آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتال

آموزش خرید ارز از بایننس از صفر تا صد

پیدایش ارزهای دیجیتالی سبب شده تا مرزهای جغرافیایی از میان برداشته و محدودیت­‌های مکانی و زمانی نیز تا حدودی از بین بروند. بازاری که به واسطه­ این ارزهای دیجیتالی به وجود آمده است، این امکان را به معامله‌­گران می­‌دهد که از هرکشوری که هستند اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند. با پیشرفت تکنولوژی حتی کشورهایی که در لیست تحریم­‌های دنیا قرار دارند مانند کشور ایران می­‌توانند از این بازارهای بین‌المللی ارزهای دیجیتال سود ببرند. یک نمونه از مهم­ترین بازارهای بین‌اللملی ارزهای دیجیتال، صرافی بایننس است. این صرافی موفق در مدت کوتاهی توانست محبوبیت خاصی میان کاربران ارزهای دیجیتال برای خود به‌دست بیاورد. در ادامه این مطلب از صرافی او ام پی فینکس قصد آموزش خرید ارز از بایننس را داریم.

آموزش خرید ارز از بایننس

برای خرید کریپتو از بایننس باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. قبل از مطالعه این محتوا پیشنهاد می‌شود حتما مقاله آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال را در بلاگ او ام پی فینکس مطالعه کنید.

اگر بخواهیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم، قطعا یکی از انتخاب‌های ما صرافی بایننس خواهد بود. اما باتوجه به محدودیت‌هایی که این صرافی برای کاربران ایرانی در نظر گرفته، باید هنگام ثبت نام و انجام مبادلات در این صرافی به شدت مراقب باشید، بنابراین توضیحاتی که در ادامه ذکر می‌شود را با دقت مطالعه بکنید.

ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در بایننس

اگر قبلا در بایننس ثبت نام کرده‌­اید و حساب کاربری دارید به مرحله بعد بروید؛ اما اگر برای ثبت نام و ایجاد حساب کاربری هنوز اقدام نکرده‌اید، باید اول این مرحله را انجام دهید. قبل از اینکه وارد سایت بایننس بشوید توجه داشته باشید که این صرافی کاربران ایرانی را تحریم کرده است. این موضوع به این معنی است که باید IP خود را تغییر دهید.

برای تغییر IP، شما باید به دنبال روشی باشید که مشخص نباشد شما ایرانی هستید. در این شرایط، شما لازم است با IP غیرایرانی به وب‌سایت صرافی بایننس بروید. ولی این موضوع را هم در نظر داشته باشید که بایننس، ۲۹ کشور را برای وارد شدن به سایت تحریم کرده که به غیر از ایران، ایالات متحده آمریکا هم یکی از آن کشورها است. بنابراین ورود به سایت بایننس با IP آمریکایی هم باعث می‌شود حساب شما به‌سرعت قفل و بسته شود.

برای استفاده از این سایت، اگر بخواهید IP ایرانی خود را تغییر دهید، اولین روشی که احتمال دارد به آن فکر کنید استفاده از vpn یا همان فیلترشکن است. البته استفاده از فیلترشکن برای ثبت نام در بایننس مقداری چالش‌برانگیز است که در ادامه دلیل آن را ذکر می‌کنیم.

چالشی که در استفاده از فیلترشکن وجود دارد این است که احتمال دارد کمپانی‌ای که فیلترشکن را از آن تهیه کرده‌اید یک آدرس IP را به بسیاری از کاربران بدهد. با استفاده تعدادی کاربر از یک IP باعث می‌شود آن IP اسپم شناسایی شود و به این ترتیب حساب‌تان زیر نظر سیستم صرافی قرار می‌گیرد. خطر دیگری که استفاده از فیلترشکن دارد این است که ممکن است قطع شود و هر دفعه که قطع شود یک IP  دیگر به شما می‌دهد و اگر IP  شما زیاد عوض شود، موجب شک کردن سیستم سایت خواهد شد. بنابراین لازم است فقط از یک IP استفاده کنید که موقت نباشد و تا هر وقت که قصد کار در سایت صرافی بایننس را داشته باشید، آن IP را به کار ببرید و هرگز عوض نشود. پیش از ادامه مطلب آیا می‌دانید چطور می‌توانید برای بایننس IP ثابت داشته باشید؟

تهیهIP ثابت و غیرموقت برای بایننس

اگر می‌خواهید IP ثابتی داشته باشید و به صورت امن‌تر و بی‌خطر در بایننس کار کنید فقط یک روش وجود دارد و آن تهیه vps است. vps یک رایانه کاملا عادی مثل نمونه‌های دیگر است؛ اما در مقایسه با رایانه‌های عادی، هم بسیار سریع‌تر است و هم از منابع قوی‌تری برخوردار است و شما برای انجام کارهای متنوعی می‌توانید آن را به کار ببرید. برای مثال برای کار کردن در فضای بورس ایران می‌توانید از سرور مجازی بورس کمک بگیرید و چون بسیار سریع عمل می‌کند در سرخطی زدن موفق‌تر شوید.

vps بایننس یک IP پایدار و غیرموقت در اختیار شما می‌گذارد. اگر از یکی از ملیت‌هایی که در سایت بایننس تحریم نیستند، vps خریداری کنید، یک IP ثابت و غیرموقت از آن ملیت به شما می‌دهد. تا وقتی که IP توسط شما تمدید شود، لازم نیست آن را عوض کنید و بدون هیچ نوع مشکلی می‌توانید آنIP  را به کار ببرید.

حال به ادامه آموزش خرید ارز از بایننس می‌پردازیم.

پس تغییر ip می‌­توانید وارد سایت شده و طبق تصویر زیر بر روی گزینه Register کلیک نمایید.

آموزش ثبت نام در بایننس

در صفحه باز شده شما می‌­توانید هم از طریق شماره موبایل و هم از طریق پست الکترونیکی اقدام به ثبت نام کنید. از آن‌جایی که افرادی که در ایران زندگی می‌کنند تحریم هستند استفاده از شماره موبایل برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست. پس بهتر است از طریق پست الکترونیکی اقدام نمایید. در سربرگ Email شما باید آدرس پست الکترونیکی خود را وارد نمایید و در قسمت بعد یک رمز عبور معتبر نیز برای خود انتخاب کنید. اگر معرف دارید در فیلد بعدی وارد می­‌کنید و سپس با مطالعه قوانین صرافی، تیک تایید قوانین را می‌زنید (این تیک با عبارت I agree to Binance’s Terms Of Use به شما نمایش داده می‌شود).

پس از کلیک روی گزینه Create Account، پازلی به شکل زیر ظاهر می‌شود، که شما لازم است برای تکمیل آن اسلایدر پایینی را بکشید و پازل را در جای خود قرار دهید.

نحوه ثبت نام در بایننس

پس از انجام این کار، بایننس کد تایید حساب کاربری را به ایمیل شما ارسال می‌کند. شما باید این کد را در قسمت مشخص شده وارد کرده و آن را تایید نمایید تا حساب کاربریتان فعال شود.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در جهان

وارد شدن به سایت بایننس و رعایت نکات مهم امنیتی

هم‌اکنون به دومین مرحله از آموزش خرید ارز از بایننس رسیدیم. حالا باید روی گزینه لینک Login و یا فهرست Login در بالای وب‌سایت بایننس کلیک کنید و بعد user name و password را درج کنید و به این‌ شکل به حساب کاربری خود در سایت وارد می‌شوید.

برای بار اول که به حساب کاربری خود وارد شوید، از شما تقاضا می‌شود برای امنیت بیشتر یک گزینه امنیتی را از میان phone verification و Binance/Google Authenticator برگزینید. از این موارد جهت فعال کردن دو مرحله‌ای برای وارد شدن استفاده می‌شود تا در صورتی که فردی به رمز عبور و نام کاربری شما دسترسی پیدا کرد، امکان ورود به حساب کاربری شما را نداشته باشد.

البته شما این مراحل امنیتی را در زمان دیگری هم می‌توانید انجام بدهید. برای این کار بر روی گزینه Remind me later بزنید تا پنجره بسته شود. پیشنهاد ما این است که این کار را به بعدا موکول نکنید و برای دسترسی پیدا نکردن افراد دیگر به حساب کاربری شما، هم‌اکنون این کار را انجام دهید.

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از این دو گزینه، Google authenticator را انتخاب کنید. در قدم اول برای فعال کردن این گزینه امنیتی، نیاز به نرم‌افزار Google authenticator  دارید. برای دسترسی به این نرم‌افزار می‌توانید به منابع Google play یا App store مراجعه کنید (شما نرم‌افزار Google Auth را از کافه بازار اندروید نیز می‌توانید دریافت کنید).

پس از دانلود Google Authenticator، در سایت بایننس با کلیک روی گزینه Next به مرحله دوم بروید، در این صفحه یک QR-code را مشاهده می‌کنید که لازم است با کمک نرم افزار دانلود شده آن را اسکن کنید. به تصویر زیر دقت کنید:

پس از راه‌اندازی نرم‌افزار روی تلفن همراه‌تان وارد آن شوید و روی گزینه افزودن (+) بزنید و گزینه Scan QR-code را انتخاب کنید. سپس با باز شدن یک اسکنر، از طریق دوربین گوشی، تصویری که پایین علامت Scan QR-code است را اسکن کرده و گزینه Add Account را انتخاب کنید؛ به این صورت وب‌سایت بایننس به نرم‌افزار Google Auth افزوده می‌شود.

در سومین مرحله باید کلید مخفی که برای به‌کارگیری این نرم‌افزار وجود دارد را در یک جای امن ذخیره کنید تا در صورتی که به تلفن شما آسیب رسید یا به سرقت رفت، قادر به ورود به این نرم‌افزار با استفاده از گوشی دیگری باشید و بتوانید دوباره با استفاده از آن به سایت وارد شوید. پس سعی کنید کلید مخفی را که شامل نشانه‌های ارقام و حروف است را در مکانی مطمئن نگه دارید. بعد از گذراندن مراحل گفته شده، بر روی گزینه Next بزنید.

در مرحله بعدی لازم است ایمیل خود را تایید کنید. برای این‌کار در قسمت Email verification code روی گزینه Get code کلیک کنید و کد ارسال شده به ایمیل را در این قسمت وارد کنید. در قسمت Authenticator Code هم باید کد موجود در نرم افزار Google Authenticator را وارد کنید و سپس روی Next بزنید.

در نهایت درصورتی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید پنجره موفقیت به شما نشان داده خواهد شد.

بعد از اینکه این قابلیت را فعال کردید، هر وقت که خواستید می‌توانید به حساب کاربری خود در سایت بایننس وارد شوید. بعد از اینکه username  و password را وارد کردید، پنجره‌ای به شما نمایش داده می‌شود که درخواست می‌کند کد امنیتی که برای شما در نرم‌افزار باز شده را آنجا درج کنید. بنابراین گوشی شما باید پیش شما باشد و آن کد را از نرم‌افزار Google Auth بردارید و در آن پنجره در سایت درج کنید.

تا به اینجا دو مرحله از آموزش خرید ارز از بایننس را توضیح دادیم اما هنوز نیمی از راه باقی مانده است.

واریز کردن وجه به حساب بایننس

حال که دارای حساب کاربری هستید، برای خرید ارز از بایننس باید حساب خود را شارژ کنید. برای انجام این امر می­‌توانید از دو روش کارت اعتباری یا کیف پول استفاده نمایید. برای استفاده از کارت اعتباری مستر کارت یا ویزا از سربرگ Funds بر روی گزینه Buy With Credit Card کلیک می­‌نمایید. در ادامه باید میزان ارز دلخواهتان را انتخاب و با دلار آمریکا یا یورو آن را پرداخت نمایید. در این روش تنها می‌­توانید ارزهای بیت­ کوین، اتریوم، ریپل، بیت کوین­کش و لایت کوین را خریداری نمایید. این فرآیند نیازمند پرداخت کارمزد ۱۰ دلاری یا ۳.۵% است. به دلیل مسائل تحریم این روش مناسب و قابل اجرایی برای کاربران ایرانی نیست.

بهترین روش استفاده از کیف پول است. ابتدا باید ارزهای نام برده شده را در کیف پول ارز دیجیتال خود داشته باشید. از سربرگ Funds گزینه Balance را انتخاب نمایید و در صفحه باز شده می‌­توانید ارزهایی که قابلیت چنج کردن دارند را مشاهده نمایید. برای واریز می­‌توانید بر روی گزینه Deposit که در کنار ارز مورد نظر شماست، کلیک کنید. در صفحه باز شده یا باید کد QR والت را اسکن کنید یا این که آدرس والت خود را به صورت کپی کرده و وارد نمایید.

بعد از اینکه ارز مدنظر را به حساب سایت انتقال دادید، شارژ شدن حساب شما وابسته به ارز مدنظر است. اگر ارز بیت کوین باشد ممکن است چندین دقیقه تا چندین ساعت زمان ببرد. ارزهای دیگر هم بر اساس نحوه کارکردشان از زمان مختلفی برای این کار برخوردارند.

شما می‌توانید تراکنش‌های خود را در برگه تاریخچه (History) مشاهده کنید؛ هم تراکنش‌هایی که تایید شده‌اند و هم تراکنش‌هایی که تایید نشده‌اند.«د بعد از آنکه تراکنش در شبکه ارز ثبت شد و حساب شما شارژ شد می‌توانید همۀ موجودی آن را همراه با مقدار ارزش دلاری‌اش در ابتدای برگۀ Deposits Withdrawals ببینید.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال از بایننس

پس از شارژ حساب بایننس، حال می­‌توانید ارز مورد نظر خود را اکسچنج کنید. با کلیک بر روی گزینه Exchange دو مورد Advanced و Basic قابل مشاهده هستند. گزینه پیشرفته برای افرادی است که قبلا تجربه معاملاتی داشته‌­اند. گزینه ساده برای کسانی که تجربه خرید ندارند گزینه بهتری است. دقت داشته باشید که هر جفت ارز در این سایت صفحه مختص به خود را دارد. پس از انتخاب گزینه ساده، در صفحه باز شده در قسمت جستجو نماد ارزی که می‌­خواهید آن را خریداری کنید(اکسچنج کنید)، وارد نمایید. به عنوان مثال برای خرید ریپل باید نماد آن یعنی XRP را وارد نمایید و اگر می­خواهید با بیت کوین ریپل بخرید باید به صفحه اختصاصی بیت کوین/ ریپل بروید. در صفحه باز شده فرم خرید یا فروش ارز مورد نظر را مشاهده می‌­نمایید.

بخش Sell برای فروش ارز و قسمت Buy برای خرید آن است. برای خرید ارز تنها کافی­ست مقدار ارز مورد نیاز خود را وارد و بر روی گزینه خرید/ buy کلیک نمایید. همچنین وجود درصدهای پیش فرض در این قسمت به شما در خرید کمک می­‌کنند. به عنوان مثال با انتخاب گزینه ۱۰۰% می‌­توانید تمامی بیت کوین­‌های خود را ریپل بخرید. اگر گزینه ۲۵٪ را انتخاب کنید، آن‌گاه می‌توانید یک چهارم از سهم موجود بیت کوین خود را ریپل بخرید و سه چهارم از بیت کوین در حساب شما نگه داشته می‌شود. اگر قصد خرید ارز غیر از قیمت اعلام شده­ دارید می‌­توانید از سربرگ Limit استفاده نمایید. در قسمت Balance بالای صفحه موجودی شما را نشان می­‌دهد. در زمان خرید به این موجودی توجه داشته باشید.

مراحل آموزش خرید ارز از بایننس توضیح داده شد؛ اما نکات مهمی در ارتباط با خرید ارز از بایننس وجود دارد که توصیه می‌شود حتما آن‌ها را هم مطالعه بفرمایید.

نکات مورد توجه برای خرید ارز از بایننس

  1. همان طور که گفته شد حساب کاربری ایرانیان در این صرافی مسدود می­‌شود؛ بنابراین برای انجام معاملات باید از IP ثابت استفاده کرده و به هیچ عنوان از فیلترشکن­های معمولی استفاده نکنید.
  2. این صرافی این امکان را در اختیار شما قرار می­دهد که روزانه تا سقف ۲ بیت کوین بدون احراز هویت خرید کنید.
  3. به کارمزدهای پرداختی در زمان خرید توجه داشته باشید تا مضرر نشوید.
  4. اگر قصد معاملات پی­در­پی را ندارید و تنها برای سرمایه­گذاری و یا تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر می­خواهید از بایننس استفاده کنید، پیشنهاد می­شود از صرافی­های معتبر و خوش نام داخلی مانند ompfinex استفاده نمایید. در این صورت اضطراب مسدود شدن حساب کاربری به دلیل تحریم­ها شما را نگران نمی‌کند.

در صورتی که در خصوص آموزش خرید ارز از بایننس سوالی دارید می­توانید از قسمت نظرات و دیدگاه­ها آن را با ما درمیان بگذارید. صرافی‌­های معتبر زیادی در دنیا وجود دارند که به دلیل مسائل امنیتی و تحریمی استفاده از آن‌­ها پیشنهاد نمی‌­شود. در عوض بسیاری از صرافی­‌های داخلی با اخذ مجوزهای مربوطه می­‌توانند پاسخگوی نیاز شما باشند.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا