آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتال

معرفی و مقایسه معتبرترین صرافی های مجاز ارز دیجیتال در ایران

امروزه میزان خرید و فروش ارز دیجیتال دارای شیب صعودی است و تعداد افرادی که به این عرصه وارد می‌شوند روز به روز در حال افزایش است؛ از طرفی صرافی‌هایی که این خرید و فروش‌ها در آن‌ها انجام می‌شود سود زیادی را دریافت می کنند و همین امر باعث شده است که افراد متعددی دست به افتتاح و تأسیس صرافی های ارز دیجیتال بزنند. افزایش تعداد سایت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال باعث سردرگمی مخاطبان شده است و ممکن است این سوال برای آن‌ها به‌وجود بیاید، از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟ ما در این مقاله قصد داریم که به شما راه سنجش یک صرافی مجاز ارز دیجیتال را آموزش داده و به مقایسه‌ صرافی های ارز دیجیتال بپردازیم، همچنین در آخر گذری کنیم بر نام معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال. با ompfinex همراه باشید.

صرافی مجاز ارز دیجیتال

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال بستری است مجازی که در آن کاربر می‌تواند رمزارزهای مختلف را خریداری کرده یا به یکدیگر تبدیل کنند و یا حتی می‌توانند آن‌ها را به پول ملی خود تبدیل نمایند. این صرافی ها می‌توانند یک محیط وب‌سایتی باشند و یا یک اپلیکیشن؛ یا حتی می‌توانند هر دو صورت را پوشش دهند.

دسته‌بندی صرافی های ارز دیجیتال

  1. صرافی مخاطب شماست: در این دسته از صرافی ها شما مستقیما با یک نفر در ارتباط هستند و می‌توانید به خود صرافی ارز بفروشید و یا از خود آن ارز خریداری کنید.
  2. صرافی واسط است: این دسته صرافی طرف مقابل معاملات شما نیست بلکه نقش یک واسط را ایفا می‌کند و در قبال این وساطت کارمزد دریافت می‌نماید.

بیشتر صرافی های کنونی از دسته دوم هستند که البته تعداد صرافی های دسته اول در ایران قابل توجه است.

بهترین سایت خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

یک صرافی معتبر ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر سایت خرید و فروش یا صرافی ارز دیجیتال باید معیارهایی را به‌صورت زنجیره‌وار در کنار هم داشته باشد تا بتواند اعتماد بازدید کننده را به خود جلب و آن را ترغیب کند تا معاملات خود را در آن سایت انجام دهد. این معیارها به شما در مقایسه صرافی های ارز دیجیتال کمک خواهند کرد.

معیارهای صرافی قابل اعتماد

  • میزان کارمزد
  • حجم معاملات
  • امنیت
  • رابط کاربری
  • مبلغ واریز و برداشت رمزارز

این موارد ۵ عدد از معیارها و ملاک‌های تشخیص یک سایت معتبر خرید و فروش است که به‌صورت زنجیر به یکدیگر متصل هستند و حلقه‌ای طلایی، امن و مورد اعتماد را برای کاربران می‌سازند. شما با بررسی این موارد می‌توانید یک صرافی معتبر ارز دیجیتال را شناسایی کنید و با اعتماد به آن کار خود را در دنیای ارزهای دیجیتال آغاز کنید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

میزان کارمزد: همانند مقدار کارمزدی که شما در هر تراکنش بانکی به بانک مرکزی پرداخت می‌کنید، خرید و فروش ارز در صرافی های ارز دیجیتال نیز دارای کارمزد می‌باشد که این کارمزد در سایت‌های مختلف، متفاوت است و به نفع شماست که کاربر سایتی باشید که کارمزد منطقی و کمتری دریافت می‌کند.

حجم معاملات: به مقدار معاملات در یک برهه زمانی گفته می‌شود که نشان می‌دهد وب‌سایت مورد نظر چه مقدار تراکنش انجام داده است و اگر مبادلات زیاد باشد نشان‌دهنده قابل اعتماد بودن صرافی است.

امنیت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای اعتماد به صرافی است. شما به عنوان یک کاربر باید از کیف پول ارز دیجیتال مناسبی استفاده کنید و همچنین در حفظ و نگهداری رمز عمومی و خصوصی خود کوشا باشید.

رابط کاربری: رابط کاربری یا UI درواقع ابزاری است که امکان کار با سیستم مورد نظر را برای ما مقدور می‌سازد.

رابط کاربری یک صرافی خوب باید به‌صورت ساده‌ای طراحی شده باشد؛ به طوری که هر فردی بتواند از آن استفاده کند و در حین کار با آن دچار سردرگمی نشود.

مبلغ واریز و برداشت رمز ارز: هر رمز ارز مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و… با توجه به کارمزد شبکه و هزینه‌های مربوطه دارای یک مقدار حداقلی برای تعاملات است.

معتبرترین-صرافی-ارز-دیجیتال

در ادامه به مقایسه صرافی های ارز دیجیتال ایرانی با خارجی می‌پردازیم.

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟ صرافی ایرانی یا خارجی؟

تا این قسمت از مقاله قطعا برای شما این سوال مطرح شده است که صرافی ایرانی بهتر است یا صرافی خارجی؟ انتخاب صرافی ایرانی یا خارجی کاملا به خود کاربر بستگی دارد و این خود شخص است که تصمیم می‌گیرد از سایت یا اپلیکیشن خارجی استفاده کند و یا ایرانی. برای آسان شدن انتخاب بین صرافی ایرانی یا خارجی معیارهایی وجود دارد. دانستن معیارهای زیر به ما کمک می‌کند تا ببینیم از کدام صرافی باید ارز دیجیتال بخریم.

معیارهای انتخاب صرافی ایرانی یا خارجی

  • زبان: قاعدتا اگر در زبان انگلیسی و یا هر زبان دیگری که یک صرافی خارجی از آن استفاده می‌کند ضعف دارید نباید از آن صرافی استفاده کنید. دلیل این موضوع واضح است. با انجام هر عملیات اشتباه ممکن است به سرمایه خود ضرر وارد کنید.
  • پشتیبانی از ریال: در صرافی هایی که از ریال پشتیبانی می‌کنند شما به راحتی می‌توانید با استفاده از کارت بانکی عضو شتاب ارز دیجیتال خریداری کنید.
  • رتبه الکسا و قدمت: لازم به ذکر است که رتبه الکسا معیار مناسبی برای سنجش اعتبار صرافی نیست ( در بالا مهم‌ترین معیارهای سنجش ذکر شده) اما می‌تواند رغبتی برای استفاده کاربران ایرانی از صرافی ایجاد کند و همچنین قدمت یک صرافی می‌تواند موفقیت و امنیت یک صرافی را تا حدودی نشان دهد.
  • قابلیت شکایت و پیگیری: بزرگ‌ترین مزیت صرافی های معتبر ایرانی این است که در صورت بروز اختلال در معاملات و تراکنش‌های خود اگر به پشتیبانی سایت یا اپلیکیشن مراجعه کردید و پاسخی دریافت نکردید می‌توانید از راه قانونی پیگیری‌های لازم را انجام دهید.

در ماده ۲ قانون مجازات عمومی آمده است:

«هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تامینی یا تربیتی تعیین شده باشد.»

بعد از مطالعه این بخش ما توانایی تشخیص یک صرافی معتبر را داریم. حال خوب است به معرفی چند نمونه از این صرافی ها که امروزه بستر مناسبی برای معاملات رمزارز هستند بپردازیم. در آخر اگر تمایل به معامله در وب‌سایت‌های خارجی دارید ضمن داشتن مهارت کامل و تسلط بر زبان انگلیسی و کار معاملات، پیشنهاد ما به شما دو وب‌سایت بایننس و بیتمکس می‌باشد.

جدیدترین قوانین ارز دیجیتال در ایران

مقایسه سریع صرافی های ارز دیجیتال

در جدول زیر می‌توانید ویژگی‌های مهم چند صرافی مجاز و معتبر ارز دیجیتال را مشاهده، و با هم مقایسه کنید.

صرافیحداقل مبلغ سفارشکارمزدکیف پول اختصاصیبازار آزمایشی(دمو)TRC20اپ موبایل
والکس۱۰۰ هزارتومان۰/۲% تا ۰/۴%داردنداردبلهندارد
نوبیتکس۳۰۰ هزار تومان۰/۲% تا ۰/۳۵%داردنداردبله دارد
او ام‌ پی فینکس۱۰۰ هزار تومان۰/۲% تا ۰/۳۵%داردداردبله دارد
اکسیر ۱۰۰ هزار تومان ۰/۱% تا ۰/۴%داردنداردبله دارد
تبدیل۰/۱۵% تا ۰/۴%داردنداردبلهندارد

معرفی و مقایسه کامل معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران

اگر تمایل به انجام تراکنش در صرافی های ایرانی را دارید پیشنهاد ما این است که حتما از سرویس مشاهده قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس استفاده نمایید. در ادامه چند مورد صرافی مجاز و معتبر ارز دیجیتال ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

صرافی OMPfinex

صرافی او ام پی فینکس علاوه بر امکانات عالی که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد از سرعت بالا در معاملات، امنیت تضمین شده و شفافیت کاملی برخوردار است. مهم‌ترین مزیت این صرافی مجاز ارز دیجیتال که آن را از دیگر صرافی‌ها متمایز می‌کند این است که یک نسخه دمو در اختیار کاربران قرار می‌دهد که افراد بتوانند پیش از ورود رسمی به دنیای ارزهای دیجیتال و انجام معاملات گسترده، به صورت آزمایشی ترید کردن را تجربه کنند، و پس از آن به خرید آنی و فوری ارز دیجیتال بپردازند.

قطعا قرار گرفتن در این بازار پر نوسان می‌تواند ریسک بالایی داشته باشد و برای موفق شدن و کسب سود مناسب، لازم است که تمریناتی را به طور مستمر انجام دهید و خودتان را بسنجید. حال این امکان در اختیار شما علاقه‌مندان به دنیای ارز دیجیتال قرار گرفته است که بدون اینکه سرمایه خود را از دست بدهید بتوانید معاملات ارزهای دیجیتال را تجربه کنید.

صرافی مجاز ارز دیجیتال

ابتدا می‌توانید از آموزش‌هایی که توسط کارشناسان OMPfinex در اختیارتان قرار می‌گیرد استفاده کنید و سپس به مرحله سنجش خود بروید. ثبت نام و استفاده از خدمات او ام پی فینکس رایگان است و تنها مبلغ کمی به عنوان کارمزد دریافت می‌شود. مبلغ کارمزد به صورت درصدی از مبلغ کل معامله دریافت می‌شود و محاسبه آن نیز به شرح زیر است:

در معاملات دو طرفه از هر دو طرف معامله کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد تعیین شده درصدی از مقدار ارز تبدیلی است؛ یعنی اگر شما بیت‌کوین را به ریال تبدیل کنید، کارمزد به صورت درصدی از ریال و اگر ریال را به بیت‌کویت تبدیل کنید، کارمزد به صورت درصدی از بیت‌کوین تعیین می‌شود. مبلغ دقیق کارمزد برای انجام هر معامله به صورت واضح قابل مشاهده است. با تغییر حجم معاملات، کارمزد دریافتی نیز تغییر می‌کند که با جزئیات کامل در وب‌سایت قابل مشاهده است.

برای مشاهده دقیق کارمزد معاملات و برداشت‌ها در او ام پی فینکس، به این لینک مراجه فرمایید.

صرافی والکس

والکس وب‌سایتی است که توسط تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران تأسیس شده و به ادعای این سایت دارای ۸۶هزار کاربر است. مالکان والکس هدف و شعار خود را ایجاد بستری امن برای تراکنش‌های مالی و حفظ دارایی مشتریان می‌دانند. والکس نیز مانند کریپتو لند از ورود دو مرحله‌ای استفاده می‌کند. همچنین در حال توسعه و افزایش کارایی اپلیکیشن موبایل خود هست. والکس برای افزایش امنیت، در پذیرش عضو و تایید هویت مقداری سختگیرانه‌تر عمل می‌کند.

پشتیبانی این سایت صرفاً به صورت آنلاین است و شما توانایی مکالمه با اپراتور را ندارید. برداشت از حساب‌های ریالی حدود ۷۲ ساعت به وسیله سامانه ساتنا طول خواهد کشید و نرخ کارمزد معاملات در این سامانه با توجه به معاملات شما در ۳ ماه اخیر محاسبه خواهد شد. نرخ کارمزد حداکثر ۰.۴ % خواهد بود و با انجام معاملات و افزایش سرمایه کمتر هم خواهد شد. رتبه الکسای این سایت۲۱۶ می‌باشد و قدمت زیادی ندارد؛ اما در این بازه زمانی کم اعتبار زیادی کسب کرده است.

صرافی نوبیتکس

یکی از پرطرفدارترین صرافی ها در ایران است و خود را به عنوان اولین بستر دانش بنیان معاملات و تراکنش‌های رمز ارز که دارای تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری است معرفی می‌کند. دریافت کارمزد در نوبیتکس به‌صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی کاربر محاسبه می‌شود. به عنوان مثال، اگر شما فردی مبتدی باشید در ابتدا کارمز دریافت شده از تراکنش‌های شما حدود۰/۰۳۵ % خواهد بود و همچنین معاملاتی که به صورت جفت ارز انجام می‌شود مثلاً بیت کوین در مقابل تتر کارمزدی در حدود۰/۰۱۵ % برای شما به همراه خواهد داشت.

احراز هویت در این سایت زیاد مورد توجه قرار نگرفته است و شما به راحتی می‌توانید از نوبیتکس استفاده کنید و به صورت محدود خرید و فروش ارز خود را انجام دهید. نوبیتکس برای شرکت‌هایی که تعاملات ارز دیجیتال دارند و تراکنش‌های آن‌ها در ارقام بالاتری صورت می‌گیرد جایگاه ویژه ای دارد که در آن کارمزدها با درصد کمتری دریافت می‌شود.

معتبرترین صرافی مجاز ارز دیجیتال

صرافی اکسیر

طبق ادعای این صرافی کیف پول‌های آن از سرویس‌های فوق امن وب‌سایت آمازون استفاده می‌کنند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده هستند. این سایت کاربران خود را به ۵ دسته یا سطح تقسیم می‌کند که کارمزد دریافتی از هر سطح متفاوت با دیگری است به طور مثال کارمزد دریافتی از سطح مبتدیان در حدود۰/۰۲۵ % می‌باشد. اکسیر دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است که تمایز چشم‌گیری نسبت به سایت‌هایی که صرفاً پشتیبانی آنلاین دارند به‌وجود می‌آورد. شفاف‌سازی در این سایت جزو ویژگی‌های چشمگیر آن است به طوری که شرایط استفاده از خدمات آن و تعهدات کاربران در آن به صورت واضح موجود است. در واقع می‌توان گفت که اکسیر تنها صرافی ایرانی است که به طور شفاف و بدون پنهان کاری تمامی باگ‌های مجموعه خود را اطلاع‌رسانی می‌کند.

صرافی تبدیل

این صرافی از جدیدترین صرافی های ارز دیجیتال این روزهاست که دارای محیطی امن پشتیبانی ۲۴ ساعته می‌باشد. فعالیت در این سایت بسیار آسان می‌باشد و پروسه کاری به طور شفافی آماده شده و حتی کاربران مبتدی نیز در آن سهولت خاطر دارند و دچار سردرگمی نمی‌شوند. چراکه این سایت آموزش گام به گام را برای یک کاربر قرار داده است؛ آموزش هایی از قبیل ثبت نام، ایجاد کیف پول، برداشت و انتقال ارز و…

این سایت دارای محیطی فوق حرفه‌ای است و شما در آن امکان دسترسی به بازارهای جهانی را نیز دارید. همچنین این سایت دارای کارشناسانی مجرب هست که با کمال میل و به صورت حرفه‌ای به کاربر مشاوره می‌دهند. شما در این سایت می‌توانید نقل و انتقالات خود را با سایت بایننس بدون پرداخت هزینه اضافی نیز انجام دهید. همچنین یکی از ویژگی‌های عالی آن ارائه تحلیل‌های حرفه‌ای به کاربران است. در رابطه با دریافت کارمزد این سایت هم باید بگوییم که دریافت کارمزد به صورت درصدی از کل مبلغ تراکنش است.

مقایسه مقدار کارمزد صرافی های مجاز ارز دیجیتال

مقدار کارمزد نقل و انتقالات مالی ارز دیجیتال در والکس بیشتر از نوبیتکس است ولی این نکته نیز وجود دارد که در صرافی هایی دارای کارمزد بیشتر سرعت واریزی و انتقال به کیف پول نیز بیشتر است. به عنوان مثال اگر در سایت والکس که کارمزد مبلغ واریز و برداشت رمزارز بیشتر است، در تایم‌های شلوغ نیم ساعت این انتقال طول بکشد در سایت نوبیتکس چیزی حدود ۲ ساعت زمان می‌برد.

۴ صرافی ایرانی با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

بالاخره از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟!

با توجه به معرفی معتبرترین صرافی های مجاز ارز دیجیتال و ارائه توضیحات در خصوص مزایا و معایب آن‌ها، باز هم برخی افراد در خصوص انتخاب صرافی برای خرید ارز دیجیتال، مردد هستند. برای انجام انتخابی آگاهانه، باید برخی نکات مهم را مدنظر داشته باشید. اولین و مهم‌ترین مورد موضوع امنیت است. باید صرافی را انتخاب کرد که دارای امنیت بسیار بالایی بوده و سابقه هک شدن نیز نداشته باشد. برای بررسی و مطالعه بیشتر در این مورد، می‌توانید مقاله امن‌ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران و جهان را مطالعه فرمایید.

صرافی هم‌چنین دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته بوده و کارشناسان آن توانایی حل مشکلات و چالش‌های کاربران داشته باشند.

برای فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، هزینه کارمزد بسیار مهم است؛ بنابراین باید صرافی را انتخاب کرد که در مقابل امکانات و خدمات ارائه شده، کارمزد معقولی را دریافت نماید.

صرافی انتخاب شده باید معتبر و نام آشنا باشد. حجم معاملات و کاربران فعال، نشان دهنده میزان اعتبار و محبوبیت صرافی است. برای مشاهده این اطلاعات می‌توانید به وب‌سایت صرافی‌ها مراجعه نمایید. دقت داشته باشید هر صرافی به دلیل ارائه خدمات مختلف، مناسب یکسری افراد با سطح معاملاتی مشخص است؛ بنابراین با توجه به حرفه‌ای یا تازه‌وارد بودن خود در حوزه ارزهای دیجیتال و امکانات و خدمات ارائه شده توسط صرافی، اقدام به انتخاب صرافی و انجام معاملات در آن کنید.

اگر در پایان به محتوای بیشتری در مورد شناخت صرافی های خوب احتیاج داشتید، می‌توانید به مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال هم سری بزنید.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با داشتن آگاهی کامل و به روز کردن اطلاعات می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. در هر صورت افراد باید ریسک انجام معاملات را بپذیرند. از آن‌جایی که ایران در لیست تحریم بیشتر صرافی های معتبر ارز دیجیتال خارجی قرار دارد، استفاده از آن‌ها مشکلات و دردسرهای زیادی به همراه دارد. همین مسئله باعث شد که کارشناسان کارگزاری ارز دیجیتال OMPfinex به عنوان یک صرافی مجاز ارز دیجیتال به فکر معرفی معتبرترین صرافی ارز دیحیتال در ایران بیفتند و راه را برای شما کاربران گرامی هموار سازند. در این مطلب سعی شد که به طور کامل صرافی های معتبر ارز دیجیتال معرفی شوند و با هم مقایسه گردند. امیدواریم به خوبی متوجه شده باشید که بهتر است از کدام صرافی ها ارز دیجیتال بخریم.

سوالات متداول

صرافی های مجاز ارز دیجیتال در ایران کدام‌اند؟

صرافی OMPFinex، نوبیتکس، والکس، اکسیر و… از صرافی های معتبر و مجاز ارز دیجیتال هستند که در این مطلب به طورکامل با هم مقایسه شده‌اند.

کدام صرافی ارز دیجیتال در مشهد معتبر است؟

صرافی OMPFinex یکی از معتبرترین صرافی های مجاز ارز دیجیتال در مشهد است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. با سلام
    خیل ممنون بابت توضیحات مفصلتون فقط یک نکته: لینکی که با عنوان ” امن‌ترین صرافی های ارز دیجیتال در ایران و جهان” قرار دادین، به جایی لینک نمیشه و میگه که صفحه مورد نظر وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا