اخبار ارز دیجیتال

تنش‌ها در صرافی هوبی ارزش ترون را کاهش داد

قیمت رمزارز ترون (TRX) به عنوان هجدهمین توکن بزرگ از نظر ارزش بازار، روز جمعه در بحبوحه تنش‌ها در صرافی کریپتو هوبی با وجود رشد گسترده‌ بازار رمزارز کاهش یافت.

این صرافی روز جمعه اعلام کرد که تعداد کارمندان خود را میزان ۲۰ درصد کاهش می‌دهد و همچنین کارمندان را ملزم خواهد کرد که حقوق خود را به صورت استیبل‌کوین دریافت کنند. بر اساس مطالبی که در توییتر منتشر شد، صرافی هوبی همچنین کانال‌های ارتباطی داخلی کارکنان را برای مهار شورش بست.

داده‌های موجود حاکی از آن است که ترون (TRX) در اوایل روز جمعه نزدیک به ۸ درصد سقوط کرد قبل از اینکه در ۲۴ ساعت گذشته به ۱.۶ درصد کاهش یابد. نمودار قیمت این توکن نشان می‌دهد که قیمت بالاتر از سطح حمایت ۵ سنت است و در صورت کاهش به زیر این سطح حمایتی، ارزش این ارز رمزنگاری‌شده احتمالا تا ۳ سنت کاهش  خواهد یافت.

شایان ذکر است که توکن بومی صرافی هوبی (HT) در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است.  

استیبل کوین USDD که توسط شبکه ترون و با مدیریت جاستین سان ساخته شده‌است نیز میزان ۳ سنت سقوط کرد و عملا پیوند مورد نظر خود را با دلار آمریکا از دست داد. داده‌های وبسایت (DefiLlama) گویای آن است که این اقدام باعث شده تا ارزش قفل شده در برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر ترون نیز تا ۲ درصد کاهش یابد.

در همین حال، شرکت امنیتی (PeckShield)در توییتر اشاره کرد که آدرس‌های کیف پول رمزنگاری مرتبط با «جاستین سان» بنیانگذار ترون و یکی از اعضای هیئت مشاوره جهانی هوبی بیش از ۵۰ میلیون دلار به صرافی ارز دیجیتال بایننس منتقل کرده‌است.

سرایت رخدادهای ناشی از سقوط صرافی FTX طی چند هفته گذشته چندین شرکت را تحت تاثیر قرار داده و آنان را نیز به پایین کشیده‌است. به همین دلیل، گمانه زنی‌ها در مورد کاهش کارکنان هوبی زنگ خطر را برای این صرافی نیز به صدا در آورده‌است؛ موضوعی که باعث خروج قابل توجه سرمایه‌گذاران شد. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط وبسایت (DeFiLlama)، هوبی تنها در ۲۴ ساعت منتهی به روز گذشته بیش از ۸۵ میلیون دلار خروجی ثبت کرده‌است و خروجی هفتگی آن به نزدیک به ۱۳۶ میلیون دلار رسیده‌است.

در نهایت سان در حالی که به شایعات مربوط به ورشکستگی پاسخ می‌داد به سخنان چانگ پنگ ژائو اشاره کرد و نوشت: در هوبی، استراتژی ما این است که ترس (فاد) را نادیده بگیریم و به ساختن با وفادار ماندن به آرمان‌هایمان، سرمایه‌گذاری در فناوری و ایجاد امنیت و توجه به خواسته‌های کاربرانمان ادامه دهیم. تنها در این صورت است که می‌توانیم بستری مطمئن و قابل اعتماد برای خرید، فروش و تجارت رمزارز برای کاربرانمان فراهم کنیم».

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا