آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکسآموزش صرافی های ارز دیجیتال

واریز و برداشت ارز دیجیتال

واریز و برداشت ارز دیجیتال بر بستر بلاک چین توسط کیف پول‌های دیجیتالی صورت می‌گیرد. کیف پول‌های دیجیتالی در فضای بلاک چین کارکردی همانند حساب بانکی در دنیای واقعی را دارند. به این معنا که نگهداری دارایی‌های دیجیتال و همچنین انتقال آن‌ها تنها از طریق کیف پول امکان پذیر است. در ادامه به آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی آنلاین او ام پی فینکس می‌پردازیم.

واریز و برداشت ارز دیجیتال

واریز و برداشت ارز دیجیتال در بلاکچین از طریق آدرس کیف پول و شبکه انتقال صورت می‌گیرد. شبکه انتقال در واقع بستری است که فرایند انتقال رمزارزها را امکان‌پذیر می‌کند. حتما توجه داشته باشید که برداشت ارزهای دیجیتال بر بستر بلاکچین، همچون انتقال‌های بانکی، دارای مقداری کارمزد شبکه است.

این کارمزد مربوط به شبکه بلاک چین بوده و به منظور کمک به اعتبارسنجی و امنیت شبکه از کاربر کسر می‌شود و ارتباطی به کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال ندارد. کارمزد انتقال شبکه نیز با توجه به نوع رمزارز، نوع شبکه انتقال و وضعیت تراکم شبکه در زمان انتقال ارزهای دیجیتال، دارای مقادیر متفاوتی خواهد بود.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس

برای واریز و برداشت ارزهای دیجیتال در او ام پی فینکس ابتدا می‌بایست از طریق وبسایت یا اپلیکیشن OMPFinex ثبت نام و احراز هویت کنید. پس از تکمیل احراز هویت می‌توانید نسبت به بیت کوین و آلت کوین‌ها در او ام پی فینکس واریز و برداشت داشته باشید. در حال حاضر امکان واریز و برداشت بر شبکه‌های KCC، TRC-20، BSC، ERC-20 و همچنین شبکه‌های اصلی هر رمزارز برای تمامی کاربران امکان‌پذیر است.

لازم به ذکر است که هر کاربر در او ام پی  فینکس دارای کیف پول اختصاصی رمزارز است و کیف پول کاربران به صورت اختصاصی برای هر کاربر می باشد. بدین معنا که هر کاربر یک کیف پول مجزا دارد و آدرس واریز هر کاربر متفاوت است.

مطالعه بیشتر: آموزش ثبت نام در او ام پی فینکس

واریز ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

پس از تکمیل احراز هویت می‌توانید روی قسمت “واریز” در صفحه داشبورد کلیک کنید و وارد قسمت “واریز رمزارز” شوید. در قسمت اول می‌بایست ارز دیجیتالی که قصد واریز آن را دارید انتخاب کرده و در قسمت دوم شبکه انتقال مورد نظر خود را مشخص کنید.

واریز ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس
مراحل واریز ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

برای مثال برای واریز تتر در شبکه KCC کافیست از لیست رمزارزها روی “تتر” کلیک کنید و در قسمت بعد شبکه انتقال را بر روی “KCC” قرار دهید. به این ترتیب آدرس کیف پول تتر بر روی شبکه KCC تولید می‌شود و با کپی یا اسکن آن می‌توانید به حساب کاربری خود در او ام پی فینکس، واریز تتر داشته باشید.

مراحل واریز ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

در صورت تمایل به استفاده از اپلیکیشن هم کافیست پس از ورود به حساب کاربری، روی دکمه “واریز” در صفحه داشبورد بزنید و وارد قسمت “واریز رمزارز” شوید. در صفحه جدید نیز می‌بایست مراحل انتخاب ارز و انتخاب شبکه را طی کنید تا آدرس کیف پول رمزارز مورد نظر در او ام پی فینکس برای شما تولید شود. هم اکنون با کپی یا اسکن آدرس کیف پول خود می‌توانید، واریز ارزی داشته باشید.

واریز ارز دیجیتال در اپلیکیشن او ام پی فینکس

برداشت ارز دیجیتال

برداشت ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس
مراحل برداشت ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

برای برداشت ارز دیجیتال نیز کافیست در صفحه داشبورد گزینه “برداشت” را انتخاب کنید و وارد قسمت “برداشت رمزارز” شوید. در صفحه برداشت کافیست ابتدا ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید انتخاب کرده و شبکه انتقال مورد نظر خود را مشخص کنید.

در قسمت بعد نیز می‌بایست آدرس کیف پول مقصد را وارد کرده و مقدار برداشت را مشخص کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، حداکثر مقدار برداشت به شما نمایش داده می‌شود و با کلیک بر روی “حداکثر مقدار” می‌توانید تمام موجودی رمزارز انتخابی را انتقال دهید. در نهایت نیز کافیست روی “ثبت درخواست برداشت” بزنید.

در ادامه پیامکی حاوی یک کد تایید برای شما ارسال می‌شود که لازم است آن را در قسمت مربوطه وارد کنید. در مرحله آخر هم می‌بایست وارد برنامه Google Authenticator شوید شناسایی دو عاملی مربوط به حساب او ام پی فینکس را وارد کنید. به این ترتیب درخواست برداشت شما ثبت شده و در پروسه تکمیل شدن قرار می‌گیرد.

دقت کنید که فعالسازی شناسایی دو عاملی برای انجام برداشت ارزی و ریالی در او ام پی فینکس ضروری بوده و با مراجعه به بخش امنیت در منوی پروفایل می‌توانید نسبت به فعالسازی آن اقدام کنید.

برداشت ارز دیجیتال در اپلیکیشن او ام پی فینکس

در اپلیکیشن هم کافیست پس از ورود به حساب کاربری در صفحه داشبورد، روی دکمه “برداشت” کلیک کنید و وارد قسمت “برداشت رمزارز” شوید. در صفحه برداشت می‌بایست به صورت مشابه ارز مورد نظر و شبکه انتقال آن را مشخص کرده و آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. در قسمت بعد کافیست مقدار برداشت را مشخص کرده و بر روی “ثبت درخواست برداشت” بزنید. در مرحله آخر نیز می‌بایست کد تایید پیامک و شناسایی دو عاملی را وارد کنید تا درخواست برداشت شما ثبت و در پروسه انجام قرار گیرد.

برای فعالسازی شناسایی دو عاملی در اپلیکیشن هم کافیست در صفحه داشبورد، روی آیکون پروفایل کلیک کرده و در قسمت امنیت مراحل را پیش ببرید.

مطالعه بیشتر: آموزش فعالسازی شناسایی دو عاملی (۲FA) در او ام پی فینکس

۳ نکته مهم در واریز و برداشت ارز دیجیتال

  • نکته اول (کارمزد و حداقل مقدار واریز و برداشت ارز دیجیتال)

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، انتقال ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین با کسر مقداری کارمزد همراه است. از همین روی برای تراکنش‌های برداشت ارزی، محدودیت مقداری حداقلی تعریف شده و برداشت ارزهای دیجیتال با مقادیر کمتر از حداقل برداشت، امکان‌پذیر نمی‌باشد. با مراجعه به صفحه کارمزدها می‌توانید کارمزد برداشت و حداقل مقدار برداشت برای هر رمزارز در شبکه‌های انتقال گوناگون را مشاهده کنید.

کارمزد واریز و برداشت ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

کارمزد و حداقل مقدار برداشت، در زمان ثبت درخواست برداشت نیز به شما نشان داده می‌شود. کارمزد تمامی واریزی‌های ارزی به استثاء ارزهای بیبی دوج، کیشو اینو و فگ نیز برابر با صفر است. مقادیر کارمزد واریز BabyDoge، Kisu و FEG نیز به شرح زیر است:

نام ارز کارمزد واریز
بیبی دوج (Babydoge)۱۰ درصد
کیشو (Kishu Inu)۲ درصد
فگ (FEG)۲ درصد
  • نکته دوم (یکسان بودن شبکه انتقال)

در زمان انتقال ارزهای دیجیتال دقت کنید که شبکه انتقال انتخابی در مبدا و مقصد یکسان است و آدرس کیف پول مقصد را به درستی وارد می‌کنید.

  • نکته سوم (تگ ممو)
ممو در واریز و برداشت ارز دیجیتال

در زمان واریز برخی ارزهای دیجیتال در شبکه‌های بلاک چینی خاص مثل بایننس کوین (BNB) در شبکه BEP2، ریپل (XRP) در شبکه XRP، استلار (XLM) در شبکه XLM و ایاس (EOS) در شبکه EOS علاوه‌بر آدرس کیف پول، “تگ ممو”، “برچسب ممو” یا “ممو” نیز مورد نیاز است. ممو یک عبارت ۹ یا ۱۰ رقمی بوده که در واریز ارزهای دیجیتال، به عنوان شناسه واریز شناخته می‌شود.

تاریخچه واریز و برداشت ارز دیجیتال

برای مشاهده تاریخچه تراکنش‌های واریز و برداشت ارز دیجیتال در او ام پی فینکس کافیست روی آیکون “کیف پول” کلیک کرده و گزینه “تاریخچه” را انتخاب کنید.

در صفحه تاریخچه می‌توانید تراکنش‌های واریز و برداشت ارزی و ریالی را به روش‌های مختلف فیلتر کرده و جزئیات هر یک را مشاهده کنید. همچنین مشاهده هش تراکنش نیز در همین قسمت برای شما فراهم شده است. کافیست روی “لینک تراکنش” کلیک کنید.

تاریخچه واریز و برداشت ارز دیجیتال

در اپلیکیشن هم می‌توانید وارد قسمت “کیف پول” شوید و گزینه “تاریخچه” را انتخاب کنید. به طور مشابه در این صفحه نیز امکان فیلتر کردن تراکنش‌های ارزی و ریالی و مشاهده جزئیات هر یک برای شما فراهم شده است. دسترسی به لینک تراکنش نیز با زدن روی فلش رو به پایین امکان‌پذیر است.

تاریخچه تراکنش واریز و برداشت ارز دیجیتال در او ام پی فینکس

هش تراکنش چیست؟

برای پیگیری تراکنش‌های واریز و برداشت ارز دیجیتال در بستر بلاک چین، رشته کدی اختصاصی برای پیگیری وضعیت هر تراکنش برداشت ارز دیجیتال تولید می‌شود که شناسه تراکنش، هش تراکنش یا TXID نام دارد.

چگونه USDT برداشت کنیم؟

وارد قسمت برداشت در وبسایت یا اپلیکیشن او ام پی فینکس شوید و ارز “تتر” را انتخاب کنید. سپس می‌بایست شبکه انتقال و مقدار برداشت را مشخص کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

حداکثر مقدار برداشت ارزهای دیجیتال در او ام پی فینکس
چقدر است؟

محدودیت حداکثری برای درخواست‌های برداشت ارز دیجیتال در او ام پی فینکس وجود ندارد.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. سلام.می شود ارز دیجیتالمان را از طریق واریز و برداشت به دوستانمان قرض بدهیم یعنی هیچ خرید و فروشی انجام نگردد و صرفا ارز را به کیف پول دوستمان انتقال دهیم؟

    1. سلام . بله توی نسخه جدید او ام پی فینکس یه قابلیت جالبی هست که میشه کارت هدیه درست کرد و به دوستاتون میتونید رمز ارز های مورد نظرتون رو انتقال بدید . البته هم شما و هم دوست شما باید در او ام پی فینکس حساب داشته باشید و انتقال فقط بین دو تا کیف پول او ام پی فینکس انجام میشه

      1. سلام خانوم برات زاده میخواستم راهنماییم کنید، من الان موجودی بیت کوین خودم را چک کردم و متوجه شدم که بیش از ۲۹۰ هزار دلار بحسابم آمده، الان میشه بهم بگید چجوری میتونم این مبلغ رو از حسابم برداشت کنم ؟؟

        1. سلام وقتتون بخیر باشه.
          باید ابتدا موجودی بیت‌کوین رو به تومان تبدیل کنین و بعد از طریق حساب بانکی، اون موجودی تومان رو برداشت بزنین.
          برای آشنایی دقیق‌تر با این مراحل می‌تونین از مطالب موجود در دسته بندی “آموزش صرافی او ام پی فینکس” کمک بگیرین و یا از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و تماس تلفنی با پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشین.
          شماره تماس تلفنی ۲۴ ساعته: ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰

      1. سلام وقتتون بخیر خانم
        من می‌خواهم از حسابم به حساب بانکی ام پول واریز کنم ولی در آخر از من key میخواهد، میشه کمکم کنید لطفا ؟

        1. سلام وقتتون بخیر باشه
          از طریق چت آنلاین وبسایت و یا تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با پشتیبانی در ارتباط باشین.
          همکارانمون راهنمایی‌تون می‌کنن.

  2. اگر آدرس کیف پول مربوط به همون ارز رو اما روی یک شبکه دیگه وارد کنیم چه اتفاقی میوفته ؟ ارزمون گم میشه ؟

    1. ممکنه عملیات برداشت اصلا انجام نشه و یا دارایی شما از بین بره.
      برای همین باید دقت کنین که شبکه انتقال در مبدا و مقصد حتما یکسان باشه

    1. علت کسر کارمزد در این رمز ارزها:
      کسر درصدی از مبلغ تراکنش معامله‌گران به عنوان کارمزد، به پروژه این رمز ارزها و سیاست توسعه دهنده گانشون مربوطه و این درصد کسر شده به عنوان پاداش بین هولدرها توزیع یا به استخر نقدینگی این رمزارزها واریز میشه.
      هدف از این استراتژی اینه که معامله‌گرها تشویق بشن تا به هولد کردن رمزارزهاشون ادامه بدن.

  3. اره واقعا روش اسونی برای واریز و برداشت داره صرافی
    جالبه که از طریق کارت هدیه حتی میشه بدون در نظر گرفتن حداقل برداشت و کارمزد برداشت ارزی
    بین بقیه حساب های داخل صرافی انتقال داشته باشیم

  4. خیلی ممنون از توضیحات کاملی که ارائه دادید. بخصوص کارمزد پایین انتقال تتر بر بستر KCC که یک راه به صرفه برای انتقال ارز خارجی محسوب میشه یک امکان جذاب صرافی شماست.

  5. درود بر شما من داداشم برام یه مقدار USDT واریز کرده حساب کاربری و رمز عبور رو هم برام فرستاده فقط من نمیدونم چطور باید وارد بشم باید از کجا اقدام کنم

  6. سلام چرا حرفی از اینکه به محض ثبت نام نمیشه ارزبرداشت زدقبل ثبت نام نوشته نشده.حتماباید دو روز از واریز ریال بگذره وطرف باید ثبت نام کنه بعد احراز هویت کنه ببینه نمیشه و محدودیت داره.درست که قانون برای همه صرافیا گفته وشمااین محدودیت قرار ندادین.بگین بهتره

    1. سلام وقتتون بخیر. ممنونم که همراه ما هستین. این موضوع در بند ۷ قوانین و مقررات سایت ذکر شده.

    1. سلام وقت بخیر. بنا به دستور پلیس فتا، کاربران عزیز بعد از اولین واریز تومانی/ریالی، یک محدودیت ۷۲ ساعته فقط برای برداشت ارز دیجیتال دارن و بعد از این زمان میتونن برداشت ارز دیجیتال خودشون رو انجام بدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا