اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال سولانا

رمزارز سولانا در یک دوره شش روزه روندی مثبت را از خود نشان داده‌است اما با این وجود سوالی که ذهن اکثر سرمایه گذاران را به خود مشغول کرده این است که این روند صعودی تا کجا ادامه خواهد داشت.
در حالی که هنوز هم نوعی عدم قطعیت در بازارها به ویژه بازار ارزهای دیجیتال حکم‌فرما است اما عملکرد سولانا (SOL) در این هفته از اکثر رمزارزها بهتر بود. این روند صعودی مداوم زمانی آغاز شد که قیمت‌‌ها از پایین‌‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ یعنی ۸ دلار در ۲۹ دسامبر روند را معکوس کرده و حرکت رو به بالا را آغاز کردند. بنابراین، قیمت کوین یاد شده به روش V شکل با افزایش حجم افزایش یافت که نشان‌دهنده تشدید فشار خرید است.


قیمت سولانا برای ۶ روز متوالی افزایش یافت و در این دوره، افزایشی ۳۴ درصدی را به ثبت رساند تا به قیمت فعلی ۱۳.۶ دلار برسد. افزون بر آن، آغاز روند صعودی زمینه را برای عبور این رمزارز از سطوح مقاومت ۱۱.۳ و ۱۲.۸ دلار فراهم کرد و موجب شد تا خریداران با تشدید فشار خرید، حمایت خود را از سولانا برای ادامه روند افزایشی نشان دهند. با این حال، این امکان نیز وجود دارد که این آلتکوین مجددا به سطح ۱۱.۳ دلار به عنوان سطح حمایت بالقوه، برگردد.
اگر سولانا بتواند این سطح را حفظ کند، به احتمال زیاد قیمت ها باید ۸.۲۱ درصد افزایش یابد و این رمزارز برای عبور از سطح مقاومت ماهانه ۱۵ دلار تلاش کند. البته دارندگان این آلتکوین باید مراقب سطح مقاومتی که در بالا ذکر شد باشند زیرا این سطح رشد صعودی را از اواسط نوامبر تا دسامبر به شدت محدود کرده بود.
بنابراین، اگر قیمت این رمزارز از مقاومت ۱۵ دلاری کاهش یابد زمینه را برای رنج زدن سولانا برای چند روز متوالی فراهم خواهد کرد و در مقابل، اگر قیمت آن در یک کندل روزانه بالاتر از مرز ۱۵ دلار بسته شود، حرکت صعودی تشدید خواهد شد و ممکن است قیمت ۲۰ درصد افزایش یابد تا به مرز ۱۸ دلار برسد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا