آموزش Web3آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

بهترین کیف پول تتر در سال ۲۰۲۱

اگر قصد معامله و کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیتال را دارید، بهتر است از استیبل کوین‌هایی مثل تتر غافل نشوید. استفاده از رمزارز تتر به شما کمک می‌کند تا از خطرات ناشی از نوسانات دنیای ارزهای دیجیتال در امان بمانید. تتر، نوعی ارز دیجیتال است که ارزشی برابر با یک دلار آمریکا دارد و برای خرید و فروش‌های آنی طراحی شده است. توجه داشته باشید که انتخاب یک کیف پول مناسب برای نگهداری ارز تتر موضوعی اساسی و حائز اهمیت است که نباید آن را دست‌کم گرفت. با توجه به ویژگی غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال، لازم است برای نگهداری از آن‌ها از ابزاری متناسب با خودشان بهره گرفت. بنابراین کیف پول ها بهترین ابزارهای ذخیره‌سازی و نگهداری ارزهای دیجیتال هستند و به‌وسیله خود سرمایه‌گذاران مدیریت می‌شوند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین کیف پول تتر در سال ۲۰۲۱ بپردازیم.

آشنایی با کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول ارز دیجیتال، ابزاری است که با هدف ذخیره­‌سازی و نگهداری ارزهای دیجیتال طراحی و تولید می­‌شود. این تجهیزات از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند؛ به‌­طوری که سلیقه و نیاز تمامی کاربران را پوشش می­‌دهند. انتخاب کیف پول­‌ها بسته به نوع ارز و نیاز افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است؛ اما تمامی آن­ها دارای کلید خصوصی و عمومی هستند. از کلید خصوصی یا رمز عبور به‌­منظور حفاظت و ایمنی کیف پول استفاده می‌شود و کلید عمومی همان آدرس کیف پول است.

حفظ کلید خصوصی، مسئله بسیار مهمی است. درواقع در صورت فاش شدن کلید خصوصی شما باید قید سرمایه و ارزهای خود را بزنید؛ زیرا دسترسی به کلید خصوصی به منزله دسترسی به موجودی حساب شما خواهد بود. این در حالی است که آدرس کلید عمومی می‌تواند در اختیار تمامی کاربران شبکه قرار بگیرد بدون آن­‌که امنیت کیف پول شما را به خطر بیندازد.

کلید خصوصی چیست و چه فرقی با کلید عمومی دارد؟

انواع کیف پول تتر

کیف پول گرم

کیف پول­‌های گرم آن دسته از کیف پول­‌هایی هستند که اتصالی دائمی به اینترنت دارند. استفاده از این کیف پول­‌ها، این امکان را به کاربر می‌دهد تا در هر نقطه‌­ای از دنیا به دارایی خود دسترسی پیدا کند؛ البته کیف ­پول­‌های گرم دارای معایبی نیز هستند. اصلی‌ترین عیب کیف پول­های گرم، افزایش احتمال سرقت دارایی­‌های سرمایه‌­گذاران است. با توجه به اتصال دائمی این کیف پول‌ها به اینترنت، احتمال دستبرد هکرها به کیف پول‌های گرم بسیار بیشتر از کیف پول­‌های سرد است.

بهترین کیف پول تتر

کیف پول سرد

کیف پول­‌های سرد آن دسته از کیف پول‌­هایی هستند که به اینترنت دسترسی ندارند و برای ذخیره­‌سازی دارایی‌­های دیجیتال به‌صورت آفلاین طراحی شده‌­اند. البته توجه داشته باشید که در هنگام جابه­‌جایی دارایی از طریق این کیف پول‌­ها باید حتما به اینترنت متصل شد. کیف پول‌های سرد انواع متعددی دارند؛ کیف پول‌­های کاغذی و سخت افزاری نمونه‌هایی از کیف پول‌­های سرد به‌­شمار می­‌آیند. یکی از مهم‌­ترین مزیت‌­های استفاده از این کیف پول­‌ها، امنیت بالای آن‌­ها است. با این حال کیف پول­‌های سرد اگرچه از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند اما در سازکارو تراکنش‌­ها با موانع و چالش‌های زیادی روبه‌­رو می‌­شوند.

ویژگی‌های مهم در انتخاب کیف پول تتر

  • امنیت: بدون شک، امنیت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌­هایی است که در هنگام انتخاب کیف پول باید به آن توجه کرد. معمولا کیف پول­‌هایی که از تایید هویت دو مرحله­‌ای برخوردار هستند، امنیت بیشتری دارند و گزینه مناسبی برای انتخاب محسوب ­می­‌شوند.
  • رابط کاربری: بهتر است پیش از انتخاب یک کیف پول به رابط کاربری آن توجه کرد. برخی از کیف­ پول‌­ها رابط کاربری آسانی دارند و استفاده از آن­ها به راحتی امکان پذیر است؛ این در حالی است که کار کردن با برخی از کیف پو­ل‌­ها دشوار است. بنابراین استفاده از آن­‌ها تنها به افراد حرفه­‌ای و باتجربه توصیه می­‌شود.
  • سازگاری: سازگار بودن کیف پول با دستگاه انتخابی شما موضوع دیگری است که باید به آن توجه کنید. برای این منظور بهتر است پیش از انتخاب کیف پول مورد نظر خود، از سازگاری آن با موبایل و یا کامپیوتر خود اطمینان حاصل نمایید.
  • پلتفرم: قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال تتر براساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. دقت داشته باشید که تتر برروی سه پلتفرم Omni، اتریوم و ترون قابل استفاده است. فردی که از تتر پلتفرم Omni استفاده می‌کند، نمی‌تواند تتر خود را به شخصی در پلتفرم اتریوم بفروشد، زیرا با هم سازگاری ندارند. بنابراین باید دقت کنید که کیف پول تتر شما پلتفرمتان را پشتیبانی کند.
بهترین کیف پول تتر

انتخاب کیف پول تتر

فاکتورهای مختلفی برای انتخاب کیف پول تتر وجود دارد که می‌توان بسته به نیاز خود آن‌ها را اولویت‌بندی کرد. بخش مربوط به خدمات مشتریان و سهولت استفاده از مهم‌ترین فاکتورهای مربوط به هر کیف پولی محسوب می‌شود. جالب است بدانید که تتر دارای انواع مختلفی توکن است که -Omni مبتنی بر لایه Omni بلاکچین بیت کوین و USDT-ERC20 مبتنی بر اتریوم رایج‌ترین نوع آن‌ محسوب می‌شوند.

تتر این امکان را دارد که در شبکه‌های گوناگونی قرار بگیرد؛ اما به یاد داشته باشید که برخی از کیف پول ها امکان پشتیبانی از تمامی توکن‌های تتر را ندارند. بنابراین بهتر است پیش از انتخاب کیف پول تتر به مواردی مثل داشتن صرافی اختصاصی، پشتیبانی از انواع ارزهای دیجیتال، سهولت در استفاده و… توجه کنید. همه موارد نام‌ برده شده در انتخاب بهترین کیف پول تتر نقش دارند؛ اما شما باید کیف پولی را انتخاب کنید که منطبق بر نیازهای اساسی خودتان باشد.

بهترین کیف پول تتر در سال ۲۰۲۱

کیف پول CryptoWallet

کیف پول موبایلی CryptoWallet را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین کیف پول‌های تتر معرفی کرد که با یکی از شرکت‌های بزرگ حوزه محافظت از دارایی‌های دیجیتال به نام BitGo همکاری می‌کند. این اپلیکیشن دارای قابلیت‌های بسیار زیادی نظیر شماره IBAN، صرافی اختصاصی، خدمات مربوط به مشتریان و کارت بدهی است. برای استفاده از کیف پول CryptoWallet نیازی به پرداخت هزینه نیست؛ چراکه این کیف پول ها رایگان هستند.

مزایا کیف پول CryptoWallet

هدف از طراحی کیف پول CryptoWallet، برطرف‌سازی مشکلاتی بود که سایر کیف پول‌ها داشتند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این کیف پول این است که علاوه بر نگهداری ارز تتر می‌توان  برای نگهداری سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین، لایت کوین، اتریوم و ریپل نیز از آن استفاده کرد. همچنین این امکان وجود دارد که به کمک صرافی داخلی این اپلیکیشن، ارزهای نام‌برده شده را به صورت مستقیم با یورو و پوند خرید و فروش کرد.

کاربران این کیف پول به صورت شبانه‌روزی از خدمات مشتریان پشتیبانی و از ورود هکرها و بدافزارها به اپلیکیشن جلوگیری می‌کنند. در کیف پول CryptoWallet، مشتریان می‌توانند کارت بدهی سفارش داده و ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را خرج کنند.

معایب کیف پول CryptoWallet

کیف پول CryptoWallet به کلیدهای عمومی و خصوصی شما دسترسی دارد؛ از همین‌رو لازم است پیش از انتخاب این کیف پول، از امنیت روش‌هایی که از این مدل استفاده می‌کنند اطمینان حاصل کنید. همکاری کریپتو والت با BitGo نشانه خوبی است تا مطمئن شوید که سرمایه‌های شما در مکان امنی قرار گرفته‌اند.

تتر چیست؟ هرآنچه باید در مورد تتر بدانید

کیف پول MyEtherWallet

کیف پول MyEtherWallet، روشی اوپن سورس است که می‌توان از طریق آن نسبت به ذخیره‌سازی اتر و تتر اقدام کرد. این کیف پول متناسب با موبایل و دسکتاپ طراحی شده است و از  USDT-ERC20 پشتیبانی می‌کند. دارای صرافی اختصاصی نیست اما از رابط کاربری آسانی برخوردار است. همچنین این کیف پول رایگان است و می‌توان بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از آن استفاده کرد.

مزایا کیف پول MyEtherWallet

مای اتر والت از دو کیف پول سخت‌افزاری ترزور و لجر پشتیبانی می‌کند. نسخه دسکتاپ این کیف پول امنیت بیشتری نسبت به نسخه موبایلی آن دارد؛ زیرا موجودی شما بر روی سرور دستگاه خودتان ذخیره می‌شود. کدهای کیف پول MyEtherWallet اوپن سورس بوده و کاربران می‌توانند به ‌آسانی آن را بررسی کنند. 

معایب کیف پول MyEtherWallet

‌این کیف پول تنها از ارز دیجیتال تتر و توکن‌های ERC20 پشتیبانی می‌کند. بخش خدمات مشتریان ندارد و این موضوع باعث می‌شود که در صورت بروز مشکلاتی نظیر از دست دادن موجودی، هیچ شخصی برای کمک به کاربران وجود نداشته باشد.

کیف پول myetherwallet

کیف پول Binance Wallet

اگر بخواهیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را معرفی کنیم، قطعا صرافی بایننس یکی از انتخاب‌های ما خواهد بود. کیف پول بایننس والت، یکی دیگر از بهترین کیف پول­‌های تتر محسوب می‌شود که توسط صرافی بایننس عرضه شده است. این کیف ‌پول در دو نسخه موبایلی و تحت ‌وب ارائه و از صرافی اختصاصی برخوردار است. هزینه خرید کیف پول Binance Wallet رایگان است و سهولت استفاده از آن در سطح متوسط قرار دارد. همچنین باید خاطرنشان کرد که پشتیبانی از: USDT-ERC20 و USDT-Omni از دیگر قابلیت‌های این کیف پول است.

از کدام صرافی ارز دیجیتال بخریم؟

مزایا کیف پول Binance Wallet

کیف پول Binance Wallet، علاوه بر پشتیبانی از انواع تتر از سایر ارزهای دیجیتال ارائه شده در صرافی بایننس نیز پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و امکانات امنیتی مانند ورود دو مرحله‌ای دارد که تا حدودی خیال شما را برای سپردن سرمایه خود به آن راحت می‌کند.

معایب کیف پول Binance Wallet

در کیف پول بایننس والت تنها می‌توان به تبادل ارزهای دیجیتال پرداخت و این مسئله محدودیت‌های زیادی را برای کاربران ایجاد می‌کند. عدم اتصال خدمات بانکی به این کیف پول از دیگر معایب آن به شمار می‌آید. همچنین به دلیل پیچیده بودن رابط کاربری کیف پول Binance Wallet، استفاده از آن برای افراد تازه‌کار توصیه نمی‌شود.

خرید آنی تتر + قیمت

کیف پول Tether Wallet

نام کیف پول Tether Wallet را می‌توان در فهرست بهترین کیف پول­‌های تتر مشاهده کرد. این کیف پول موبایلی به صورت اختصاصی برای ذخیره‌سازی رمزارز تتر طراحی و تولید شده است و از صرافی مخصوص به خود برخوردار است. کیف پول Tether Wallet از USDT-ERC20 و USDT-Omni پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری آسانی دارد. همچنین برای استفاده از این کیف پول نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست.

مزایا کیف پول Tether Wallet

 کیف پول تتر والت یک کیف پول رسمی برای USDT محسوب می‌شود و با توجه به رابط کاربری آسانی که دارد، برای مبتدیان بهترین گزینه است. ورود دو مرحله‌ای از اصلی‌ترین امکانات امنیتی این کیف پول است و تبادل دارایی‌های دیجیتال در آن به سادگی امکان‌پذیر است.

معایب کیف پول Tether Wallet

با توجه به مسئله هک شدن کیف پول Tether Wallet در سال ۲۰۱۷، اعتبار آن به شدت زیر سوال رفت. اگرچه پس از آن زمان، تتر والت اقدامات امنیتی بسیار زیادی را برای محافظت از دارایی‌های سرمایه‌گذاران در نظر گرفت اما اعتماد کاربران نسبت به این کیف پول به طرز چشمگیری کاهش یافت.

کیف پول Tether Wallet، تنها از ارز تتر پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین نمی‌توان برای ذخیره بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال از آن استفاده کرد. همچنین کاربران نمی‌توانند برای خریدهای خود به‌طور مستقیم از دارایی تتر موجود در این کیف پول استفاده کنند.

کیف پول OmniWallet

 تحلیل‌گران حوزه ارزهای دیجیتال معتقدند که تاکنون کیف پول OmniWallet یکی از بهترین کیف پول­‌های تتر در سال ۲۰۲۱ بوده است.  این کیف پول از تترهای مبتنی بر پروتکل Omni پشتیبانی می‌کند و سهولت استفاده از آن در سطح متوسط قرار دارد. کیف پول OmniWallet تحت‌ وب و رایگان است و صرافی اختصاصی ندارد.

مزایا کیف پول OmniWallet

این کیف پول اثبات شده است و علاوه بر تتر، از بیت کوین و توکن Omni پشتیبانی می‌کند. امنیت کیف پول OmniWallet بسیار زیاد است و کنترل کلیدهای خصوصی و عمومی در این کیف پول در اختیار کاربران قرار دارد.

معایب کیف پول OmniWallet

در این کیف پول تنها تعداد اندکی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌شوند. امکانات ارائه شده در کیف پول OmniWallet بسیار اندک است و هیچ صرافی اختصاصی در آن وجود ندارد. رابط کاربری این کیف پول گیج کننده است و استفاده از آن برای افراد مبتدی و توصیه نمی‌شود.

کیف پول omniwallet

کیف پول Coinomi، پشتیبانی از تمامی تترها

کیف پول کوینومی یکی از جامع‌ترین کیف پول­‌هایی است که از تمامی ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و به‌عنوان بهترین کیف پول تتر در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است. این کیف پول اولین ­بار در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد؛ از همین‌­رو می­‌توان آن را به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین کیف پول­‌های تتر معرفی کرد.

کیف پول Coinomi در دو نسخه موبایلی و دسکتاپ موجود است و از USDT-ERC20 – USDT-Omni پشتیبانی می‌کند. از صرافی اختصاصی برخوردار نیست و رابط کاربری نسبتا آسانی دارد. همچنین استفاده از این کیف پول رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه برای خرید آن نیست. کیف پول Coinomi از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و بر حفظ حریم خصوصی کاربر متمرکز است.

مزایا کیف پول Coinomi

بزرگ‌ترین مزیت کیف پول کوینومی مربوط به پشتیبانی گسترده آن است؛ به طوری‌که می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کریپتوکارنسی را در خود نگهداری کند. در هر دو نسخه کیف پول کوینومی امکان پشتیبانی از هر دو نوع تتر وجود دارد.

معایب کیف پول Coinomi

در کیف پول کوینومی امکان تبادل ارزهای دیجیتال با یکدیگر و یا با ارزهای رایجی مثل دلار و یورو وجود ندارد. اگرچه کوینومی برای ذخیره‌سازی آلت کوین های مختلف گزینه مناسبی است، اما برای خرج کردن ارزها با محدودیت‌های بسیار زیادی مواجه است. علت این موضوع این است که در دنیای واقعی امکان خرج کردن کریپتو جهت خرید کالا وجود ندارد.

کیف پول coinomi

کیف پول Exodus

اگزودوس یکی دیگر از کیف پول­‌های موبایل و دسکتاپ است و به‌­عنوان انتخابی ایده‌­آل برای ذخیره سازی تتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. رابط­‌کاربری این کیف ­پول بسیار ساده است؛ از همین‌­رو کار کردن با آن بسیار راحت است و استفاده از آن به افراد مبتدی و تازه‌­کار توصیه می­‌شود. اگزودوس علاوه بر تتر، از بیش از ۱۰۰  ارز دیجیتال دیگر نظیر بیت کوین، اتریوم، دش ، لایت کوین و…  پشتیبانی می‌کند.

با توجه به اینکه اگزودوس یک کیف پول گرم است، استفاده از آن برای ذخیره­‌سازی طولانی‌­مدت ارزهای دیجیتال توصیه نمی‌شود. بنابراین اگر قصد نگهداری طولانی‌­مدت دارایی­‌های خود را دارید بهتر است از یک کیف پول سخت‌افزاری مثل کیف پول لجر نانو ایکس استفاده کنید. 

مزایا کیف پول Exodus

پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال و امکان تبادل آن­ها با یکدیگر یکی از اصلی‌­ترین مزایای کیف پول اگزودوس محسوب می­‌شود. همچنین برای استفاده از این کیف پول نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌­ای نیست؛ چراکه این کیف پول رایگان است. پشتیبانی ۲۴ ساعته از دیگر خدمات کیف پول Exodus است و تمامی پلتفرم‌­ها را در برمی‌­گیرد.

معایب کیف پول Exodus

کیف پول Exodus در ایران تحریم است و دانلود آن برای کاربران ایرانی امکان­‌پذیر نیست. همچنین کارمزد شخصی­‌سازی شده تنها برای ارز دیجیتال بیت کوین در دسترس است. این کیف پول کاملا متن‌باز نیست و هر دو هفته یک بار نیاز به به‌­روزرسانی دارد.

کیف پول exodus

کیف پول Ledger nano x

لجر نانو ایکس یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری است که بیش از ۱۰۰۰ ارز دیجیتال از جمله تتر را پشتیبانی می‌کند. این کیف پول از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و قابلیت پشتیبانی از USDT-ERC20 و USDT-Omni را دارد. کیف پول لجر نانو ایکس دارای صرافی اختصاصی نیست و برای استفاده از آن باید هزینه‌ای حدود ۱۰۹ پوند پرداخت کرد.

مزایا کیف پول Ledger nano x

اساس کار کیف پول لجر نانو ایکس نگهداری رمزارزها به صورت سرد است. درواقع این کیف پول با ذخیره آفلاین ارزهای دیجیتال، امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند. کیف پول­‌های سخت‌افزاری امن‌ترین کیف پول­‌های موجود در بازار رمزارزها شناخته می‌شوند.

معایب کیف پول Ledger nano x

راه‌اندازی و استفاده از کیف پول لجر نانو ایکس کمی پیچیده است و رابط کاربری آن در سطح پیشرفته قرار دارد؛ بنابراین استفاده از آن مناسب افراد حرفه‌ای و باتجربه است. استفاده از این کیف پول کمی دشوار است زیرا اتصال کیف پول به دستگاه و استفاده از دارایی‌های آن به صورت آنلاین امری زمان‌بر است. از همین رو کیف پول­‌های لجر برای خریدهای آنی و استفاده روزمره مناسب نیستند.

کیف پول ledger nano x

سخن پایانی

تتر یکی از اصلی­‌ترین استیبل کوین­‌های موجود در میان ارزهای دیجیتال است که به دلیل ثبات بالا و پشتیبانی دلار آمریکا از آن، از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین اگر قصد مبادله این رمز ارز را دارید، پیش از انجام هر کاری باید یک کیف پول مطمئن و کارآمد تهیه کنید. استفاده از یک کیف پول مطمئن بهترین راه برای حفظ و نگهداری تتر است و امکان دستبرد به این رمزارز را کاهش می‌دهد.

کیف پول های نام برده شده، تعدادی از بهترین کیف پول­ های تتر در سال ۲۰۲۱ هستند و قابلیت­‌های زیادی دارند.  البته معرفی کیف پول­‌های تتر به موارد نام‌­برده شده محدود نمی‌شود؛ بلکه تعداد بسیاری کیف پول برای ذخیره­‌سازی ارز تتر وجود دارد. شما می­‌توانید جهت آشنایی بیشتر با بهترین کیف پول تتردر سال ۲۰۲۱ و چگونگی استفاده از آن به سایر مطالب موجود در سایت OMPfinex مراجعه نمایید.

سوالات متداول

بهترین کیف پول تتر کدام است؟

انتخاب بهترین کیف پول تتر بستگی به نیاز شما دارد و برای هر فرد متفاوت است. کوینومی یک نمونه از کیف پول‌های خوب برای تتر می‌باشد. موارد بیشتر در ادامه مطلب وجود دارد.

کدام کیف پول تتر را پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول‌های زیادی از تتر پشتیبانی می‌کنند که تعدادی از بهترین‌های آن‌ها در این مطلب معرفی شده‌اند.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا