آموزش ارز دیجیتال

معرفی ۷ مورد از بهترین و مفید ترین سایت خارجی ارز دیجیتال

 در بازار ناپایدار ارزهای دیجیتال، تریدرها و سرمایه‌­گذاران بسیاری به­‌دنبال افزایش سوددهی هستند. اگرچه هیچ فردی قادر نیست در تمامی معاملات خود پیروز باشد، اما با استفاده از برخی راهکارها می­‌توان احتمال پیروزی در معاملات ارزهای دیجیتال را افزایش داد. تحلیل بازار یکی از این راهکارها است که از طریق وب­‌سایت­‌های معروف ارز دیجیتال می‌­توان به آن دست پیدا کرد. ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد داریم تا تعدادی از سایت های خارجی مفید ارز دیجیتال را معرفی کنیم.

معرفی سایت های خارجی ارز دیجیتال

سایت tradingview.com

سایت tradingview را می‌­توان به­‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های خارجی ارز دیجیتال معرفی کرد؛ زیرا علاوه‌بر این‌که در این سایت می‌­توان به اطلاعات مربوط به بازارهای مالی مثل بورس­‌های بین‌­المللی دست یافت می­‌توان از انواع نمودارهای ارزهای دیجیتال به­‌منظور تحلیل رمزارزها استفاده کرد. همان‌طور که می­‌دانید تحلیل­ ارزهای دیجیتال یکی از مهم‌­ترین بخش‌­های مربوط به بازار رمزارزها محسوب می­‌شود. این وب­سایت با ارائه نمودارهای تحلیل تکنیکال، این فرصت را به کاربران می‌­دهد تا احتمالات پیش­روی خود را به درستی پیش‌­بینی کنند.

سایت tradingview

سایت coinmarketcap.com

کوین مارکت کپ، یکی از سایت‌­هایی است که فهرست انواع ارزهای دیجیتال و توکن‌­های مختلف را برای شما به نمایش می‌گذارد. این سایت را می‌­توان جزء پربازدیدترین وب‌سایت‌­های ارز دیجیتال دانست؛ از همین‌­رو بیشتر کاربران آن را به‌­عنوان بهترین سایت خارجی ارز دیجیتال می­‌شناسند.

کوین مارکت کپ از قابلیت­‌های بسیار زیادی برخوردار است؛ به‌­طور مثال با کلیک برروی نام هر رمزارز، امکان دستیابی به اطلاعاتی مثل سایت آن ارز، قیمت آن به بیت کوین و دلار، رنک، ارزش بازار و میزان حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت گذشته وجود دارد. قیمت ارز در صرافی، اطلاع‌رسانی­‌ها و… از دیگر اطلاعاتی هستند که در سایت coinmarketcap وجود دارند. توجه داشته باشید که در این وب­‌سایت در کنار ارزهایی که قابلیت استخراج ندارند، علامت ستاره گذاشته شده است.

سایت coinmarketcap

سایت bitinfochart.com

سایت bitinfochart.com یک وب‌سایت خارجی ارز دیجیتال است که در آن اطلاعات بسیاری مثل متوسط اندازه تراکنش بیت‌کوین و اتریوم، هش ریت، سختی استخراج، آدرس­‌های فعال، سودآوری استخراج و… گنجانده شده است. به­‌طور مثال در این وب‌­سایت شما می­‌توانید متوسط کارمزد تراکنش‌­های بیت کوین و اتریوم را مشاهده کنید. همچنین شما می­‌توانید در این سایت نسبت به موارد دیگری مانند قیمت ارزهای دیجیتال و سهم آن­ها در بازار ارز دیجیتال مطلع شوید.

سایت cryptocompare.com

Cryptocompare یک سایت مرجع است که می­‌توان در آن نظرات مختلف را درباره ارزهای دیجیتال، صرافی‌­ها، ارزهای قابل استخراج، کیف پول­‌ها و… مشاهده کرد. استفاده از این نظرات به کاربران کمک می­‌کند تا سایت­‌ها و سرویس‌­های معتبر و نامعتبر را شناسایی کنند. همچنین بخش ماینینگ از محاسبه‌­گرهایی برخوردار است که سود استخراج ارز دیجیتال را به شما نشان می­‌دهد. برای استفاده از امکانات این وب‌­سایت، کافی است نام آن را جستجو کرده و وارد آن شوید.

سایت cryptocompare

سایت bitcointalk.org

در فروم بیت‌کوین‌تاک امکان دستیابی به اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد. به‌­طور مثال در این وب­‌سایت می­‌توان از آموزش­‌ها و افراد فعال در بازار ارزهای دیجیتال استفاده کرد. همچنین استفاده از پرسش و پاسخ­‌های سودمند در این وب‌سایت می­‌تواند نقش به‌سزایی در سطح دانش عمومی کاربران داشته باشد. با این حال زیرانجمنی که تمامی ico ها و ارزهای جدید در آن معرفی می­‌شوند در این وب‌­سایت تاپیک خود را ایجاد می­‌کند.

سایت worldcoinindex.com

این سایت شباهت بسیار زیادی به سایت coinmarketcap دارد؛ البته نمودارهای این وب‌سایت ظاهر بهتری نسبت به نمودارهای سایت coinmarketcap دارند. اما برخی از ارزهای تازه وارد هنوز در لیست نمودارهای این وب­سایت ثبت نشده‌­اند. نظارت و بررسی ارزها و تشکیل سبد دارایی از مهم­‌ترین قابلیت‌­های سایت worldcoinindex است. به‌­طور کلی از این وب‌سایت می‌­توان در کنار سایر وبسایت­‌های خارجی به­‌منظور مقایسه قیمت­‌ها و مشاهده نمودارها استفاده کرد.

سایت worldcoinindex

سایت coinschedule.com

منظور از ico همان عرضه اولیه سکه است و به اولین عرضه یک ارز دیجیتال گفته می­‌شود. به­‌طور کلی این عرضه­‌ها هیچ تفاوتی با سایر عرضه­‌ها ندارند؛ اما گاهی پروژه‌­های خوب برای سرمایه­‌گذاری انتشار می­‌یابد. بنابراین لازم است برای کسب اطلاعات از ico های جدید و تاریخ مربوط به آن­ها از وب­سایت‌­های icoalert.com، tokendata.io و… استفاده نمایید. همچنین در صورتی که قصد خریدوفروش و معاملات ارز دیجیتال را دارید می‌­توانید از سایت بایننس، و نوبیتکس استفاده کنید.

تا این قسمت از مقاله سعی کردیم تعدادی از مفیدترین سایت های ارز دیجیتال خارجی را به شما معرفی کنیم. در ادامه به بحث درمورد سایت‌هایی می‌پردازیم که در آن‌ها می‌توانیم به کمک ارزهای دیجیتال، به خرید و فروش کالا یا خدمات بپردازید.

بهترین سایت های تحلیل ارز دیجیتال

نحوه خرید از سایت‌های خارجی به کمک ارز دیجیتال

گسترش ارزهای دیجیتال به ‌ویژه بیت‌ کوین باعث شده است که بعضی از سایت‌های خارجی برای سهولت پرداخت از درگاه پرداخت رمز ارز بیت‌ کوین استفاده کنند. این عمل باعث خریدی آسان از این سایت‌ها شده است و کار را برای آن دسته از افرادی که قصد خرید به کمک ارزهای دیجیتال را دارند ساده کرده است. همچنین با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، امکان خرید از این سایت‌ها برای کاربران ایرانی امری بسیار دشوار محسوب می‌شود در حالی ‌که به کمک ارزهای دیجیتال می‌توان به‌ آسانی اقدام به خرید از سایت‌های خارجی نمود. حال سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که چگونه می توان خرید از سایت خارجی با ارز های دیجیتال انجام داد؟

برای پاسخ به این سوال لازم است برخی از قوانین و شرایط موجود در این سایت‌ها را مورد بررسی قرار داد. با ما همراه باشید تا در ادامه‌ی مطلب به توضیحات کاملی از این موضوع بپردازیم.

سایت خارجی ارز دیجیتال

شروع به کار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال نوعی پول است که به صورت رمزنگاری شده در اینترنت فعالیت دارد. ارزهای دیجیتال تراکنش‌ها را بدون مرز و به صورت لحظه‌ای انتقال می‌دهند. در اواخر دهه ۹۰، شرکتی به نام دیجی‌کش، توسط دیوید چام تاسیس شد. این کمپانی با استفاده از علم رمزنگاری، این امکان را در اختیار بانک­ها قرار می­داد تا بتوانند به وسیله آن، اقدام به انتقال اینترنتی کنند. در سال ۱۹۹۶ نوعی ارز با پشتوانه‌ی طلا ایجاد گردید و پس از آن نوعی دیگر در سال ۲۰۰۶ با نام رزرو آزادی به وجود آمد که این امکان را به کاربر می داد که دلار یا یورو خود را تبدیل به رزرو آزادی کند و آن را با دستمزی کم حدودا به اندازه ۱%، آزادانه انتقال دهند.

دولت آمریکا به دلیل استفاده از این سرویس‌ها در پول شویی، اقدام به تعطیلی هر دوی آن‌ها کرد؛ بنابراین علاقه به استفاده از ارزهای دیجیتال شدت گرفت و در سال ۲۰۰۹ بیت کوین شکل گرفت. از آن زمان به بعد بیت کوین، بزرگ‌ترین و قابل اعتمادترین ارز در جهان بوده است. به همین علت بسیاری اولین ارز رمزنگاری شده‌ی دیجیتال را بیت کوین می‌دانند زیرا بعد از تلاش‌های ناموفق، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر

قیمت ارزهای دیجیتال

سایت‌های بسیاری وجود دارند که قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال به همراه نمودارهای آن‌ها را به نمایش می‌گذارند. در چنین سایت‌­هایی می­توان به طور لحظه‌ای و به کمک نمودارهای مشخص، قیمت ارزهای دیجیتال را در هر لحظه مشاهده کرد. برای مثال تعدادی از سایت‌های خارجی ارز دیجیتال که بالاتر معرفی کردیم، چنین قابلیتی دارند.

شما می‌­توانید جهت دسترسی به لیست قیمت ارزهای دیجیتال به این وب‌سایت­‌ها مراجعه نمایید. در صفحه اصلی این وب­‌سایت‌ها، تمامی ارزهای دارای اعتبار و با اهمیت بیشتر هم به دلار و هم به تومان به نمایش گذاشته شده است. همچنین شما می‌­توانید جهت خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود بر روی اسم آن ارز کلیک کنید؛ البته دقت داشته باشید که ساعت کار صرافی ارز دیجیتال در هر وب‌سایتی متفاوت است. همچنین خدمات مربوط به خرید و فروش ارز به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. در خصوص اطلاعات بیشتر می‌­توانید از طریق پشتیبان آنلاین آن­ها، سوالات خود را بپرسید و یا نسبت به رفع ابهامات خود اقدام فرمایید.

برای مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

دلیل محبوبیت ارزهای مجازی

افزایش قیمت ارزهای مجازی و گسترش کاربرد آن در جهان باعث کسب محبوبیت این رمز ارزها در دنیا شده است. همچنین کاربردهایی مثل خرید و فروش آنلاین، دسترسی آسان، شفافیت، عدم وابستگی ارزهای مجازی به سازمان­ها و نهادهای دولتی دیگر و … سبب علاقمندی کاربران بسیاری به خرید و فروش ارز مجازی شده است. در میان این مزیت‌ها نباید از قابلیت هزینه‌های پایین تراکنش­ها غافل شد؛ زیرا ارزهای دیجیتال این امکان را در اختیار شما قرار می­دهند تا بدون هیچ محدودیتی و تنها با پرداخت مبلغ اندکی دارایی‌های خود را از یک کشور به کشور دیگری انتقال دهید.

در سال‌های اخیر ارزهای مجازی توانستند جایگاه بالایی را در سیستم اقتصادی جهان کسب کنند. همین امر، یکی از اصلی‌ترین دلایل برای بقای ارزهای مجازی می‌باشد. بر اساس پیش­بینی­های انجام شده و همچنین تجربه‌های کسب شده در این زمینه، خرید و فروش رمز ارزها هرگز متوقف نخواهد شد و درواقع نابودی این ارزها غیرممکن است. حتی اگر نوعی از آن‌ها از بین برود قطعا جایگزینی برای آن ساخته خواهد شد.

مزیت­ های ارز دیجیتال چیست؟

غیرمتمرکز

به جرأت می‌توان گفت که ویژگی غیرمتمرکز بودن مهم‌ترین قابلیت ارزهای دیجیتال است. از آن‌جایی که افراد برای بهرمندی از این رمز ارزها به هیچ سازمان و یا ارگان دولتی نیاز ندارند، این ویژگی مهم به آن‌ها نسبت داده شده است. این امر باعث می‌شود که بدون نیاز به پیمودن مراحل پرهزینه و سخت اداری بتوان از امکانات این رمز ارزها استفاده کرد.

همتا به همتا

برای بهرمندی از رمز ارزها نیازی به وجود واسطه نیست. شما این امکان را دارید که تنها از طریق یک آدرس ارز مورد نیاز خود را انتقال دهید. همچنین باید گفت که کارمزدهای پرداختی مربوط به این ارزها به هیچ ارگان دولتی وابسته نیستند.

متن باز

بلاک چین مربوط به ارزهای دیجیتال متن باز است و همه افراد این امکان را دارند که به کدنویسی­های مربوط به این ارزها دسترسی داشته باشند. این امر باعث می­شود که در صورت مشاهده یک کد مخرب در برنامه، آن کد بلافاصله شناسایی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

تحریم‌های بانکداری جهانی علیه ایران

تحریم‌های بانکداری جهانی باعث شده است که صدور قانونی ویزا و مسترکارت‌های متصل به حساب‌های بانکی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نباشد. همچنین PayPal که بزرگ‌ترین درگاه پرداخت اینترنتی است پیرو این قوانین بوده و تمامی حساب‌های جعلی کاربران ایرانی را مسدود کرده است. بنابراین می‌توان گفت راهی به‌ جز خرید از طریق ارزهای دیجیتال برای کاربران ایرانی وجود ندارد. این روش که بسیار هم امن می‌باشد چندسالی است که به‌ عنوان بهترین روش پرداخت از سایت‌های خارجی محسوب می‌شود و بسیار هم آسان و سریع انجام می‌پذیرد.

اگرچه ارزهای دیجیتال هنوز به پذیرش کافی دست پیدا نکرده‌اند اما استفاده از رمز ارزها مانند ارزهای رایج یورو و دلار در حال افزایش است و کسب‌وکارهای بسیار زیادی ارزهای دیجیتال را به‌ عنوان روش پرداخت می‌پذیرند و از آن پشتیبانی می‌کنند. خرید با رمز ارزها به‌ ویژه بیت‌ کوین بسیار شبیه به خریدهای آنلاین معمول است. همان‌طور که در یک خرید معمولی پس از انتخاب محصول وارد درگاه پرداخت می‌شوید و پس از ورود اطلاعات کارت بانکی پرداخت را انجام می‌دهید در روش خرید به کمک ارزهای دیجیتال نیز باید همین مراحل را طی نمایید؛ با این تفاوت که در این روش به‌ جای ورود اطلاعات کارت بانکی باید اطلاعات مربوط به کیف پول خود را وارد نمایید و سپس مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

جدیدترین قوانین ارز دیجیتال در ایران

مزایای خرید با ارز دیجیتال

استفاده از کمپانی‌های بزرگی نظیر پی‌بال و مسترکارت که از قدرت و نفوذ بالایی در تحریم کشورها برخوردار هستند و در حوزه پرداخت فعالیت می‌کنند برای کاربران ایرانی ممکن نیست و آن‌ها نمی‌توانند از خدمات مربوط به این کمپانی‌ها استفاده کنند. بنابراین بیشتر مواقع در مواجهه با سایت‌هایی که پرداخت خود را از طریق این شرکت‌ها انجام می‌دهند به مشکل می‌خورند. به همین دلیل ارزهای دیجیتال بهترین روش پرداخت برای کشورهای تحت تحریم شناخته می‌شوند.

همچنین خرید از سایت خارجی با ارز های دیجیتال نظیر بیت‌کوین فاقد برخی از مشکلات خریدهای متمرکز مثل فاش شدن هویت فردی است. درواقع در پرداخت ارز دیجیتال هیچ الزامی برای ارائه هویت وجود ندارد و هیچ هکری نیز نمی‌تواند به موجودی شما دست پیدا کند.

خرید از سایت خارجی با ارز های دیجیتال

مراحل خرید از سایت خارجی با ارز های دیجیتال

حالا که به ارز دیجیتال دسترسی داریم سوال اینجاست که چگونه می‌ توان از طریق ارزهای دیجیتال از سایت‌های خارجی خرید انجام داد؟ برای خرید از سایت‌های خارجی به کمک رمز ارزها باید چند مرحله را طی کرد. در ادامه مطلب این مراحل به صورت گام به گام توضیح داده شده‌اند.

  1. اولین مورد در خرید، توجه به نوع پرداخت است. پس از انتخاب محصول مورد نظر خود، گزینه خرید به کمک ارزهای دیجیتال را انتخاب نمایید و سپس اقدام به تکمیل خرید کنید. در آخرین مرحله، سایت به شما آدرس والت خود را می‌دهد. والت همان کیف پول الکترونیکی است که باید هزینه مشخص شده را به آن انتقال دهید. پس از انتخاب والت و پرداخت، مبلغ مورد نظر بر حسب ارزهای دیجیتال در صفحه‌ای برای شما نشان داده می‌شود. اگر سایت خارجی مورد نظرتان فیلتر بود و یا با شناسایی آی پی ایران شما را از خرید بازداشت می‌توانید از سرور مجازی استفاده کنید.
  2. در سایت‌های صرافی ایرانی ثبت‌نام کنید. این سایت‌ها که به خریدوفروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند جهت احراز هویت مدارکی را از شما درخواست می‌کنند و پس از تأیید هویت با شما تماس خواهند گرفت.
  3. حال نوبت به پرداخت هزینه است. در این قسمت شما می‌توانید از سایت preeve برای تبدیل بیت‌ کوین به دلار استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در این قسمت مبلغی حدود یک دلار به ‌عنوان کارمزد از شما دریافت خواهد شد.
  4. حال باید وارد سایت صرافی ایرانی شوید و بر روی ثبت سفارش کلیک نمایید. در این قسمت تعدادی صفحه جدید باز می‌شود که شما باید اقدام به تکمیل آن کنید. توجه داشته باشید که ممکن است تراکنش شما بیش از چند ساعت و یا چند روز زمان ببرد؛ بنابراین اگر زمان زیادی منتظر ماندید نگران نباشید.

از چه فروشگاه های اینترنتی میتوان با ارز دیجیتال خرید کرد؟

فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری هستند که  از ارزهای دیجیتال به‌ویژه بیت‌کوین برای پرداخت استفاده می‌کنند. این مسئله برای ایرانیان بسیار کارآمد است زیرا می‌توانند به ‌آسانی از فروشگاه‌های پرداخت رمز ارزها خرید کنند. با توجه به اینکه حالا می‌دانیم چگونه می‌ توان از طریق ارزهای دیجیتال از سایت‌های خارجی خرید انجام داد؟ خوب است برخی از این سایت‌های فروشگاهی را بررسی کنیم.

 سایت Amazon

همان‌طور که می‌دانید آمازون یکی از معروف‌ترین سایت‌های فروشگاهی است که از تنوع زیادی برخوردار می‌باشد و افراد بسیاری مشتاق خرید از آن هستند اما خرید از سایت‌های خارجی همیشه هم به ‌سادگی امکان‌پذیر نیست! آمازون با قابلیت پرداخت از طریق ارز دیجیتال این فرصت را در اختیار کاربران قرار داده است تا بتوانند حدود ۱ تا ۳۰ درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. البته در چنین شرایطی استفاده از کیف پول Purse الزامی می‌باشدPurse. سرویسی است که به کاربران فرصت می‌دهد از طریق بیت‌کوین در سایت آمازون اقدام به خرید نمایند.

سایت Microsoft

سایت مایکروسافت نیز برای فروش محصولات خود نظیر ویندوز و ایکس باکس از درگاه پرداخت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. البته باید توجه داشت که معمولا بیشتر فروشگاه‌ها و یا سایت‌های خارجی از رمزارز بیت‌کوین پشتیبانی می‌کنند و مایکروسافت نیز دارای درگاه پرداخت بیت‌کوین می‌باشد.

سایت Newegg

سایت Newegg نیز مانند سایت مایکروسافت فروشگاهی است که محصولاتی کامپیوتری و لوازم جانبی مربوط به آن را می‌فروشد. این سایت هم قابلیت امکان پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را دارد و از رمز ارز بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند.

سایت Shopify

وب‌سایت Shopify نوعی پلتفرم است که شباهت بسیار زیادی با ایبی دارد. می‌توان گفت که سایت دیوار در ایران نیز مشابه با سایت شاپیفای است. این وب‌سایت نیز قابلیت پرداخت از طریق بیت‌کوین را در اختیار کاربران قرار داده است.

سایت Dish

شبکه Dish که به خدمات ماهواره‌ای و اینترنتی می‌پردازد، اولین بار در آگوست سال ۲۰۱۴ پرداخت ارز دیجیتال را پذیرفت Dish .یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌هایی است که از تمامی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و همه ارزهای دیجیتال را پذیرفته است. این شرکت در گذشته برای تراکنش‌های بیت‌کوین خود از Coinbase و در حال‌ حاضر از BitPay استفاده می‌کند.

شرکت‌هایی که دیگر از روش پرداخت به کمک ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند

  • شرکت دل: این شرکت یکی از بزرگ‌ترین حامیانی بود که از پرداخت بیت‌کوین پشتیبانی می‌کرد اما در حال‌ حاضر به دلیل کاهش تقاضا، این گزینه پرداخت را حذف کرده است.
  • شرکت استیم: استیم از بیت‌کوین برای سفارشی‌سازی بازی‌های مختلف استفاده می‌کرد اما مدتی است که به‌ جهت کارمزدهای بسیار بالا و نوسان‌های قیمتی، پشتیبانی از روش پرداخت از طریق بیت‌کوین را قطع کرده است.
  • شرکت استرایپ: استرایپ نوعی پردازشگر پرداخت برای کسب‌وکارها می‌باشد و پشتیبانی از بیت‌کوین را  در سال ۲۰۱۸ به دلیل افزایش کارمزدها و زمان انتظار بالای تراکنش‌ها متوقف ساخت.
  • شرکت فایور: نوعی بازار فریلنسری است که پشتیبانی خود را از ارزهای دیجیتال به دلیل کمبود تقاضا از گزینه‌های پرداخت حذف نمود.

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال قابلیت‌های بسیاری دارند و علاوه بر خرید از سایت‌های خارجی و انتقال پول به نقاط مختلف دنیا، فرصتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. این ارزها با بازدهی بالایی که دارند می‌توانند بهترین گزینه برای سودآوری در بلندمدت باشند و این موضوع در سال‌های اخیر ثابت شده است. بنابراین براساس تجربه می‌توان گفت که ارزهای دیجیتال در آینده نیز دارای رشد و پیشرفت زیادی خواهند بود.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا