آموزش DeFiآموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش بلاکچینآموزش سرمایه گذاریمعرفی ارزهای دیجیتال

اتریوم(Ethereum) چیست و چگونه کار می‌کند؟

شاید شما نیز قصد ورود به دنیای کریپتوکارنسی را داشته باشید و درمورد رمزارزهای  بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین و… زیاد شنیده باشید. در این مطلب برای آشنایی شما با یکی از پرطرفدارترین رمزارزها، بررسی می‌کنیم که اتریوم چیست؟ اتریوم یک بستر محاسباتی است که در درجۀ اول به عنوان وسیله‌ای برای انتقال ارز رمزنگاری شدۀ «اتر» شناخته می‌شود. حال ممکن است بپرسید ارز رمزنگاری شده چیست؟ تا انتهای این مطلب با او ام پی فینکس همراه باشید تا بیشتر در این مورد بیاموزیم.

ارز رمزنگاری شده چیست؟

ارز رمزنگاری شده، یک ارز دیجیتال است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. درواقع معاملات ارزی شکل فیزیکی یا ارزش ذاتی ندارد و توسط بانک مرکزی یا سرور، تنظیم یا کنترل نمی‌شود؛ بلکه بین افراد معامله می‌شود. منظور از رمزنگاری این است که معاملات ارزی با استفاده از این امر به صورتی ایمن‌تر انجام می‌گردند.

معروف‌ترین ارز رمزنگاری شده، اولین ارز دیجیتال شناخته شده یعنی بیت‌کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و به دنبال ایجاد یک سیستم نقدی دیجیتالی بود که بتواند پرداخت‌ها را به آسانی از یک سمت کره زمین به سمت دیگر انتقال دهد. اما در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که اتریوم چیست؟

ارز دیجیتال چیست؟ آشنایی با مهم‌ترین مفاهیم بازار رمزارزها

تاریخچه اتریوم چیست؟

هم‌بنیان‌گذار اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) زمانی به جهانیان معرفی شد که در چین با فناوری بلاک‌چین آشنا گشت و در سال ۲۰۱۱ به عنوان یک برنامه نویس ۱۷ ساله درگیر بیت‌کوین شد و نشریه بیت‌کوین را تاسیس کرد. او بستر یا پلتفرمی را تصور کرد که فراتر از موارد استفاده مالی مجاز بیت‌کوین بود و در سال ۲۰۱۳ مقاله‌ای منتشر کرد که در آن توصیف می‌کرد اتریوم با استفاده از یک زبان برنامه نویسی عمومی چگونه کار می‌کند.

در سال ۲۰۱۴ بوترین و دیگر بنیان گذاران اتریوم یک کمپین جمع‌آوری اطلاعات راه‌اندازی کردند که در آن شرکت کنندگان اتر (Ether) یا همان توکن‌های اتریوم خود را فروختند و بیش از ۱۸ میلیون دلار جمع‌آوری شد. اولین انتشار اتریوم معروف به Frontier در سال ۲۰۱۵ انجام شد. از آن زمان تاکنون این پلتفرم به سرعت رشد کرد و امروزه صدها توسعه دهنده در آن دخیل هستند.

اتریوم هنوز در حال رشد است و در پروسه رشد خود مشکلاتی مانند مشکلات بیت‌کوین را تجربه می‌کند. در سال ۲۰۱۶ میزان ۵۰ میلیون دلار اتریوم توسط یک هکر ناشناس به سرقت رفت که باعث شد امنیت این پلتفرم زیر سوال برود. این امر سبب ایجاد یک شکاف در جامعه اتریوم شد و آن را به دو بلاک‌چین اتریوم (ETH) و اتریوم کلاسیک (ETC) تقسیم کرد.

اگرچه نوسانات چشم‌گیری در قیمت اتر وجود دارد، اما واحد پول اتریوم در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۳۰۰۰ درصد رشد کرد. این رشد فوق‌العاده برای بسیاری از سرمایه‌گذاران جذاب است؛ اما این بی‌ثباتی سبب می‌شود که بسیاری دیگر از سرمایه‌گذاران محتاط‌تر عمل کنند. غیرقابل انکار است که این پلتفرم هنوز بسیار جوان و خام است؛ اما پتانسیل و برنامه‌های کاربردی آن می‌توانند نامحدود و بسیار پیشرفته باشند.

اتریوم چیست

اتریوم؛ دومین ارز دیجیتال محبوب‌ در جهان

اتریوم یک سرویس عمومی منبع باز است که از فناوری بلاک‌چین برای تسهیل قراردادهای هوشمند و تجارت امن رمزارزها بدون درگیر شدن شخصی ثالث استفاده می‌کند. دو نوع حساب از طریق اتریوم در دسترس است: حساب‌های خارجی (با کنترل کلیدهای خصوصی و تحت تاثیر کاربران انسانی) و حساب‌های قراردادی.

همان‌طور که پیش‌تر نیز در پاسخ به پرسش «اتریوم چیست؟» بیان کردیم، اتریوم یک نوع کریپتوکارنسی یا ارز رمزنگاری شده است که مبادلۀ آن منحصراً به شکل آنلاین وجود دارد و یکی از هزاران ارز رمزنگاری شده‌ای است که در چند سال گذشته ظهور کرده‌اند. اتریوم یکی از محبوب‌ترین ارزهای رمزنگاری در حال حاضر است و پس از بیت‌کوین در رتبه دوم قرار دارد.

ارزهای رمزنگاری شده از زمان پیدایش خود جنجال زیادی به پا کرده‌اند؛ چه در بین کسانی که از آن به عنوان سیستم پرداختی بعدی جهان یاد می‌کنند و چه در میان افرادی که آن را صرفا به عنوان یک ارز معمولی می‌بینند.

از زمانی که ارز دیجیتال اتریوم پا به عرصۀ جهانی گذاشت تاکنون محبوبیت بسیاری در میان افراد تازه‌کار و البته حرفه‌ای این حوزه کسب کرده است و روز به روز نیز به این محبوبیت افزوده می‌شود. حالا دلیل محبوبیت ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ چه شباهت و تفاوت‌هایی با بیت‌کوین دارد؟

پلاسما در اتریوم چه نقشی دارد؟

شباهت بیت‌کوین و اتریوم

بیت‌کوین و اتریوم از جهات زیادی شبیه به هم هستند. برای مثال هر دوی آن‌ها به یک بلاک‌چین و یک حساب الکترونیکی قابل دسترسی برای عموم افراد، وابسته هستند و با این کار سیستم خود را به سیستمی خودمراقبت‌گر و پاسخگو تبدیل می‌کنند.

بیت کوین و اتریوم

تفاوت‌های بیت‎کوین و اتریوم

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های بیت‌کوین و اتریوم، نحوۀ به وجود آمدن آن‌هاست. ایجاد و چگونگی پیدایش بیت‌کوین یک راز بزرگ است و سازنده یا سازندگان آن هنوز به طور عمومی مشخص نشده‌اند؛ همچنین این ارز رمزنگاری شده به قدری غیرمتمرکز است که تاکنون هیچ محلی برای پیگیری آن یافته نشده است. با این حال اتریوم با چهره‌ای واقعی‌تر به صحنه آمد و برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و توسط یک برنامه‌نویس و متخصص ارزهای رمزنگاری شده با ملیتی روسی توصیف شد.

تفاوت بعدی در نوع معاملات آن‌هاست. بیت‌کوین با رمزارزهای پایه مبادله می‌شود؛ در حالی که اتریوم چندین روش مبادله را ارائه می‌دهد. روش‌های مبادله از جمله ارزهای رمزنگاری شده، قراردادهای هوشمند و ماشین مجازی با اتریوم امکان‌پذیر است. همچنین با بیت‌کوین تنها می‌توان معاملات عمومی (بدون مجوز یا بدون سانسور) را انجام داد؛ اما اتریوم مجوز انجام معاملات مجاز و بدون مجوز را نیز صادر می‌کند.

سرعت انتقال اتریوم نیز بسیار کمتر از بیت‌کوین است (۱۲ ثانیه در مقابل ۱۰ دقیقه)؛ چراکه تراکنش‌های بیت‌کوین برای تایید شدن به چند دقیقه زمان نیاز دارند؛ اما سیستم اتریوم با عنوان «قراردادهای هوشمند» نیازی به تایید شخص ثالث ندارند و معاملات را به صورت لحظه‌ای انجام می‌دهند. همین امر به ماینرهای اتریوم اجازه می‌دهد که بلوک‌های بیشتری تکمیل و اتر بیش‌تری دریافت کنند.

برای ارز دیجیتال بیت‌کوین، رایانه‌ها یا ماینرهایی که پلتفرم را اجرا می‌کنند، تراکنش‌ها را تایید کرده و پاداش دریافت می‌کنند. اساساً هر رایانه‌ای که بلاکی جدید را حل کند، یک یا کسری از بیت‌کوین را به عنوان پاداش دریافت می‌کند؛ اما اتریوم پاداش بلاک ارائه نمی‌دهد و در  عوض به ماینرها اجازه می‌دهد که هزینۀ تراکنش‌ها را بگیرند.

چند نوع ارز دیجیتال داریم؟ معرفی انواع ارز دیجیتال

ویژگی‌های اتریوم چیست؟

اتریوم بر روی یک شبکه کامپیوتری غیرمتمرکز به نام بلاک‌چین فعالیت می‌کند که ارزها را مدیریت و پیگیری می‌کند. بلاک‌چین همانند رسیدهایی جاری برای تراکنش‌های ارزهای دیجیتال است. رایانه‌های موجود در شبکه، تراکنش‌ها را تایید کرده و از یکپارچگی داده‌ها اطمینان حاصل می‌کنند. این شبکۀ غیرمتمرکز بخشی از جذابیت اتریوم و سایر ارزهای رمزنگاری شده است؛ چرا که کاربران می‌توانند بدون نیاز به واسطه مرکزی مانند بانک، پول‌های خود را مبادله کنند و فقدان بانک مرکزی در این پلتفرم بدان معنی است که این ارز تقریبا مستقل است. اتریوم همچنین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا معاملات خود را تقریبا ناشناس انجام دهند؛ حتی اگر آن تراکنش به صورت عمومی در بلاک‌چین در دسترس باشد.

بهتر است رمزارزها را به شکل توکن‌هایی در نظر بگیریم که می‌توانند برای هدف خاصی که توسط پلتفرم اتریوم فعال شده‌اند هزینه شوند. برای مثال ارسال پول یا خرید و فروش کالا عملکردهایی هستند که توسط سکه فعال شده‌اند؛ اما اتریوم می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد و همچنین می‌تواند پایه‌ای برای قراردادهای هوشمند و سایر برنامه‌ها باشد. بهتر است این‌گونه بگوییم: طرفداران اتریوم بر این باورند که مزیت اصلی اتریوم نسبت به بیت‌کوین این است که به افراد و شرکت‌ها اجازه می‌دهد کاری فراتر از انتقال پول بین نهادهایی خاص انجام دهند.

ویژگی های اتریوم چیست

عملکرد اتریوم چگونه است؟

اتریوم می‌تواند تعدادی از برنامه‌های کاربردی را ارائه دهد که طیف وسیعی از عملکردها را شامل می‌شوند. اما روش کار با اتریوم چیست؟ در این بخش از مطلب درباره این موارد سخن خواهیم گفت.

ارز

با داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال یا کیف پول ارزهای رمزنگاری شده می‌توانید اتر را ارسال یا دریافت کنید یا پرداخت‌های مربوط به کالا یا خدمات خود را انجام دهید. البته همۀ این‌ها در صورتی است که کمپانی‌های گوناگون در ازای آن کالا یا خدمات، ارز دیجیتال دریافت کنند.

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند، نوعی برنامه بدون مجوز هستند که با برآورده شدن شرایط قرارداد به طور خودکار اجرا می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از ارز رمزنگاری شدۀ اتریوم به سادگی این قراردادها را اجرا کنید.

برنامه‌های دیجیتالی یا Dapps

اتریوم به برنامه‌های دیجیتالی قدرت می‌دهد که کاربران آن‌ها بتوانند امکان بازی، سرمایه گذاری، ارسال پول، پیگیری مجموعه‌های سرمایه‌گذاری، دنبال کردن رسانه‌های اجتماعی و… را به آسانی پیدا کنند.

گس چیست؟چه نقشی در اتریوم دارد؟

توکن‌های غیرقابل تعویض

این توکن‌ها می‌توانند با اتریوم نیز کار کنند و همچنین می‌توانند به هنرمندان یا سایر افراد علاقه‌مند اجازه دهند که با استفاده از قراردادهای هوشمند و در کل این پلتفرم عالی، آثار هنری یا دیگر موارد دلخواه را مستقیما به فروش برسانند.

تامین مالی غیرمتمرکز

با استفاده از اتریوم، برخی افراد می‌توانند از کنترل متمرکز دولت بر دارایی‌ها و اموال خود اجتناب کنند. البته همچنان اشاره می‌کنیم که اتریوم، توکنی است که به برنامه‌های مختلف قدرت می‌بخشد و تنها یک ارز رمزنگاری شده برای ارسال پول کاربران نیست.

سکه‌های اتر از کجا تامین می‌شوند؟

تا آگوست ۲۰۲۱، حدود ۱۱۷ میلیون اتر وجود داشت و در حالی که می‌توان سکه‌های جدید را استخراج کرد، کل انتشار سالانۀ آن محدود است. سکه‌های اتر و سایر ارزهای رمزنگاری شده توسط رایانه‌های موجود در شبکه استخراج می‌شوند. آن‌ها محاسبات ریاضی را انجام می‌دهند که قفل سکه را به طور موثری باز کنند. با این حال، این تنظیمات همواره در حال تغییر هستند.

هردو بلاک‌چین بیت‌کوین و اتریوم از چیزی با عنوان سند انجام کار یا Proof of work استفاده می‌کنند که استخراج سکه‌های جدید و تایید معاملات توسط آن انجام می‌گردد. این امر یک فرایند گران، پرانرژی و وقت‌گیر است که می‌تواند شبکه را مسدود سازد. بنابراین افراد سازنده اتریوم تصمیم گرفتند که سیستم خود را به سیستم اثبات سهام یا Proof of stake (که به اتریوم ۲.۰ ملقب است) تغییر دهند.

سیستم جدید، تولید سکه‌های تازه را برای ماینرها مشکل می‌سازد. در عوض کسانی که صاحب ارز هستند اساساْ دارایی‌های رمزنگاری شده خود را به صورت سهام عرضه می‌دهند و معاملات را تایید می‌کنند. در صورت تایید تراکنش‌هایی که با قوانین اتریوم مطابق نیستند، سهام‌داران سرمایه خود را از دست می‌دهند.

چه در مبحث معاملات اتریوم وارد شوید و چه بیت‌کوین یا هر ارز رمزنگاری شده دیگر، درک خطراتی مانند ضررهای احتمالی که کل سرمایه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، بسیار مهم است. با توجه به نوسانات و خطرات بسیاری که در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد، سرمایه‌گذاران باید با رویکردی سنجیده و مناسب وارد آن شوند و به هیچ عنوان بیش از حد توان خود سرمایه‌گذاری نکنند.

اتریوم چیست

خرید و فروش اتریوم به چه صورت است؟

در زمان خرید اتریوم از نظر فنی دلارهای خود را به اتر یا ETH که واحد پول بلاک‌چین اتریوم است تبدیل می‌کنید. برای استفاده از بلاک‌چین اتریوم (که شامل ارسال ETH به عنوان روش پرداخت یا استفاده ا برنامه‌ای است که روی اتریوم انجام می‌شود) و همچنین برای پرداخت هزینه تراکنش‌های خود به ETH نیاز دارید.

شما می‌توانید از اتریوم برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز یا برنامه‌های کاربردی استفاده کنید. Drapps اساسا واسطه‌ها را در مواردی که همواره دارای واسطه بودند حذف کرده است و در عوض آن به قراردادهای هوشمندی که روی اتریوم اجرا می‌گردند تمرکز کرده است. برای استفاده از این برنامه‌ها شما صد در صد به اتریوم نیازمندید. نمونه‌هایی از drapps در ادامه آورده شده است:

  • استفاده از بیمه بدون شرکت بیمه
  • پرداخت بدون شرکت پردازش آن
  • پخش موسیقی در یک پلتفرم که در آن پول مستقیما به دست هنرمند می‌رسد؛ نه پخش کننده.
  • حراج‌های هنری
  • بازی آنلاین
  • بازار توکن‌های حراجی یا NFTها
  • جمع‌آوری کدها بدون وجود سرور مرکزی

تمامی این موارد بسیار پیچیده هستند. بنابراین اگر گیج و سردرگم شدید نگران نباشید. این امر، امری طبیعی است. به زبان ساده هنگام سرمایه‌گذاری در اتریوم ممکن است تصور کنید که بیشتر مردم از فناوری‌های جدید مبتنی بر اتریوم استفاده می‌کنند و ممکن است بازار تقاضا برای اتریوم و ارزش آن در بازار افزایش یابد. اما حقیقت این است که اوضاع همواره این‌گونه پیش نمی‌رود.

اگرچه ارزهای رمزنگاری شده در دنیای امروزی جای خود را به خوبی باز کرده‌اند اما حقیقت این است که اگر به آن‌ها به عنوان یک سرمایهگذاری نگاه کنید یک دارایی جایگزین اما بسیار ناپایدار هستند و به طور کلی بهتر است آن‌ها را در کنار دارایی‌های خود در نظر بگیرید؛ یعنی هیچگاه سعی نکنید تمام تمرکز و دارایی خود را در این راه بگذارید.

اتریوم چگونه کار میکند

نوسانات قیمتی اتریوم

این ارز دیجیتال محبوب تاکنون نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۶ بین ۵ تا ۱۵ دلار افزایش قیمت داشت و در روزهای ابتدایی سال ۲۰۱۸ قیمت آن تا ۱۵۰۰ دلار نیز افزایش یافت؛ اما پس از آن اتریوم وارد یک جاده سراشیبی ناهموار شد و قیمت آن تا دسامبر ۲۰۱۸ به کمتر از ۱۰۰ دلار کاهش یافت. تا زمستان ۲۰۲۰ قیمت اتریوم هرگز به عددی بیش از ۵۰۰ دلار نرسید و نرخ آن در زمستان کاهش یافت. این بی‌ثباتی اتریوم از مواردی است که باید در هنگام خرید و فروش آن حتما در نظر داشته باشید. برای مشاهده‌ی قیمت لحظه‌ای اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال به لینک زیر مراجعه نمایید:

قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال

برای شروع باید چقدر اتریوم بخرم؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که در آغاز کار و برای قدم گذاشتن در این مسیر باید چه میزان از پول و دارایی خود را در این راه بگذارید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید اتریوم چقدر است؟ روش تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال اتریوم چیست؟ در این بخش به این سوال بسیار مهم پاسخ خواهیم داد.

نکته غیرقابل انکار و مهم در این بخش این است که پیش از قرار دادن پول خود برای هرگونه سرمایه‎‌گذاری (از جمله سهام) عاقلانه است که مطمئن شوید از پس‌اندازهای نقدی اضطراری کافی برخوردار هستید. شما باید بتوانید بدون پولی که هم اکنون قصد سرمایه گذاری آن را دارید تا ۵ سال آینده به راحتی و بدون مشکل زندگی کنید؛ چرا که در این دنیای بزرگ و ناپایدار هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و شما باید برای مواجهه با آن از قبل برنامه‌ریزی کنید.

حال یکی از راه‌های تعیین میزان مناسب اتریوم برای خرید این است که آن را به عنوان یک دارایی جایگزین خطرناک دیگر در نظر بگیرید. با استفاده از این کار می‌توانید به آسانی تصمیم بگیرید که بخش کوچکی از سرمایه شخصی یا سرمایه مرتبط به مجموعه شغلی خود را در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری کنید.

اگر مطمئن نیستید که چقدر باید بر این ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنید یا در مورد سقوط قیمت آن اندکی پس از خرید خود عصبی و نگران هستید، همواره می‌توانید یک استراتژی امتحان شده را به کار گیرید: میانگین هزینه دلار.

پس از انجام تحقیقات کافی در مورد جایی مطمئن که بتوانید از آن اتریوم خریداری کنید باید تصمیم بگیرید که ارز دیجیتال خود را از کجا و چگونه خریداری کنید. دو شرط اساسی برای خرید و نگهداری اتریوم وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اتریوم چیست

مبادله

فرایند مبادله در جاهایی صورت می‌گیرد که می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را توسط دلار آمریکا خریداری کنید یا یک ارز رمزنگاری شده را با رمزارزی دیگر مبادله کنید.

کیف پول اتریوم

برای شروع کار باید بدانید کیف پول اتریوم چیست؟ برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به مطالب دیگر در وب‌سایت OMP Finex مراجعه کنید. به طور کلی کیف پول‌ دیجیتال جایی است که ارز اتریوم شما در آن به صورت دیجیتالی ذخیره می‌شود. این نوع کیف پول‌ها دارای یک آدرس عمومی نیز هستند که برای ارسال یا دریافت ETH می‌توانید از آن استفاده کنید.

روش استفاده از صرافی برای خرید اتریوم چیست؟

 در این بخش، چند گزینه برای خرید اتریوم و البته سفارش از صرافی‌ها و کیف پول بیان می‌کنیم.

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟

دلالان سهام آنلاین

خرید ارز رمزنگاری شده از یک کارگزاری آنلاین، یکی از ساده‌ترین راه‌های خرید اتریوم است؛ اما ممکن است با اشکالاتی جدی نیز همراه باشد. اگرچه کارگزاری‌های آنلاین، تبدیل پول نقد به رمزارز و برعکس آن را آسان کرده‌اند، اما باید بررسی کنید و مطمئن شوید که آیا کارگزاری مورد نظر امکان دسترسی به کیف پول دیجیتال را به شما می‌دهد یا خیر. یا اینکه باید سکه‌های خود را به داخل و خارج از حساب خود انتقال دهید.

کارگزاری‌های رمزارز با کیف پول‌های میزبانی شده

این نوع کارگزاری‌ها به شما اجازه می‌دهند که اتریوم و سایر سکه‌های خود را توسط دلار آمریکا خریداری کنید و آن‌ها را با خیال راحت در کیف پول میزبان یعنی همان کارگزاری ذخیره کنید. برای سرمایه گذاران تازه وارد به دنیای ارزهای رمزنگاری شده، این امر روند خرید را ساده و موثر می‌سازد و شما می‌توانید سکه‌های خود را ارسال یا دریافت کنید.

با داشتن کیف پول میزبانی شده دیگر نیازی نیست نگران از دست دادن کلید خصوصی کیف پول خود یا فراموش کردن رمز عبور باشید؛ مشکلی واقعی که برای میلیون‌ها نفر از مردم هزینه‌های گزافی بر جای گذاشته است. در این روش، میزبان تمامی این اطلاعات را برای شما ذخیره می‌کند. می‌توان این روش را به یک بانک تشبیه کرد که وجوه شما را برای شما نگهداری و امنیت آن را تضمین می‌کند. البته در نظر داشته باشید در این روش کنترل کاملی بر دارایی‌های خود ندارید.

ارز دیجیتال اتریوم

صرافی‌های متمرکز و کیف پول‌های غیرضروری

این روش کمی پیشرفته‌تر از روش‌های پیشین برای خرید، نگهداری و تجارت رمزارز است. همچنین به شما کنترل بیشتری بر وجوه و البته کیف پول خود می‌دهد. برای به‌کارگیری این روش باید کیف پول اتریوم خود را برای ذخیره‌سازی وجوه تنظیم کنید.

مراحل ترید یا معامله کردن اتریوم چیست؟

  1. یک حساب باز کنید.
  2. برای خود یک برنامه تجاری ایجاد کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا از تصمیمات احساسی دوری کنید. برای ایجاد اولین برنامه تجاری خود می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بدان برسید در نظر بگیرید و اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه تعیین کنید. تصمیم بگیرید که قصد تجارت با کدام بازارها را دارید و در مورد آن‌ها کاملا تحقیق کنید، میزان ریسک‌پذیری خود را تعیین کنید و خطرات احتمالی را بسنجید.

در مورد کارهایی که می‌خواهید انجام دهید به قدر کافی تحقیق کنید

همواره از آخرین تغییر و تحولات اتریوم مطلع باشید و اخبار و تحلیل‌های موجود را بررسی کنید. بهتر است تغییرات قیمت قبلی و نمودارهای موجود را نیز چک کرده و از ابزارهای گوناگون موجود نهایت استفاده را ببرید.

شروع به معامله کنید

برای شروع اولین معامله خود کافی‌ست نام اتر را جستجو کنید و اندازه معاملات خود را مشخص کنید. سپس می‌توانید اتریوم‌های خود را به وجوه نقد یا بالعکس تبدیل کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب جامع و کامل، نکات ویژه و منحصر به فردی در پاسخ به پرسش «اتریوم چیست؟» بیان کردیم و در مورد تاریخچه و بنیان‌گذاران اتریوم، ویژگی‌های آن، تفاوت‌های بیت‌کوین و اتریوم، چگونگی کارکرد اتریوم، نوسانات قیمتی و خرید و فروش آن و… سخن گفتیم. حال شما می‌توانید با خیالی آسوده در دنیای رمزارزها قدم بگذارید. وب‌سایت OMPfinex علاوه بر داشتن مطالبی جامع و مفید در خصوص انواع ارزهای دیجیتال و دیگر نکات مربوط به آن بستری عالی برای شروع معاملات شماست.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا