آموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول‌های موبایلی برای اندروید و ios

با توجه به تنوع کیف‌ پول‌های موجود در بازار رمزارزها، بهتر است پیش از هر اقدامی به شناخت دقیق و کاملی از انواع کیف‌ پول‌ ارز دیجیتال بپردازیم. به طور کلی ارزهای دیجیتال دارای دو نوع کیف پول سرد و کیف پول گرم هستند که بسته به نیاز کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال امنیت نوع اول بیشتر است، اما عدم دسترسی آسان و همچنین زمان‌بر بودن، باعث گرایش کاربران به کیف پول گرم شده است. ما در این مطلب قصد داریم با معرفی بهترین کیف پول‌های موبایلی برای اندروید و ios و بررسی ویژگی‌های آن‌ها به شما در انتخاب صحیح یک کیف پول مناسب کمک کنیم.

انتخاب کیف پول ارز دیجیتال

 انتخاب یک کیف پول ارز دیجیتال مناسب دغدغه‌ای بزرگ برای کاربران ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. پیش از انتخاب یک کیف ‌پول باید هدف استفاده از آن را تعیین کرد. به طور مثال استفاده از کیف پول‌های گرم، مناسب تریدرها و افرادی است که به صورت مداوم در حال خرید و فروش ارز دیجیتال هستند. چنین افرادی با تهیه چند کیف پول گرم و ذخیره‌سازی دارایی‌های دیجیتال خود در آن‌ها، به معاملات رمزارزها می‌پردازند.

اما افرادی که با هدف سرمایه‌گذاری وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده‌اند بهتر است برای ذخیره‌سازی سرمایه خود از کیف پول‌های سرد استفاده کنند؛ چرا که کیف‌پول‌های سرد از امنیت بالاتری برخوردار هستند. البته کیف ‌پول‌های گرم نیز ایمن هستند؛ اما بنابر احتیاط بهتر است برای ذخیره سرمایه‌های کلان، کیف پول‌هایی را انتخاب کرد که دارای بیشترین امنیت ممکن هستند.

آشنایی با کیف پول موبایلی برای اندروید و ios

با توجه به افزایش قابلیت‌های تلفن‌های همراه، امروزه موبایل‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای کامپیوترها به حساب می‌آیند؛ از همین رو کیف پول‌هایی طراحی و ساخته شده‌اند که قابلیت نصب بر روی موبایل‌ها را دارند. به دلیل دسترسی آسان و سهولت در استفاده، کیف پول‌های موبایلی بسیار پرطرفدار و کاربرپسند هستند. دسترسی مداوم، صرفه‌جویی در زمان و سهولت در تبادل رمزارزها را می‌توان از اصلی‌ترین مزیت‌های کیف پول‌های موبایلی دانست. البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که این کیف پول‌ها دارای معایبی مثل سرقت و خرابی موبایل نیز هستند.

نکته مهم دیگری که پیش از انتخاب و استفاده از یک کیف‌پول موبایلی باید به آن توجه شود، امنیت پایین این کیف پول‌ها است؛ در نسخه‌های جدید کیف‌پول‌های موبایلی، راهکارهایی جهت افزایش امنیت آن‌ها در نظر گرفته شده است. ولی باز هم ممکن است این امنیت قابل قبول نباشد. به طور کلی کیف پول‌های موبایلی نوعی کیف پول گرم هستند که به کمک موبایل‌های هوشمند می‌توان از آن‌ها برای نگهداری و ذخیره رمزارزها استفاده کرد.

بهترین کیف پول های موبایلی ارز دیجیتال برای اندروید و ios

ویژگی‌های یک کیف پول موبایلی مناسب

پیش از انتخاب یک کیف پول موبایلی باید نکاتی را در نظر گرفت. در ابتدا باید گفت که یک کیف پول خوب، تراکنش‌های کاربران را به سرعت و بدون مشکل به انجام می‌رساند. رابط کاربری آسانی دارد؛ یعنی فرایند نصب، اجرا و کار کردن با آن به راحتی امکان‌پذیر است. برخی از کیف پول‌ها در ازای موجودی حساب کاربران، به آن‌ها سود می‌دهند؛ اما توجه داشته باشید که این ویژگی مربوط به تمامی کیف پول‌های موبایلی نیست.

کیف پول‌های موبایلی معمولاً در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به سیستم امنیتی یک کیف پول، یکی از عوامل مهم و اساسی در انتخاب آن محسوب می‌شود. قیمت و هزینه‌های جانبی یک کیف پول از دیگر مسائلی است که باید به آن توجه کرد.

بهترین کیف پول‌های موبایلی برای اندروید و ios

کیف پول Trust

کیف پول تراست والت

اگر بخواهیم در مورد بهترین صرافی ارز دیجیتال صحبت کنیم، بایننس قطعا یکی از انتخاب‌های ما خواهد بود. کیف پول Trust اولین‌ بار در جولای سال ۲۰۱۸ توسط صرافی بایننس خریداری شد. این کیف پول یکی از برترین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال است که با هدف مدیریت اتریوم و ارزهای زیرشاخه آن طراحی و تولید شده است. کیف پول تراست از ۱۴ کریپتوکارنسی پشتیبانی می‌کند و به گونه‌ای طراحی شده است که کاربران به‌ آسانی می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از خدمات آن استفاده کنند. این کیف پول یک نرم‌افزار متن باز است و این فرصت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا ایرادات موجود در شبکه را اصلاح کنند.

استفاده از خدمات صرافی‌های غیرمتمرکز یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های کیف پول موبایلی تراست است. این کیف پول دارای دو نسخه اندروید و ios است و به‌راحتی بر روی گوشی موبایل نصب می‌شود. جالب است بدانید که تراست والت در قبال مقدار ارز دیجیتالی که در حساب کاربری دارید، درصدی را به‌عنوان سود به حساب شما واریز می‌کند.

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟

کیف پول Blockchain

کیف پول بلاکچین اولین ‌بار در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد. این کیف پول موبایلی قابلیت پشتیبانی از ۷ ارز دیجیتال را دارد و به ‌عنوان یک کیف پول متمرکز از آن یاد می‌شود. در کیف پول بلاکچین کاربران پس از احراز هویت، یک رمز عبور جایگزین برای خود انتخاب می‌کنند که سیستم امنیتی کیف پول را تأمین می‌کند. همچنین این کیف پول دارای دو نسخه اندروید و ios است و خدمات ارائه شده توسط آن به ۲۵ زبان مختلف، قابل اجرا هستند.

کیف پول بلاکچین دارای یک سیستم متمرکز است؛ یعنی یک نهاد مشخص کنترل تمامی تراکنش‌ها را بر عهده دارد؛ از همین‌ رو اطلاعات مربوط به تراکنش‌ها در اختیار سازندگان این کیف پول قرار می‌گیرد و رمز عبور حساب کاربری بر روی سرور ذخیره خواهد شد؛ بنابراین بیشتر کاربران حوزه دیجیتال، این ویژگی کیف پول بلاکچین را به ‌عنوان یکی از معایب آن می‌دانند.

کیف پول Exodus

کیف پول exodus

اکسدوس یکی از برترین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال است و گزینه بسیار مناسبی برای افرادی است که به‌تازگی وارد دنیای دیجیتال شده‌اند؛ زیرا خدمات ارائه شده در این کیف پول به ساده‌ترین شکل ممکن در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کیف پول اکسدوس عملکردی مشابه صرافی دارد؛ به ‌طوری که می‌توان چند ارز دیجیتال را به ‌صورت هم‌زمان مدیریت کرد. به ‌عبارتی دیگر این کیف پول طراحی بسیار ساده‌ای دارد و خدمات چندین ارز دیجیتال را تحت پوشش قرار می‌دهد.

نگرانی کاربران از احتمال حملات سایبری در این کیف پول و کارمزدهای بالای آن را می‌توان به‌ عنوان نقاط ضعف کیف پول اکسدوس معرفی کرد.

کیف پول Jaxx

در کیف پول جکس بیش از ۹۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌شوند و تمامی جرئیات مربوط به تراکنش‌ها در این کیف پول ارائه می‌گردد. به کمک کیف پول جکس می‌توان به تمامی اخبار مربوط به بلاکچین دسترسی داشت و با بررسی قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال، تحلیل نمودارها و اطلاعات مربوط به بازار ارزهای دیجیتال، سهام خود را مدیریت کرد.

رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده است و بهره‌مندی از خدمات آن برای تمامی کاربران حوزه دیجیتال امکان‌پذیر است. این نرم‌افزار رایگان است و استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارد. تاکنون چندین نسخه مختلف از این نرم‌افزار ساخته شده است؛ بنابراین امکان استفاده از آن به ‌صورت هم‌زمان بر روی چند دستگاه مختلف وجود دارد.

کیف پول Coinomi

کیف پول coinomi

کیف پول کوینومی اولین بار در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شده است و با توجه امنیت بالایی که دارد می‌توان آن را به‌ عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال معرفی کرد. جالب است بدانید که سیستم امنیتی کیف پول کوینومی تاکنون تحت نفوذ حملات سایبری قرار نگرفته است و همین موضوع باعث محبوبیت آن در میان سایر کیف پول‌های موبایلی شده است.

نرم‌افزار کوینومی دارای چندین زبان مختلف است و قابلیت پشتیبانی بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال را دارد. کیف پول کوینومی دارای دو نسخه اندروید و ios است و کارمزد تراکنش‌ها در آن بسیار ناچیز است. با این حال این کیف پول متن باز نیست و تحلیل‌گران ارز دیجیتال این موضوع را به‌عنوان یکی از نقاط ضعف کیف پول کوینومی می‌شناسند. اگر قصد خرید تتر دارید، coinomi یکی از بهترین کیف پول‌های تتر است که می‌توانید استفاده کنید؛ همچنین در صرافی ompfinex امکان خرید آنی تتر برای شما فراهم شده است و به راحتی می‌توانید این استیبل کوین را خریداری کنید.

کیف پول Electrum

کیف پول الکتروم اولین ‌بار در سال ۲۰۱۱ طراحی و ساخته شد؛ از همین ‌رو می‌توان آن را جزء قدیمی‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار معرفی کرد که اعتماد کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است. توجه داشته باشید که الکتروم یک کیف پول اختصاصی بیت‌کوین است و از هیچ رمزارز دیگری پشتیبانی نمی‌کند. این کیف پول، رایگان است و رابط کاربری آسانی دارد. نرم‌افزار الکتروم از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و احراز هویت کاربران در آن به روش دو مرحله‌ای انجام می‌شود.

برنامه‌نویسی این کیف پول به صورت متن باز انجام شده است؛ بنابراین شما می‌توانید به‌ سادگی ایرادات موجود در آن را اصلاح و برطرف نمایید. در اصل الکتروم یک کیف پول مخصوص الکترون است که در مقایسه با سایر کیف پول‌های موجود در بازار، خدمات امنیتی بهتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

کیف پول Atomic

کیف پول اتمیک یکی از جدیدترین نرم‌افزارهایی است که به تازگی ساخته شده است؛ از همین ‌رو محبوبیت چندانی نزد کاربران ندارد. اما طبق گزارشات انجام شده، بیشتر کاربرانی که از این کیف پول استفاده کرده‌اند، از عملکرد و قابلیت‌های آن رضایت داشته‌اند. این کیف پول رابط کاربری آسانی دارد؛ به همین دلیل استفاده از آن به ‌سهولت امکان‌پذیر است.

اتمیک بیش از ۳۰۰ نوع ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و از خدمات و ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار است. اما مسائل امنیتی را می‌توان به ‌عنوان یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌های آن دانست. بنابراین استفاده از این کیف پول برای نگهداری سرمایه‌های کلان، توصیه نمی‌شود.

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، هر یک از کیف پول‌های نام برده شده دارای خدمات و قابلیت‌های منحصربه‌فردی هستند. بنابراین شما باید ابتدا هدف و خواسته خود را مشخص کنید، سپس کیف پول مناسب خودتان را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که این کیف پول‌ها نمونه‌هایی از بهترین کیف پول‌های موبایلی برای اندروید و ios هستند. شما می‌توانید برای آشنایی با سایر کیف پول‌ها نظیر کیف پول‌های سخت‌افزاری به دیگر مطالب موجود در کارگزاری ارز دیجیتال OMPfinex مراجعه نمایید.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا