آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریتحلیل ارز دیجیتال

راهنمای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت

در سال‌های گذشته کسب و کار‌های دیجیتالی پیشرفت زیادی داشته‌اند. بعد از آشنایی افراد با بازار ارز‌های دیجیتال، این عرصه نیز به خوبی پیشرفت کرده و افراد زیادی در حال فعالیت در این بازار می‌باشند. بعد از این که افراد قصد ورود به حوزه ارز‌های دیجیتال را پیدا می‌کنند، اصلی‌ترین سوالی که برایشان پیش می‌آید این است که چگونه بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت را انتخاب کنند به‌طوری که بیشترین سود را به ما بدهد. در ادامه قصد داریم به بررسی جواب این سوال بپردازیم.

بازار ارز‌های دیجیتال

بازار رمز‌ارز‌ها از حدود سال ۲۰۰۸ (زمان خلق بیت کوین) آغاز شد و از آن موقع توانست افراد زیادی را به خود جذب کند. خوشبختانه بازار ارز‌های دیجیتال هنوز نابالغ است. به این معنا که شما می‌توانید با وارد شدن به دنیای رمزارزها، هم‌زمان با بازار رشد کنید. این در صورتی است که بازار‌هایی مانند بورس کاملا رشد کرده‌اند و پیوستن به آن‌ها در حال حاضر کاری نسبتا دشوار است. کار ارز‌های دیجیتال ابتدا با بیت کوین شروع شد و پس از گذشت زمان، ارز‌های متعددی به بازار عرضه شدند که در حال حاضر به مجموعه آن‌ها ارز‌های دیجیتال می‌گوییم. شما می‌توانید با خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در این بازار فعالیت کرده و سود کنید. مسئله مهم این است که از کجا می‌توان بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت را تشخیص داد؟

بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت

هدف همه‌ی افرادی که وارد عرصه ارز‌های دیجیتال می‌شوند این است که با پیدا کردن بهترین ارز دیجیتال بتوانند بهترین سود ممکن را به‌دست آورند. حقیقت این است که برای پیدا کردن ارز مناسب در زمان مناسب شما باید به کسب آگاهی و مهارت در زمینه‌های مشخصی بپردازید. بعد از کسب این آگاهی‌ها شما قادر به تشخیص ارز‌ مناسب می‌شوید. در حال حاضر کانال‌های زیادی شروع به کار کردند و با گرفتن هزینه از افراد به آن‌ها سیگنال خرید و فروش می‌دهند. تعدادی از این کانال‌ها تحلیل‌های درستی دارند و می‌توانند به افراد کمک کنند؛ ولی بیشتر کانال‌های تشکیل شده کلا‌ه‌برداری می‌کنند و تحلیل‌های نادرست به شما ارائه می‌دهند. افراد زیادی سرمایه خود را از این طریق از دست داده‌اند. به هر حال اگر قرار است در این زمینه فعالیت جدی داشته باشید بهتر است خودتان تحلیل‌های ارز دیجیتال را به خوبی یاد بگیرید.

تحلیل ارز‌های دیجیتال

ارز‌های دیجیتال به طور کلی سه دسته تحلیل دارند که شما با آموختن این تحلیل‌ها ‌می‌توانید بهترین ارز‌ را در بهترین زمان خریداری کرده یا بفروشید. در ادامه این سه نوع تحلیل را به شما معرفی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال (Technical Analysis)

ارز‌های دیجیتال نمودار‌های قیمتی دارند. ساده‌ترین تعریف تحلیل تکنیکال کار با این نمودار‌ها و ابزار‌های آن است. تکنیکالیست‌ها یا همان افرادی که تحلیل تکنیکال انجام می‌دهند با استفاده از یک‌سری شاخصه‌ها مانند حرکات قبلی بازار، قیمت و حجم معاملات را در آینده پیش‌بینی می‌کنند. تحلیل تکنیکال بر سه اصل کلی استوار است.

  • قیمت همه چیز را در بازار نشان می‌دهد.
  • تاریخ تکرار می‌شود.
  • روند‌های مشخصی در بازار وجود دارند.
تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال از مهم‌ترین تحلیل‌ها برای پیش‌بینی ارز دیجیتال است و یادگیری کامل آن برای فردی که قصد فعالیت جدی در ارز دیجیتال را دارد لازم است.

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis)

تحلیل فاندامنتال به بررسی کامل اطلاعات و اخبار موجود در خصوص یک ارز دیجیتال گفته می‌شود. وقتی با تحلیل تکنیکال سر و کار داریم فقط به قیمت و حرکات قیمتی گذشته نگاه می‌کنیم اما در تحلیل فاندامنتال باید بتوانید با بررسی وقایع و اخبار موجود تشخیص دهید قیمت ارز مورد نظر مناسب ارزش گذاری شده یا به عنوان مثال ارزش آن کمتر از این‌ها است. عوامل متعددی در تحلیل فاندامنتال تاثیرگذارند که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • حجم معاملاتی بازار و ارز مورد نظر
  • میزان به صرفه بودن استخراج ارز مورد نظر (در صورت امکان)
  • تاریخچه و بررسی کلی ارز در طول زمان
  • کاربرد‌های ارز
  • برنامه‌های پیش روی ارز مورد نظر

تحلیل سنتیمنتال (Sentimental Analysis)

بسیاری از افراد فکر می‌کنند اصلی‌ترین تحلیل‌های بازار مالی تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است. در صورتی که تحلیل احساسات یا سنتیمنتال نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تحلیل سنتیمنتال فرآیندی است که احساسات مختلفی را که در یک عبارت وجود دارند، تشخیص داده و بررسی می‌کند؛ سپس طبق این بررسی آینده را پیش‌بینی می‌کند. در بازار ارز‌های دیجیتال احساساتی همچون ترس و طمع وجود دارند که به بازار جهت می‌دهند. کار سنتیمنتالیست‌ها بررسی این احساسات و نتیجه‌گیری منطقی از آن‌ها است.

مطمئن بودن ارز دیجیتال

در همه‌ی کسب و کارها کلاه‌برداری وجود دارد. در ارز دیجیتال نیز تا به حال موارد زیادی همچون کلاه‌برداری رخ داده است. به این صورت که فعالیت یک نوع ارز دیجیتالی شروع شد و به خاطر رشد بسیار زیاد، سرمایه‌گذاران زیادی را جذب خود کرد و سپس ارز از بین رفته و افراد تمام سرمایه خود را از دست دادند. برای بررسی این که ارز دیجیتالی که انتخاب می‌کنید مطمئن بوده و کلاه‌برداری نباشد راه‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جایگاه ارز در لیست CoinMarketcap

می‌توان وب‌سایت کوین مارکت کپ را اصلی‌ترین مرجع برای رتبه‌بندی ارز‌های دیجیتال معرفی کرد. این سایت ارز‌های دیجیتال را بر اساس حجم معاملات رتبه‌بندی می‌کند. به طور کلی سرمایه‌گذاری یا ترید ارز‌های دیجیتال با رتبه بیشتر از صد کمی ریسکی و بیشتر از دویست از ریسک بالایی برخوردارند. شما می‌توانید در این سایت گذشته یک ارز‌ دیجیتال را نیز به صورت کامل مشاهده کنید.

هدف از خلق و کاربرد ارز دیجیتال

ارز‌های دیجیتال معمولا با اهداف خاصی خلق می‌شوند. به عنوان مثال برخی‌ ارز‌های دیجیتال برای کمک به یک‌سری خیریه‌ها خلق می‌شوند. بیشتر ارز‌های دیجیتال نیز با یک کاربرد خاص خلق می‌شوند. این کاربرد می‌تواند تاثیر زیادی در رشد ارز بگذارد. درواقع هدف و کاربرد ارز‌ دیجیتال می‌تواند تاثیر زیادی در مطرح شدن آن ارز بگذارد. دقت داشته باشید که هدف و گذشته ارزی که خریداری می‌کنید مشخص باشد.

افراد پشت ارز

خیلی از ارز‌ها با دریافت حمایت از افراد یا شرکت‌های موفق معروف می‌شوند و مردم به اعتبار این افراد ارز را خریداری می‌کنند. به عنوان مثال اگر شرکت مایکروسافت پشت یک ارز دیجیتال باشد به احتمال زیاد آن ارز کلاه‌برداری نیست و از اعتبار بالایی برخوردار است. حامی‌های یک ارز‌ می‌توانند تاثیر زیادی روی ارزش ارز بگذارند.

سرمایه گذاران ارز

به طور کلی بهتر است درصد بزرگی از ارز دیجیتال بین مردم پخش باشد و بخش خیلی عظیمی از آن دست یک نفر یا یک گروه نباشد. به این علت که وقتی به عنوان مثال ۳۰ درصد از یک ارز دیجیتال دست یک نفر باشد، هر زمانی که آن فرد قصد فروش داشته باشد و تمام سهم خود را بفروشد قیمت آن ارز به شدت سقوط می‌کند و افراد زیادی در این وضعیت ضرر می‌کنند. بهتر است ارزی انتخاب شود که درصد پراکندگی زیادی داشته باشد یا اگر کسی سهم بزرگی از آن را دارد، فردی با اعتبار باشد که اطمینان داشته باشید احتمال ندارد بدون اطلاع‌رسانی تمام سهمش را بفروشد.

همانطور که متوجه شدید در جواب سوال بهترین ارزهای دیجیتال برای بلند مدت نمی‌توان یک جواب کلی داد و یک ارز را برای خرید معرفی کرد. شما باید با بررسی شرایط بتوانید ارز مناسب خود را یافته و از آن سود بگیرید. دقت داشته باشید توصیه می‌شود که هیچ وقت تمام سرمایه خود را برای خریداری یک ارز نگذارید و با تقسیم سرمایه ارز‌های مطمئن و متفاوتی را خریداری کنید.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا