اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

زمستان کریپتو؛ نابودی بیش از ۷۰ هزار میلیونر بیت کوین در سال ۲۰۲۲

در ابتدای سال ۲۰۲۲، تعداد آدرس‌های کیف پول میلیونرها به ۹۹۰۹۲ رسید. گزارشی در روز سه شنبه نشان داد که زمستان کریپتو بیش از ۷۰۰۰۰ میلیونر بیت کوین را در سال ۲۰۲۲ از بین برد. نوسانات اخیر که حوزه رمزارز در سال گذشته با آن درگیر بود، ضررهای قابل توجهی میلیونرهای این حوزه وارد کرد.  دارندگان شده است. بر اساس داده‌های وبسایت (Finbold) تا ۲ ژانویه تعداد آدرس‌های میلیونرهای بیت کوین به ۲۸۰۰۷ مورد رسید که نشان دهنده افت حدود ۷۱.۷۳ درصدی یا ۷۱۰۸۵ آدرس نسبت به ۲ ژانویه سال گذشته است. این در حالی است که در ابتدای سال گذشته، تعداد آدرس میلیونرها به ۹۹۰۹۲ رسیده‌بود.

در گزارش منتشر شده در این وبسایت آمده‌است: «ظهور بیت‌کوین و سایر رمزارزها در سال‌های اخیر، طبقه جدیدی از افراد ثروتمند را ایجاد کرد که بسیاری از آنها جزو اولین سرمایه‌گذاران در این دارایی بودند و ثروتمند شدند.

با این حال، سال گذشته شاهد رکود شدیدی در بازار بودیم، به طوری که ارزش بیت‌کوین به میزان قابل توجهی کاهش یافت و در نتیجه تاثیر مخربی بر ثروت بسیاری از دارندگان آن گذاشت.

قابل ذکر است که تا ژانویه ۲۰۲۳ بین ۱۰۰ هزار تا ۹۹۹ هزار دلار بیت‌کوین را در ۱۳.۴۷ میلیون آدرس نگه می‌دارند که نشان‌دهنده کاهش حدود ۱۳.۳۳ درصدی (سالانه) از ۱۵.۶۳ میلیون دلار است.

در این گزارش آمده‌است: «با ادامه کاهش قیمت بیت‌کوین، بسیاری از سرمایه‌گذاران شاهد کاهش قابل توجه دارایی‌های خود بوده‌اند. بنابراین، کاهش آدرس‌های میلیونرها نشان می‌دهد که بازار کریپتو تا چه حد نسبت به روند صعودی سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است».

شایان ذکر است که کاهش تعداد میلیونرهای بیت‌کوین تنها به دلیل کاهش قیمت‌ها نیست. طبق این گزارش، با سقوط آزاد بیت‌کوین در هفته‌های اخیر، احتمال لیکوئید دارایی‌های دارندگان این رمزارز برای جلوگیری از زیان بیشتر افزایش یافته‌است. موسسات نیز با فروش بیش از ۷۰۰ بیت کوین، به سمت لیکوئید پیش رفته‌اند. شرکت هوش تجاری آمریکایی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نمونه‌ای از آنها است.  

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا