آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتال

خرید ارز دیجیتال چگونه امکان‌پذیر است؟

در چند سال گذشته تا به الان، خرید ارز دیجیتال بسیار رایج شده است. خیلی از افراد موفق شده اند با خرید و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بتوانند دارایی خود را چندین برابر کنند. حدود ۱۳ سال از ظهور بیت کوین و ارز های دیجیتال می گذرد و این بازار روز به روز بیشتر در حال شناخته شدن است. این روز ها اکثریت افراد با ماهیت بلاک چین و ارز های دیجیتال آشنا هستند و می‌دانند که ساختار این نوع دارایی غیر فیزیکی چگونه است.

اما اگر شما در ابتدای راه هستید و برای اولین بار می خواهید اقدام به خرید ارز دیجیتال کنید، اصلا جای نگرانی نیست؛ فرصت خرید و فروش در دنیای ارز های دیجیتال هنوز هم وجود دارد و روز به روز در حال بیشتر شدن است. ولی کسانی که می خواهند برای اولین بار خرید ارز های دیجیتال را انجام دهند، یک سری نکات را باید در نظر بگیرند.

خرید ارز دیجیتال نیازمند چه دانشی است؟

وقتی تصمیم بر خرید ارز دیجیتال می گیرید، یعنی می خواهید وارد یک بازار سرمایه جدید در دنیا شوید. ورود به بازار های سرمایه نیازمند یک سری علم و دانش است و اگر بدون فراگیری آن ها وارد شوید احتمال این که سرمایه از بین رود بسیار است. همان طور که خرید ارز های دیجیتال سرمایه خیلی از افراد را چند برابر کرده، سرمایه خیلی از افراد دیگر را هم به صفر رسانده است. لذا تنها خرید به معنای سرمایه گذاری و سود کردن نیست.

آشنایی با ماهیت ارز دیجیتال و بلاک چین

شما بدون این که به درک درستی از ارز های دیجیتال و شبکه بلاک چین برسید، باز هم می توانید اقدام به خرید و فروش کنید. اما زمانی که از ماهیت و کارکرد بلاک چین مطلع شوید، با آگاهی بیشتری می توانید فعالیت داشته باشید. در واقع آن وقت است که می فهمید در حال خرید و فروش چه نوع دارایی هستید.

تحلیل بنیادی

برای این که بتوانید صلاحیت خرید یک ارز دیجیتال را بررسی کنید، دو روش تحلیل وجود دارد و یکی از آن ها تحلیل بنیادی است. با استفاده از تحلیل بنیادی قبل از خرید ارز دیجیتال می توانید مطلع شوید که ارز مورد نظر، با چه هدفی به وجود آمده است، تحت چه شبکه بلاک چینی فعالیت دارد و چه اهدافی را دنبال می کند. همچنین از اعتبار آن ارز دیجیتال می توانید مطلع شوید. تحلیل بنیادی خود یک دانش و علم مفصل است و ابزار های مختلفی برای آن وجود دارد.

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال قبل از خرید هر گونه ارز دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا بتوانید از آینده قیمتی آن ارز مطلع شوید. هر هدفی که از خرید ارز دیجیتال داشته باشید، باید تحلیل تکنیکال را انجام دهید. چه بخواهید سرمایه گذاری کنید و یا چه قصد ترید داشته باشید، در هر صورت پیش بینی آینده قیمتی یک ارز به شما کمک بسیار زیادی می کند.

کار با صرافی

اصلی ترین بستر خرید و فروش ارز های دیجیتال صرافی های موجود هستند. لذا شما برای این که بتوانید وارد دنیای ارز های دیجیتال شوید، باید کار با صرافی ها را بلد باشید. زمانی که برای اولین بار وارد یک صرافی ارز دیجیتال می شوید، قابلیت ها و گزینه های زیادی نمایش داده می شوند که در نگاه اول، طبیعتا مقداری شما را سردرگم می کنند. لذا باید آموزش کار با صرافی را پشت سر بگذارید تا بتوانید هر لحظه خرید و فروش را با راحتی زیادی انجام دهید.

از چه صرافی برای خرید ارز های دیجیتال استفاده کنیم؟

به دلیل استقبال زیادی که از دنیای ارز های دیجیتال شده است، صرافی های زیادی هم به وجود آمده اند. صرافی های ارز دیجیتال کاملا به صورت آنلاین فعالیت دارند؛ لذا شما برای خرید ارز دیجیتال نیاز نیست سراغ هیچ صرافی به شکل حضوری بروید. شما می توانید سراغ صرافی های ایرانی یا خارجی برای خرید ارز های دیجیتال بروید. در ادامه هر دو آن ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

صرافی های خارجی

صرافی های خارجی را می توان اولین صرافی های به وجود آمده در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال دانست. این نوع صرافی ها دارای حجم معاملاتی بسیار زیادی هستند و نقدینگی زیادی هم دارند. صرافی های خارجی قابلیت های معامله گری زیادی را برای کاربران به وجود آورده اند. برای خرید ارز دیجیتال در این نوع صرافی باید ابتدا استیبل کوین تتر را خریداری کنید و پس از انتقال به صرافی خارجی، آن ها را به ارز دیجیتال مورد نظر خورد تبدیل کنید.

صرافی های خارجی در سال های گذشته به دلیل مسائلی نظیر احراز هویت و آدرس IP، مشکلات زیادی را برای سرمایه کاربران ایرانی خود به وجود آورده اند. از معروف ترین صرافی های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بایننس (Binance)
  • کوکوین (Kucoin)
  • کوین بیس (Coinbase)
  • کوینکس (Coinex)

صرافی های ایرانی

به دلیل استقبال و علاقه زیاد کاربران ایرانی در فضای ارز دیجیتال، صرافی های ایرانی زیادی به وجود آمده اند. در صرافی های ایرانی هیچ مشکلی از بابت احراز هویت و آدرس IP سرمایه شما را تهدید نمی کند. در این نوع صرافی تنها کافی است پول ریالی خود را وارد حساب کنید و بلافاصله خرید ارز دیجیتال را انجام دهید. از صرافی ایرانی OMPFinex می توان به عنوان یکی از معتبر ترین صرافی های ارز دیجیتال اشاره کرد.

در این صرافی پس از خرید ارز های دیجیتال می توانید حتی از قابلیت های معامله گری زیادی که به وجود آمده است استفاده کنید. حتی شما به عنوان فردی که تازه‌وارد بازار شده است، می توانید حساب دمو ایجاد کرده و به صورت آزمایشی خرید و فروش را انجام دهید.

آموزش خرید ارز های دیجیتال

پس از این که آگاهی لازم را از دانش های مورد نیاز به دست آوردید و صرافی مورد نظر را انتخاب کردید، می توانید سراغ خرید ارز دیجیتال بروید. خرید ارز های دیجیتال اصلا کار سختی نیست و با چند کلیک ساده در صرافی امکان‌پذیر است؛ ولی قبل از آن یک سری پروسه ساده را باید طی کنید که ما در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

ساخت کیف پول ارز دیجیتال

با ثبت نام در یک صرافی ارز دیجیتال، شما به صورت خودکار برای هر ارز دیجیتال دارای یک کیف پول هستید. اما اگر هدف شما از خریداری ارز دیجیتال سرمایه گذاری در این بازار است، پیشنهاد می کنیم تا ارز های دیجیتال خریداری شده را در کیف پول های دیگری نگهداری کنید. به طور مثال پس از این که اقدام به خرید هر گونه ارز دیجیتال در صرافی کردید، می توانید یک حساب در کیف پول TrustWallet برای خود بسازید و ارز های دیجیتال را از صرافی به حساب کیف پول انتقال دهید.

ثبت نام در صرافی

قبل از این که بتوانید از قابلیت های خرید و فروش ارز دیجیتال در هر صرافی استفاده کنید، باید در آن برای خود یک حساب بسازید و این نیازمند ثبت نام است. ثبت نام در صرافی ها اصلا کار سخت و پیچیده ای نیست. به طور مثال در صرافی ایرانی OMPFinex تنها با ارائه ایمیل و رمز عبور می توانید برای خود یک حساب ایجاد کنید.

احراز هویت در صرافی

در تمام صرافی های ارز دیجیتال پس از ثبت نام به راحتی می توانید خرید ارز دیجیتال را انجام دهید. اما اگر از صرافی های ایرانی برای خرید و فروش ارز دیجیتال می خواهید استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که احراز هویت را هم انجام دهید. احراز هویت در سطوح بالا باعث می شود تا بتوانید سرمایه بیشتری را وارد صرافی کنید و کارمزد معاملات هم کاهش پیدا کنند. همچنین در صرافی های ایرانی احراز هویت به دلیل نبود مشکلات تحریم، چند دقیقه بیشتر طول نمی کشد.

آموزش احراز هویت در صرافی OMPFinex

ثبت حساب

در صرافی های ایرانی برای این که بتوانید سرمایه خود را به شکل ریالی وارد حساب کنید، ابتدا باید حساب بانکی خود را در صرافی ثبت کنید. این گونه با استفاده از همان حساب ثبت شده می توانید مبلغی را به شکل ریالی به صرافی انتقال دهید.

خرید ارز های دیجیتال

در نهایت با استفاده از قابلیت های معاملاتی که در صرافی های ایرانی وجود دارد، می توانید خرید ارز دیجیتال را انجام دهید. همچنین در صورت تمایل بر خرید ارز های دیجیتال در صرافی های خارجی، می توانید ابتدا در صرافی ایرانی استیبل کوین تتر را خریداری کنید و به حساب صرافی خارجی مورد نظر انتقال دهید؛ سپس با استفاده از تتر ارز دیجیتال را بخرید.

بهترین سایت های خرید و فروش ارز دیجیتال

جمع‌بندی

این روز ها خرید ارز دیجیتال راه های مختلفی دارد و هر کدام با طی کردن چند مرحله ساده امکان‌پذیر هستند؛ اما به شما پیشنهاد می کنیم تنها در صورت داشتن دانش تحلیل در این بازار خرید و فروش را انجام دهید. در غیر این صورت حداقل مشورتی را با افراد با تجربه و یا مشاورین سرمایه گذاری داشته باشید. قیمت ارز های دیجیتال از نوسانات زیادی برخوردار هستند و همین موضوع ریسک را افزایش می دهد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا