آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریآموزش صرافی های ارز دیجیتال

۴ صرافی ایرانی با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

چند سالی است که ارزهای دیجیتال از محبوبیت بسیار زیادی در بین مردم دنیا برخوردار شده‌اند. افزایش قیمت و نوسانات ایجاده شده در ارزهای دیجیتال، نظر همگان را برای سرمایه‌گذاری و کسب سود به خود جلب کرده است. اگر بنا دارید به خرید و فروش آن بپردازید، باید صرافی معتبر و مورد اطمینانی برای انجام معاملات خود انتخاب کنید. در انتخاب صرافی به این نکته توجه داشته باشید که یکی از اصول مهم ترید ارزهای دیجیتال، توجه به میزان کارمزد پرداختی است. در همین راستا ما قصد داریم ۴ صرافی ایرانی با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم، ۵ صرافی خارجی را هم در این راستا معرفی خواهیم کرد.

در ادامه، ابتدا انواع کارمزد انتقال ارز دیجیتال را شرح می‌دهیم؛ سپس طبق قولی که دادیم بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی با کمترین کارمزد را معرفی خواهیم کرد. در نهایت نیز یک روش کاربردی جهت به حداقل رساندن کارمزد انتقال ارز دیجیتال معرفی خواهیم کرد؛ پس با کارگزاری ارز دیجیتال OMPfinex همراه باشید.

با توجه به تبلیغات بسیار خوش‌بینانه در کسب سودهای کلان، چه در استخراج رمز ارزها و چه در خرید و فروش آن­‌ها، بسیاری از افراد جامعه و حتی کسانی که اطلاعات کامل و مفیدی در مورد آن‌­ها ندارند را وادار کرده است که به سوی کریپتوکارنسی­‌ها بروند. این تبلیغات کاذب سبب از بین رفتن بسیاری از سرمایه‌­های افراد ناآگاه شده است. برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال، ابتدا باید در خصوص آن­ها اطلاعات جامع و کاملی داشته باشید.

آیا امکان معامله ارز دیجیتال بدون کارمزد وجود دارد؟

بسیاری از تریدرها به دنبال سایتی هستند که هزینه کارمزد معاملات در آن صفر است. باید گفت که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. بنابراین هیچ صرافی معتبری وجود ندارد که مدعی انجام معاملات بدون کارمزد باشد. ممکن است میزان کارمزد دریافتی صرافی‌­ها با یکدیگر متفاوت باشد اما صرافی بدون کارمزد وجود ندارد.

البته توجه داشته باشید که کارمزد کمتر در برخی از صرافی‌­ها بی­‌دلیل نیست. بعضی از سایت­‌ها ادعای کارمزد کمتر را دارند. در ظاهر هم به همین صورت است ولی بعد از کمی دقت متوجه خواهید شد قیمت ارزهای دیجیتال آن صرافی با بقیه سایت­‌ها کمی متفاوت است.

این سایت­‌ها با افزایش قیمت ارزهای دیجیتال خود، کسری درصد پایین کارمزد خود را جبران می‌­کنند. به بیان ساده­‌تر سایت، درصد کارمزد خود را نسبت به رقبا کاهش می‌­دهد و سپس برای جبران آن، همین میزان درصد یا حتی بیشتر را به قیمت ارزهای دیجیتال خود اضافه می‌­کند. در این صورت کارمزد آن نسبت به دیگر سایت‌­ها کمتر و در مقابل، قیمت ارزهای دیجیتال آن بیشتر است. بنابراین در انتخاب صرافی تمامی جوانب را بسنجید و به صرف کارمزد کمتر اکتفا نکنید.

کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

دسته بندی انواع کارمزد

همان‌طور که بیان شد هیچ صرافی وجود ندارد که هزینه کمیسیون خود از تراکنش ارزهای دیجیتال را دریافت نکند. رایج­‌ترین انواع کارمزد به دسته‌های زیر تقسیم بندی می‌شود.

هزینه برداشت یا سپرده

تبلیغات برخی از سایت­‌ها و صرافی­‌ها، معامله‌­گران را ترغیب می­‌کند تا دارایی‌­های خود را به ارز دیجیتال تبدیل کنند. برای این کار، معامله­‌گر در زمان واریز پول فیات به صرافی، باید ابتدا کارمزد این تراکنش را بپردازد.

کارمزد بلاک چین

به دلیل آن که در خصوص ارزهای دیجیتال صحبت می‌­کنیم، باید عامل شبکه بلاک‌چین را نیز در ذهن داشته باشید. کاربرانی که در صرافی‌­های غیرمتمرکز معاملات ارزی خود را انجام می­‌دهند، مجبور به پرداخت هزینه شبکه هستند. همان‌طور که می­‌دانید، ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم بلاک‌چین ساخته شده‌­اند. برخی از این بلاک‌چین‌­ها بر پایه الگوریتم اجماع اثبات کار عمل می­‌کنند. بنابراین هزینه­ جداگانه‌­ای وجود دارد که باید برای پاداش استخراج­‌کننده در نظر گرفت.

کارمزد شبکه بلاک‌چین چگونه تعیین می‌شود؟

کارمزد ترید

در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال، برخی از سایت­‌ها نقش واسطه را دارند. به این صورت که بستری را آماده می­‌کنند که خریدار و فروشنده بتوانند با یکدیگر معاملات خود را انجام دهند. صرافی فقط کارمزد این واسطه­‌گری را دریافت می­‌کند. این کارمزد از متداول­‌ترین انواع کارمزد است.

کدام صرافی کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال را دارد؟

با توجه به گسترش ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر و افزایش نیاز به صرافی­‌ها، سایت­‌های داخلی برای ایجاد بستری مورد اطمینان برای معامله­‌گران ایرانی ایجاد شدند. حال می­‌توانیم پاسخ این سوال را به دو دسته تقسیم‌بندی کنیم.

  1. صرافی ایرانی با کمترین کارمزد
  2. صرافی خارجی با کمترین کارمزد

در ادامه به بررسی این دو مورد می‌پردازیم.

صرافی ایرانی با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

از بین صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال کدام یک کمترین کارمزد را دارد؟

سایت­‌ها و صرافی­‌های ایرانی زیادی وجود دارند که توانسته‌­اند تاکنون عملکرد قابل قبولی را از خود به جای بگذارند. در دسته‌بندی و معرفی سایت­‌های داخلی برای دریافت کارمزد کمتر برای ارزهای دیجیتال، علاوه بر مبحث کارمزد، فاکتورهای معروفیت، محبوبیت و عملکرد بی­‌نقص نیز لحاظ شده است. بنابراین ممکن است برخی از سایت­‌های داخلی کارمزدهای بسیار ناچیزی دریافت کنند اما به دلیل ناشناخته بودن و نبود اطلاعاتی مشخص در خصوص آن­ها، بهتر است از انجام تراکنش­‌های ارزی در آن خودداری فرمایید.

ما در مقاله پایین صرافی‌های معتبر داخلی را از نظر کارمزد و بسیاری موارد دیگر بررسی کرده‌ایم، پیشنهاد می‌شود که حتما آن‌را مطالعه فرمایید.

معرفی و مقایسه صرافی های مجاز ارز دیجیتال در ایران

نوبیتکس

این صرافی خود را اولین بستر دانش بنیان برای تبادل ارزهای دیجیتالی می‌­داند که دارای تاییدیه معاونت فناوری ریاست‌جمهوری می­‌باشد. در این سایت کارمزد معاملات به شکل درصدی از حجم دارای درخواستی مورد محاسبه قرار می­‌گیرد. به عنوان مثال کارمزد اولین معامله شما در این صرافی در حدود ۰.۳۵% است. همچنین برای شرکت‌­ها نیز کارمزد­های مناسب‌تری در نظر گرفته است. نوبیتکس این امکان را برای کاربران قرار داده است تا بدون احراز هویت، به صورت محدود خرید و فروش انجام دهند.

والکس

این صرافی توسط تیمی متشکل از دانشجویان دانشگاه تهران و شریف ایجاد شده است. این سایت با هدف ایجاد بستری مطمئن و امن برای انجام تراکنش‌­ها و حفظ دارایی مشتریان شروع به‌کار کرده است. طبق اطلاعات به‌دست آمده توسط صرافی، حدود ۹۰ هزار کاربر فعال دارد. میزان کارمزد دریافتی این سایت، بر اساس معاملات ۳ ماه اخیر محاسبه می­‌گردد.

حداکثر نرخ دریافتی کارمزد حدود ۰.۴% است. بنابراین با انجام معاملات بیشتر و افزایش سرمایه در گردش، میزان کارمزد دریافتی کاهش می‌­یابد. این صرافی تنها از ۶ ارز دیجیتالی برتر پیشتیبانی می­‌کند. این ۶ ارز شامل: بیت‌کوین، اتریوم، بیت‌کوین‌کش، لایت‌کوین، دش و تتر است. این سایت در حال راه‌اندازی اپلیکیشن موبایلی است.

کدام ارز دیجیتال کم ترین کارمزد را دارد

اکسیر

صرافی اکسیر از دیگر سایت­‌های مبادله­ ارزهای دیجیتالی در ایران می­‌باشد که از محبوبیت بسیار زیادی در بین تریدرها بهره‌مند است. این صرافی برای استفاده افراد تازه وارد به دنیای ارزهای دیجیتال، کمی گیج کننده و سخت است. کاربران در این سایت به ۵ دسته تقسیم‌بندی می­‌شوند و نرخ کارمزد برای مبتدیان ۰.۰۲۵% است. بنابراین می‌توان آن را یکی از صرافی های ایرانی با کمترین کارمزد دانست. یکی از نکات مثبت این صرافی اطلاع‌رسانی بسیار شفاف در خصوص باگ­‌های مجموعه خود است.

بهترین سایت و خرید و فروش ارز دیجیتال ایرانی چیست؟

اکس کوینو

این صرافی ایرانی کاربران خود را به دو دسته نقره­‌ای و طلایی تقسیم‌بندی کرده است. به این صورت که زمانی که به عنوان یک کاربر جدید وارد سایت می‌­شوید، در دسته کاربران نقره‌­ای قرار دارید و تنها تا سقف ۵۰ میلیون تومان در روز می­‌توانید تراکنش انجام دهید. در سطح طلایی این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان در روز افزایش می­‌یابد. برای رسیدن به سطح طلایی کاربران، باید تصویر یکی از قبض‌­های محل سکونت و آدرس و شماره تلفن ثابت­تان را در اختیار سایت قرار دهید. نرخ کارمزد در این سایت ثابت است. به عنوان مثال بیت کوین ۰.۰۱۵% است.

سایت با کم‌ترین کارمزد انتقال ارزدیجیتال

صرافی های خارجی با کم‌ترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

با پیدایش بیت‌کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی، صرافی­‌های آنلاین برای انجام تراکنش‌­های ارزی ایجاد شدند. در ادامه به معرفی چند سایت خارجی معتبر که دارای کم‌ترین کارمزد معاملاتی هستند می­‌پردازیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال در جهان چیست؟

هیت بی تی سی (HitBTC)

این صرافی یکی از قدیمی­‌ترین صرافی­‌های موجود در زمینه ارائه خدمات ارزهای دیجیتالی است. HitBTC در لیست اولین مراکز تجارت ارزهای دیجیتالی قرار دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده است و در تمام این سال‌­ها توانسته است معاملاتی بی­‌عیب و نقص را در اختیاران معامله‌­گران قرار دهد. HitBTC توانسته در ارائه هزینه­‌های کارمزد بسیار رقابتی عمل کند. نرخ کارمزد برای بازار ساز ۰.۱% و برای گیرنده بازار ۰.۲۵% است. همچنین این امکان وجود دارد که با انجام تراکنش‌­های بیشتر، هزینه‌­های معاملاتی کاهش پیدا کنند.

فمکس

این صرافی توسط برخی از معامله­‌گران خبره وال استریت ایجاد شده است. فمکس فعالیت خود را در سال ۲۰۱۹ شروع کرده است و در این مدت کوتاه توانسته نظر بسیاری از کاربران و فعالان عرصه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. هزینه کارمزد در این صرافی برای کاربران عادی ۰.۱% است. کاربرانی که دارای حساب معاملاتی در این صرافی هستند می‌­توانند بیت کوین‌­های خود را بدون کارمزد برداشت کنند. همچنین می­‌توانند از واریز بدون محدودیت بیت‌کوین لذت ببرند.

کوکوین

این صرافی در سال ۲۰۱۷ آغاز به‌کار کرده است. در این صرافی می­‌توانید به ۳۸۰ ارز دیجیتالی شناخته شده دسترسی داشته باشید. محیط کاربری این سایت برای کسانی که به تازگی قصد قدم برداشتن در دنیای ارزهای دیجیتالی را دارند، بسیار مناسب و آسان است. میزان کارمزد دریافتی کوکوین ۰.۱% بوده و نرخ آن برای بازار ساز و گیرنده بازار یکی است. البته برخی از هزینه­‌های برداشت به رمز ارزی که می­‌خواهید بردارید بستگی دارد.

بایننس

بایننس یکی از کم کارمزدترین صرافی های ارز دیجیتال است. به این صورت که برای معاملات کمتر از پنجاه بیت کوین در ماه، کارمزد ۰/۱% در نظر می‌گیرد. همچنین اگر از ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی(bnb) استفاده کنید، ۲۵% تخفیف خواهید گرفت. متاسفانه این صرافی دسترسی ایرانیان را تا حد زیادی محدود کرده و به همین خاطر ریسک انجام مبادلات در آن بالاست.

کدام صرافی ارز دیجیتال با ایران کار می‌کند؟

لیک

این صرافی امکان معامله رایگان را برای کاربران خود فراهم کرده و دیگر معاملات ارزی را با هزینه نزدیک به صفر انجام می‌دهد. با این شرایط به فرآیند برداشت که دارای محدودیت‌­ها و هزینه­‌هایی خاص است توجهی ویژه داشته باشید.

عوامل تاثیرگذار در کارمزد­های تراکنش

دو عامل بسیار مهم سبب تاثیرگذاری در کارمزدهای تراکنش ارزهای دیجیتالی می‌­شود. این دو عامل شامل اندازه تراکنش و تقاضا برای فضای بلاک می‌شود. زمانی که بسیاری از کاربران مختلف و به شکل هم­زمان دارایی­‌های خود را ارسال­ کنند، تقاضا برای افزایش فضای بلاک بیشتر می‌­شود.

به طبع تراکنش­‌های بسیاری هستند که در انتظار تایید هستند. در بعضی شرایط خاص، تقاضا برای افزایش بلاک به حدی زیاد می­‌شود که شبکه، ترافیک سنگینی را متحمل می‌­شود. در این شرایط کارمزد­های تایید بلاک به سطحی ناپایدار می­‌رسند. این نکته را هم باید مورد توجه قرار دهید که هرچه تراکنش بزرگ­تر باشد، فضای اشغالی آن در بلاک بیشتر است و به تناسب بزرگی زمان بیشتر طول می­‌کشد تا تایید شود.

کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال

چگونه با کم‌ترین کارمزد ارز دیجیتال انتقال دهیم؟

انتقال ارزها بین صرافی‌ها و یا کیف پول ارز دیجیتال به شما کمک می‌کند تا با پرداخت حداقل کارمزد، بیشترین سودها را از آن خود کنید. برای فهم بیشتر این نکته به این مثال توجه کنید. مثلا شما قصد دارید که مقداری ارز دیجیتال را از یک صرافی به صرافی دیگر انتقال دهید تا ارز دیجیتال دیگری را از صرافی دوم خریداری نمایید.

برای انجام این کار می‌توان از رمز ارز بیت‌کوین کمک گرفت اما از آن‌جا که هزینه‌های تراکنش مربوط به بیت‌کوین زیاد است می‌توانید ابتدا ارز موردنظر خود را به اتریوم یا لایت‌کوین که هزینه‌های کمتری دارند تبدیل کنید. سپس آن را به صرافی دوم انتقال دهید. این کار علاوه بر کاهش هزینه‌ها در سرعت انتقال نیز مؤثر است.

حال می‌توانید مجددا ارز منتقل شده به صرافی دوم را به ارز دیجیتال دلخواه خود تبدیل نمایید. در چنین مواردی علاوه بر توجه به کارمزدهای تراکنش باید به کارمزدهای مربوط به معاملات نیز توجه داشت. برای این کار بهتر است از پلتفرم معاملاتی بایننس استفاده کنید. با این کار هزینه‌های پرداختی مربوط به کارمزد نصف خواهد شد و تنها ۰/۰۵ درصد از میزان مبلغ معامله خواهد بود.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال از صفر تا صد

جمع‌بندی

صرافی ایرانی با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال کدام است؟ این سوالی است که در ابتدای مطلب مطرح شد و با توجه به مطالب بیان شده، متوجه این امر شده­‌اید که معیار اصلی برای انتخاب صرافی نباید صرفا نرخ کارمزد کمتر آن باشد. بنابراین انتخاب سایتی با کمترین کارمزد انتقال ارز دیجیتال را از بین چند سایت معتبر و شناخته شده انجام دهید. Ompfinex یکی از سایت‌هایی است که در آن می‌توانید با خیال راحت به خرید آنی و فوری ارز دیجیتال بپردازید.

کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال چیست؟

نوبیتکس، والکس، اکسیر و اکس کوینو

آیا صرافی بدون کارمزد هم وجود دارد؟

خیر هیچ صرافی کارمزد صفر ندارد، البته برخی از صرافی ها از کارمزد کم و نزدیک به صفر برخوردارند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا