اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

رشد ۴۰۰ درصدی تعداد اپلیکیشن های غیرمتمرکز در پالیگان

از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون، تعداد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Decentralized Application / DApp) در پالیگان (Polygon / MATIC)، پلتفرم ارائه‌دهنده راه‌کارهای مقیاس‌بندی در بلاک چین اتریوم، با رشدی به میزان ۴۰۰ درصد به مرز ۳۷,۰۰۰ اپلیکیشن رسید.


این آمار را روز چهارشنبه تیم پالیگان در وبلاگ رسمی خود به اشتراک گذاشت که کمپانی اَلکِمی (Alchemy)، پلتفرم همکار پالیگان در حوزه توسعه وب ۳، گردآورنده آن بوده است؛ این آمار جمع کل اپلیکیشن‌های اجرا شده در شبکه‌های آزمایشی و شبه اصلی پالیگان را از آغاز کار آن نمایش می‌دهد.


علاوه بر این گزارش، آمار ماهیانه تیم‌های فعال در این پلتفرم نیز ارائه شد که با ثبت رقم ۱۱,۸۰۰ تیم از ماه مارس (اسفند) تا پایان ماه جولای (اوایل مرداد ماه)، ۴۷.۵ درصد رشد داشته است.


تیم پالیگان تعداد این پروژه‌ها را به‌صورت تفکیک‌شده نیز ارائه کرد و مشخص شد ۷۴ درصد از تیم‌ها به‌صورت اختصاصی در پلتفرم پالیگان و ۲۶ درصد در پالیگان و اتریوم فعالیت داشته‌اند.


پالیگان، بلاک چین اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) و سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM)، در حال حاضر بستر اجراکننده لیست طویلی از پروژه‌ها و برندهای برتر در دنیای رمزارزها است؛ از بین آن‌ها می‌توان به بازار NFT اوپن‌سی (OpenSea)، پلتفرم‌های متاورس دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (The Sandbox)، پلتفرم وام‌دهی آوه (Aave) در حوزه دیفای (DeFi) و کمپانی بازی‌های کامپیوتری انیموکا برندز (Animoca Brands) اشاره کرد.


در جزئیات این پست، تعداد آدرس‌های کاربران اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در پالیگان ۱۴۲ میلیون آدرس بیان شد و مجموع دارایی آن‌ها ۵ میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین، تا به امروز ۱.۶ میلیارد تراکنش در این شبکه پردازش شده است.


رایان وایِت، مدیرعامل پالیگان، در توییتر با اشاره به یک سال موفقیت‌آمیز برای این پلتفرم، از این میزان رشد ابزار خرسندی کرد.


اوایل سال میلادی جاری بود که پالیگان همکاری خود با کمپانی الکمی را اعلام کرد و این مشارکت، یکی از عوامل اصلی رشد در تعداد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز در این شبکه شد؛ چرا که این کمپانی ارائه‌دهنده زیرساخت‌های وب ۳، تولید اپلیکیشن‌ در پلتفرم پالیگان را برای کاربران تا حد زیادی تسهیل کرد.


همکاری پالیگان و الکمی که در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) صورت گرفت، با افزایش تعداد اپلیکیشن‌های شبکه به ۳,۰۰۰ عدد در ماه اکتبر (مهر ۱۴۰۰)، ۷,۰۰۰ عدد در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) و بیش از ۱۹,۰۰۰ اپلیکیشن در ماه آوریل (فروردین ۱۴۰۱)، توانست ثابت کند که در سطح پذیرش پالیگان نقشی بسیار مهم ایفا کرده است.

طبق آمار کوین‌گِکو (CoinGecko) همزمان با رشد بازار رمزارزها در هفته‌های اخیر توکن بومی پالیگان، متیک (MATIC)، با رشدی به میزان ۶۶.۳ درصد طی سی روز گذشته به ۰.۹۲ دلار رسید. ارزش بازار پالیگان در حال حاضر ۶.۹ میلیارد دلار برآورد شده و متیک را در رتبه شانزدهم بازار ارزهای دیجیتال قرار داده است.

اپلیکیشن غیرمتمرکز چیست؟

اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) به اپلیکیشنی گفته می‌شود که با به‌کارگیری قراردادهای هوشمند تحت یک سیستم کامپیوتری یا بلاک چین به‌صورت خودمختار اجرا می‌‌شود.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا