اخبار ارز دیجیتال

پیش‌بینی قیمت بیت کوین و اتریوم بر اساس شاخص‌های بازار رمزارز

در ۸ ژانویه، پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت بیت‌کوین عمدتا روند ثابتی را نشان می‎‌دهد زیرا ارزش این ارز رمزنگاری شده همچنان زیر  ۱۷۰۰۰ دلار باقی ماند. به همین ترتیب، اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، پس از ناکامی در باقی ماندن بالای ۱۲۷۵ دلار، در نزدیکی محدوده معاملاتی ۱۲۶۰ دلاری دچار نوسان شد. از ۸ ژانویه، نوسانات بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده‌ و خریداران و فروشندگان را ناامید کرده‌بود.

به‌گفته «جیمز باترفیل» رئیس تحقیقات کوین‌شیر (CoinShares)، نوسانات ۳۰ روزه بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح یعنی ۱۸.۷ رسیده‌است.  

از زمان آغاز نوسانات بازار که ناشی از سقوط FTX در اواسط نوامبر بود، حجم معاملات بیت‌کوین به تدریج در حال کاهش بوده‌است که منعکس کننده این روند است. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط وبسایت کوین مارکت کپ، فعالیت معاملاتی از ۶ ژانویه تا کنون بیش از ۳ درصد کاهش یافته‌است. با توجه به تاریخچه بی‌ثبات این رمزارز در دهه گذشته، به نظر می‌رسد این تغییر قابل توجهی باشد.

بیت کوین در خطر سقوط

بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۱۶۹۵۴ دلار معامله میشود و حجم معاملات ۲۴ ساعته آن ۷,۶۰۳,۲۳۲,۴۹۴ میلیارد دلار است. بیت کوین پس از ناکامی در بسته شدن بالاتر از سطح مقاومت ۱۷۰۰۰ دلار در خطر سقوط به منطقه حمایتی ۱۶۷۷۵ دلاری است. در بازه زمانی ۴ ساعته، بیت‌کوین در یک کانال صعودی قرار دارد.

اگر بیت کوین امروز به زیر ۱۶۷۷۵ دلار برسد، ممکن است تا ۱۶۴۵۰ دلار سقوط کند. این رمزارز ممکن است در بالای ۱۶۷۷۵ دلار وارد تشدید روند خرید شود.

روند قیمت اتریوم چگونه است؟

قیمت فعلی اتریوم ۱۲۶۳ دلار با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۲,۵۳۰,۷۷۸,۸۴۲ میلیارد دلار است. در بازه زمانی ۴ ساعته، جفت ETH/USD با مقاومت قوی در نزدیکی سطح ۱۲۷۶ دلار مواجه است.

شکست صعودی از سطح ۱۲۷۵ دلار می‌تواند قیمت اتریوم را به منطقه مقاومت بعدی ۱۳۰۰ دلار برساند. از سوی دیگر، بسته شدن کندل دوجی و کندل‌های کندل اسپینینگ تاپ زیر ۱۲۷۵ دلار، ممکن است قیمت اتریوم را در منطقه ۱۲۴۵ دلار قرار دهد.

در سناریوی نزولی، قیمت اتریوم در حدود ۱۲۴۰ دلار در نوسان است و ادامه روند نزولی در این سطح ممکن است مسیر را برای فروش بیشتر و رسیدن به ۱۲۲۰ دلار هموار کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا