آموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول های کاردانو در ۲۰۲۱

یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال، کاردانو است. نماد اختصاری آن هم (ADA) است. شبکه کاردانو که یکی از رقبای اتریوم به ‌حساب می‌آید، قراردادهای هوشمند مقیاس‌پذیر را عرضه می‌کند. راه‌اندازی کاردانو در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد و اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستیم، ارز آنلاین شبکه کاردانو (ADA)، از لحاظ ارزش بازار (مارکت کپ) در جایگاه دهم بازار است. هدف اصلی ما در این مقاله معرفی بهترین کیف‌ پول‌های کاردانو و بهترین کیف پول کاردانو در ۲۰۲۱ است.

با وجود محبوب بودن این ارز در بازار ارزهای آنلاین، تعداد کیف پول‌هایی که از کاردانو پشتیبانی می‌کنند زیاد نیست و برای کاربران مبتدی، گزینش کیف پولی که برای نگه‌داری و استفاده از کاردانو مناسب باشد، همواره مسئله‌ای دشوار و پرچالش بوده است. با OMPfinex همراه باشید تا بهترین کیف پول‌های این ارز را بشناسید و چگونگی محافظت از سرمایه‌ای که دارید را بیاموزید.

بهترین کیف پول کاردانو کدام است؟

همان‌گونه که پیش‌تر گفتیم، شبکه کاردانو سال ۲۰۱۵ راه افتاد ولی هنوز کیف پول‌های فراوانی برای نگه‌داری این ارز وجود ندارد و این مسئله، کار را برای کاربران تازه‌وارد سخت می‌کند. با این ‌وجود جلوتر به معرفی بهترین کیف پول‌های کاردانو می‌پردازیم. دقت کنید که در این فهرست عواملی مانند امنیت، راحتی کاربری، میزان نصب و اعتبار تیم توسعه‌دهنده، برای سنجش بهترین کیف پول‌ها در نظر گرفته شده است. ولی مسئولیت استفاده از این والت‌ها (کیف پول‌ها) بر عهده خود شماست؛ مخصوصا به‌خاطر بعضی از مشکلات شبکه کاردانو لازم است اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید.

چالش‌هایی برای این شبکه وجود دارد که باعث شده بسیاری از کاربران مجبور شوند برای نگه‌داری سرمایه‌های خود از صرافی‌ها استفاده کنند. باید بگوییم به‌جز کیف پول‌هایی که در این نوشته نام می‌بریم، باز هم کیف پول‌هایی وجود دارند که از کاردانو پشتیبانی می‌کنند مانند Infinito، ولی با توجه به گزارش‌های نه‌چندان خوب از سمت کاربران به‌خاطر باگ‌های عملکردی این کیف پول، در این نوشته به این کیف و از این دست کیف پول‌ها اشاره نمی‌کنیم.

کاردانو چیست؟ همه‌چیز درباره کاردانو

بهترین کیف پول‌های موجود برای نگه‌داری کاردانو

کیف پول‌های سخت‌افزاری

  • Ledger Nano X
  • Ledger Nano S
  • Trezor Model T

کیف پول‌های نرم‌افزاری

  • Daedalus برای دسکتاپ
  • Guarda برای دسکتاپ، وب و گوشی همراه
  • Exodus برای دسکتاپ و گوشی
  • Yoroi برای وب و گوشی
  • Atomic برای دسکتاپ و گوشی

نکات مهم در انتخاب بهترین کیف پول کاردانو

چه بخواهید کوین‌های کاردانو را ذخیره کنید و چه هر کدام از سایر ارزهای آنلاین را، وقتی می‌خواهید کیف پول مناسبی را برگزینید، لازم است به نکاتی مهم توجه کنید که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم.

کیف پولی که بتواند از کاردانو پشتیبانی کند

مطمئن شوید که کیف پولی انتخاب می‌کنید که از ارز آنلاینی که می‌خواهید ذخیره کنید، پشتیبانی کند. در صورتی که می‌خواهید کوین‌های کاردانو را نگه‌داری کنید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب کردن ندارید؛ چون تعداد کیف پول‌هایی که از کاردانو پشتیبانی می‌کنند کم است.

پشتیبانی از کاربران (مشتریان)

قبل از اینکه هر کیف پولی را برای استفاده برگزینید، میزان کیفیت پشتیبانی از کاربران را بررسی کنید. مثلا، در صورتی که در زمان کار با کیف پول و یا زمان انجام تراکنش‌ها، یک مشکل برای شما پیش بیاید، آیا گروه پشتیبانی به‌سرعت مشکل را بررسی می‌کنند یا نه؟ آیا گروه پشتیبانی کیف پول مورد نظر، در کمک کردن سریع به کاربران خود از سابقه خوبی برخوردارند و خوب عمل کرده‌اند؟ برای دریافت پاسخ به این سوالات با یک تحقیق ساده در شبکه‌های اجتماعی (مثل ردیت و توییتر)، به جواب‌های این سوالات خواهید رسید و می‌توانید کیفیت پشتیبانی از کاربران را در هر کیف پولی بسنجید.

امنیت زیاد کیف پول

اصلی‌ترین و بااهمیت‌ترین مورد در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، امنیت کیف پول است. آیا کیف پول مدنظر شما، کلیدهای خصوصی را در اختیار خود شما می‌گذارد؟ آیا می‌توانید از کیف پول بک‌آپ بگیرید؟ با بررسی این نکات امنیتی، مطمئن شوید که کیف پول مورد نظر شما می‌تواند امنیت سرمایه‌های آنلاین‌تان را ضمانت کند.

سهولت استفاده از کیف پول (کاربری آسان)

یکی از اصلی‌ترین موارد در انتخاب کیف پول ارز دیجیتال، قابلیت استفاده راحت از آن و داشتن رابط کاربری ساده است؛ بنابراین درباره رابط کاربری کیف پول مورد نظر به‌صورت کامل تحقیق کنید و مطمئن شوید استفاده از آن ساده و آسان است.

بهینه‌سازی و بهبود امکانات محصول

بعضی از کیف پول‌های ارز آنلاین، بعد از اینکه محصول خود را عرضه کردند، هیچ نوع آپدیت و بهینه‌سازی را بر روی محصول‌شان انجام نداده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم کیف پولی را انتخاب کنید که دارای یک گروه توسعه‌دهنده مجرب باشد و به‌صورت دائم، محصول خود را بهینه‌سازی کنند. توصیه می‌کنیم به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید و نظرهایی که استفاده‌کنندگان از کیف پول‌های ارز کاردانو و سایر ارزها، راجع‌به گروه توسعه‌دهنده هر کیف پول داده‌اند را بررسی کنید.

بهترین کیف پول کاردانو

حالا می‌خواهیم به بهترین کیف پول‌های کاردانو بپردازیم و هر یک را به‌شکل مجزا معرفی کنیم.

کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S)

کیف پول لجر نانو اس

این کیف پول سخت‌افزاری یکی از بهترین کیف پول های کاردانو است و به‌خاطر نگه‌داری آفلاین کلیدهای خصوصی، یکی از امن‌ترین کیف پول‌ها برای نگه‌داری آن محسوب می‌شود. این کیف پول‌ها کلید خصوصی (عبارت‌های بازیابی) را در دسترس خود استفاده‌کنندگان می‌گذارند و خدمات دهندگان واسطه اصلا بررسی و نظارتی بر روی سرمایه‌های شما ندارند.

کیف پول سخت‌افزاری لجر  نانو اس (Ledger Nano S)، هم‌اکنون ۶۰ دلار قیمت دارد که در بین نمونه‌های سخت‌افزاری، انتخابی اقتصادی برای استفاده‌کنندگان به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید لجر نانو اس را از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی نیز بخرید.

فراموش نکنید که همیشه، برترین و مناسب‌ترین روش برای دانلود و دریافت اپ‌های کیف پول، رفتن به قسمت دانلود در سایت رسمی این کیف پول‌هاست. البته اگر بخواهید ارزهای کاردانوی خود را در کیف پول لجر نانو اس، مدیریت کنید، نیاز به کیف پول یورویی دارید که جلوتر به معرفی آن می‌پردازیم.

مزایا:
  • امنیت خیلی زیاد
  • دارای گروه بهینه‌ساز (محصول) و پشتیبانی خیلی قدرتمند
  • برخورداری از گواهینامه CSPN از ANSSI
  • وزن پایین
  • قابلیت پشتیبانی از بسیاری از ارزهای آنلاین
معایب:
  • برخورداری از صفحه نمایش کوچک
  • باتری ندارد
  • جهت کاربردهای روزمره (معامله‌ها و پرداخت) خوب عمل نمی‌کند.
  • راه‌اندازی اولیه دشوار است و زمان زیادی می‌برد.

در صورتی که یک فرد مبتدی در جهان ارزهای دیجیتال هستید، باید از مواردی در مورد کیف پول لجر  نانو اس مطلع باشید. لجر نانو اس رابط نرم‌افزاری به نام لجر لایو (Ledger Live) را به‌کار می‌برد که اپ (APP) آن، به‌خاطر محدودیت‌ها و تحریم‌ها، در اپ استور و گوگل پلی، برای بعضی از کاربران ایرانی نشان داده نمی‌شود. پس باید برای دریافت این اپ از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی (IP) کمک بگیرید و آن‌ها را به‌کار ببرید و ضمنا حواس‌تان به ورژن یا نسخه‌های تقلبی لجر لایو بر روی اپ استور و گوگل پلی هم باشد.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

این کیف پول از همۀ موارد مثبت لجر نانو اس برخوردار است و همچنین، گروه توسعه‌دهنده در این نسخه کیف پول، بعضی از معایب نسخه پیشین را هم بهینه‌سازی کرده‌اند. برای نمونه، سایز نمایشگر کیف پول لجر نانو ایکس، در مقایسه با نسخه لجر نانو اس کمی بزرگتر شده است تا نمایش اطلاعات را برای استفاده‌کنندگان راحت‌تر کند. همچنین در کنار کابل ارتباطی USB، در لجر نانو ایکس قابلیت اتصال بلوتوثی نیز وجود دارد تا بتوان تراکنش‌های رایج و سریع را انجام داد. این کیف پول همچنین باتری‌ای دارد که قابلیت حمل راحت و ارتباط وایرلس(بی‌سیم) را ایجاد می‌کند. ledger nano x به‌خاطر اینکه بهتر طراحی شده و تعداد امکانات جانبی بالاتری دارد، قیمت بیشتری دارد و با ۱۱۹ دلار می‌توانید آن را بخرید. شما از فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی نیز می‌توانید لجر نانو ایکس را بخرید.

مزایا:
  • امنیت خیلی زیاد
  • دارای گروه بهینه‌ساز (محصول) و پشتیبانی خیلی قدرتمند
  • برخورداری از گواهینامه CSPN از ANSSI
  • امکان اتصال بلوتوثی رمزنگاری‌شده با رابط نرم‌افزاری
  • باتری دارد
  • قابلیت پشتیبانی از بسیاری از ارزهای آنلاین (بیشتر از تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری دیگر)
معایب:
  • وزن این کیف پول در مقایسه با مدل اس بیشتر است.
  • راه‌اندازی اولیه دشوار است و زمان زیادی می‌برد.

بهترین کیف پول های سخت افزاری

کیف پول ترزور مدل تی Trezor Model T

کیف پول ترزور

این کیف پول سخت‌افزاری، نسل دوم نمونه‌های سخت‌افزاری کیف پول است که توسط کمپانی ساتوشی لبز (SatoshiLabs) به بازار ارائه شده است. ترزور  مدل یک (نسل اول) از لحاظ امنیتی، فرق زیادی با مدل T نمی‌کند؛ ولی ترزور T از ارزهای کاردانو، ریپل و تعدادی از سایر ارزهای آنلاین- که ترزور مدل وان (یک) از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کرد- هم پشتیبانی می‌کند. به‌علاوه، نمایشگر ترزور تی لمسی و رنگی است که استفاده‌کنندگان آسان‌تر می‌توانند از آن استفاده کنند. کیف پول ترزور مدل تی امکان اتصال مموری برای ذخیره کردن اطلاعات حیاتی و گذرواژه‌ها را نیز دارد.

این کیف پول از بیت کوین و خیلی از آلت کوین‌ها (مانند همۀ توکن‌های ERC20) پشتیبانی می‌کند و به‌همین‌ خاطر گزینه خوبی برای نگه‌داری طولانی مدت ارزهای آنلاین متفاوت (مانند کاردانو) است. این کیف پول، نرم‌افزار دسکتاپ یا اپ (نرم‌افزار) گوشی ندارد و برای متصل کردن دستگاه‌های آنلاین به آن، اول باید کیف پول را با استفاده از کابل به دستگاه وصل کنید و بعد وارد وب‌سایت ترزور بشوید. کیف پول ترزور مدل تی ۲۰۲ دلار قیمت دارد و برای خریداری این کیف پول سرد می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی ایرانی هم مراجعه کنید.

مزایا:
  • امنیت خیلی زیاد
  • دارای گروه بهینه‌ساز (محصول) و پشتیبانی خیلی قدرتمند
  • قابلیت پشتیبانی از بسیاری از ارزهای آنلاین
  • دارای نمایشگر لمسی
  • از اسلات کارت حافظه (Memory card) برخوردار است.
  • فریمور متن باز
معایب:
  • قیمت این کیف پول نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری هم‌رده خود تا حدی بیشتر است.

پس از بررسی کیف پول‌های سخت افزاری، حالا به کیف پول‌های نرم‌افزاری می‌رسیم که پس از بررسی آن‌ها، سرانجام می‌توانید بهترین کیف پول کاردانو متناسب با نیاز خود را انتخاب کنید.

کیف پول ددالوس (Daedalus)

کیف پول نرم‌افزاری ددالوس، کیف پول رسمی ارز کاردانو است. در صورتی که فردی حرفه‌ای در کامپیوتر یا توسعه‌دهنده ارز کاردانو هستید، کیف پول ددالوس گزینه خوبی است و می‌تواند شما را به‌صورت مستقیم به بلاک‌چین کاردانو وصل کند. البته اگر ترجیح می‌دهید چالش‌های راه‌اندازی ددالوس را تجربه نکنید و نمی‌خواهید چندین گیگ از ترافیک اینترنت و حافظه رایانه خود را برای این نرم‌افزار بگذارید، توصیه می‌کنیم به دنبال کیف پول دیگری باشید.

این کیف پول، یک کیف پول Open Source است که تنها بر روی رایانه‌های شخصی و سیستم‌عامل‌های مک، لینوکس و ویندوز قابل نصب است. در صورت استفاده از کیف پول ددالوس، بایستی بعد از نصب کردن، اطلاعات بلاک‌چین کاردانو را دانلود کنید که الان که در حال نوشتن این مقاله هستیم، حجمش بیشتر از ۶ گیگابایت است. مهم‌ترین مزیت کیف پول رسمی هر ارز آنلاینی این است که لازم نیست به نرم‌افزارها و سایر واسطه‌ها اطمینان کند چون مدیریت کلیدهای خصوصی (که با شیوه‌های رمزگذاری حرفه‌ای ایمنی پیدا کرده‌اند) را به‌عهده خود شما می‌گذارد. 

گروه بهینه‌ساز کیف پول ددالوس همچنین ادعا می‌کنند که در آپدیت‌های آینده، این قابلیت را در اختیار توسعه‌دهندگان سوم قرار می‌دهند تا جهت توسعه کارایی کیف پول‌های خود (مانند تراکنش‌های زیاد یا تبدیل ارز آنلاینی به ارز دیگر)، قادر باشند کیف پول‌های خود را به سلیقه خود بهبود ببخشند. کیف پول ددالوس هم‌اکنون تنها از ارز کاردانو (ADA) پشتیبانی می‌کند. ولی بر اساس گزارش‌ها، پشتیبانی از اتر و بیت کوین هم در آینده‌ای نزدیک به آن اضافه می‌شود.

مزایا:
  • ددالوس کیف پول رسمی برای ارز کاردانو است.
  • امکان متصل شدن به بلاک‌چین کاردانو به‌صورت مستقیم
  • پشتیبانی توسط گروه بهبوددهنده کاردانو
معایب:
  • هنوز برای آن اپ موبایل ساخته نشده است.
  • امکان پشتیبانی از ارزهای آنلاین دیگر را ندارد.
  • کل بلاک‌چین کاردانو (بیشتر از ۶ گیگابایت حجم در سال ۲۰۲۱) باید دانلود شود.

کیف پول اتمیک (Atomic)

کیف پول atomic

کیف پول اتمیک یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارها جهت نگه‌داری ارزهای دیجیتال است که با توجه به گروه توسعه‌دهنده این کیف پول، اتمیک بر پایه سه اصل ناشناس بودن، امنیت و تمرکززدایی ساخته شده و بهبود پیدا کرده است. هم‌اکنون کیف پول اتمیک در نسخه‌های مک، لینوکس، ویندوز، اندروید و ios وجود دارد و در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌گیرد.

در این کیف پول نرم‌افزاری می‌توان بیشتر از ۵۰۰ ارز آنلاین را نگه‌داری کرد و گروه بهینه‌ساز  فعال این کیف پول، همیشه در حال به‌روزرسانی این کیف پول هستند. به‌علاوه، گروه پشتیبانی قدرتمند این کیف پول، به شکل شبانه‌روزی جوابگوی سوالات و مشکلات استفاده‌کنندگان از این کیف پول هستند. در کنار موضوع امنیت و کارکرد، اتمیک از رابط کاربری خیلی جذابی برخوردار است و از این نظر  رقیب کیف پول‌هایی مثل اکسودوس است و با آن‌ها رقابت می‌کند.

مزایا:
  • دارای رابط کاربری راحت
  • از نسخه دسکتاپ و گوشی برخوردار است
  • دارای گروه پشتیبانی حرفه‌ای به‌صورت شبانه‌روزی
  • پشتیبانی از بسیاری از ارزهای آنلاین
  • امکان تبدیل ارزهای آنلاین به یکدیگر
معایب:
  • کیف پول اتمیک امکان ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری را دارا نیست.

معرفی بهترین کیف پول‌های موبایلی ۲۰۲۱

کیف پول یورویی (Yoroi)

در صورتی ‌که یک کیف پول نرم‌افزاری قابل اطمینان برای کاردانو می‌خواهید تا روی گوشی از آن استفاده کنید و نمی‌خواهید همۀ بلاک‌چین این ارز را هم دانلود کنید، این کیف پول، گزینه مناسبی است. نرم‌افزار یورویی یک کیف پول سبک (light) برای ارز کاردانو است. در اکتبر سال ۲۰۱۸، یورویی توسط شرکت ایمرگو (Emurgo) ارائه شد.

در کنار اینکه می‌توانید این کیف پول را در گوشی به‌کار ببرید، افزونه کروم این کیف پول، روشی راحت برای کنترل و مدیریت کاردانو ایجاد کرده است. با توجه به اینکه این کیف پول سبک است، لازم نیست کل بلاک‌چین کاردانو را برای رایانه خود دانلود کنید. پس به آسانی می‌توانید به فرستادن و دریافت تراکنش‌های کاردانو بپردازید. در آخر باید بگوییم که این نرم‌افزار کاملا رایگان است.

مزایا:
  • کنترل و مدیریت راحت و سریع کاردانو
  • کیف پول HD
  • دارای نسخه برای گوشی و همچنین افزونه برای مرورگرهای موزیلا و کروم
معایب:
  • فاقد نسخه دسکتاپ
  • فقط از کاردانو پشتیبانی می‌کند

کیف پول اکسودوس (Exodus)

کیف پول exodus

کیف پول اکسودوس نمونه‌ای چندارزی و قابل پسند برای استفاده‌کنندگان است که تقریبا برای همۀ پلتفرم‌های مهم مانند اندروید، ویندوز، ios، لینوکس و مک عرضه شده است. اکسودوس را به کیف پول سخت‌افزاری ترزور هم می‌توان متصل کرد. اکسودوس از رابط کاربری خیلی راحت و قابل پسندی برای کاربران برخوردار است. پس اگر در جهان ارزهای آنلاین مبتدی هستید، استفاده از اکسودوس، برای شما خیلی دشوار و چالش‌برانگیز نخواهد بود.

با این‌که کد نرم‌افزاری کیف پول اکسودوس اوپن سورس یا همان منبع باز نیست، ولی گروه توسعه‌دهنده کیف پول اکسودوس مدعی هستند، کلیدهای خصوصی استفاده‌کنندگان این کیف پول در رایانه یا گوشی تلفن کاربر تولید شده و در هیچ سروری آپلود نمی‌شوند.

از معایب این کیف پول می‌توانیم به وجود محدودیت‌هایی که ایرانیان برای دسترسی دارند اشاره کنیم. این کمپانی اهل ایالات متحده‌ با پیروی از مقررات و تحریم‌های آمریکا، به ایرانیان خدمات نمی‌دهد. با این حال، کیف پول اکسودوس قابلیت بلوکه‌کردن سرمایه‌ها (دارایی‌ها) را ندارد و با کمک نرم‌افزار تغییر آی‌پی مطمئن، به‌راحتی امکان نصب و استفاده از کیف پول اکسودوس را دارید.

مزایا:
  • دارای رابط کاربری راحت
  • از نسخه دسکتاپ و گوشی برخوردار است.
  • دارای گروه پشتیبانی قدرتمند
  • پشتیبانی از بسیاری از ارزهای آنلاین
معایب:
  • عدم خدمات‌دهی به ایرانیان (آی‌پی ایران)
  • عدم وجود امکان تنظیم دستی کارمزد برای اتریوم و آلت‌کوین‌ها

کیف پول گاردا (Guarda)

این کیف پول، نمونه‌ای چندارزی است که به‌صورت رسمی در سال ۲۰۱۷ معرفی گردید. گروه توسعه‌دهنده این کیف پول مدعی هستند کلیدهای خصوصی و عمومی استفاده‌کنندگان از گاردا، هرگز بر روی سرورهای این شرکت نگه‌داری نمی‌شوند و فقط در دسترس مالکان کیف پول قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین مزیت این کیف پول این است که می‌توان از آن روی همۀ دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها استفاده کرد. نرم‌افزار گاردا در کنار پشتیبانی از ارز کاردانو می‌تواند از بسیاری از ارزهای آنلاین دیگر هم به‌صورت همزمان پشتیبانی کند. البته، این مورد را هم باید بگوییم که استفاده‌کنندگان از گاردا تا به الان باگ‌های بسیاری را درباره آن گزارش داده‌اند. پس نسبت به کیف پول‌های دیگر، لازم است در زمان استفاده از آن محتاط‌تر عمل کنید.

مزایا:
  • رابط کاربری راحت
  • پشتیبانی از بسیاری از ارزهای آنلاین
  • از نسخه دسکتاپ، گوشی، وب و افزونه گوگل کروم برخوردار است.
  • امکان ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری
معایب:
  • پشتیبانی از کاردانو اخیرا صورت گرفته است؛ در معرض خطرها و باگ‌های مختصر

چطور می‌توانیم کاردانو بخریم؟

برای یادگیری نحوه خرید کاردانو مقاله زیر را مطالعه کنید.

نحوه خرید کاردانو چگونه است؟

سخن پایانی

در این نوشته سعی کردیم بهترین کیف پول‌ها برای ارز کاردانو را به شما معرفی کنیم و مزایا و معایب آن‌ها را نیز بررسی کردیم. حال با توجه به مطالب این نوشته و درنظر گرفتن خواسته‌های خود، ببینید به نظر شما کدام کیف پول بهترین کیف پول کاردانو است و از آن استفاده کنید؛ شما همچنین می‌توانید در صورت تمایل به خرید آنی کاردانو در صرافی او ام پی فینکس بپردازید.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا