اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

دیدگاه معامله گران نهادی در سال ۲۰۲۳ نسبت به ارزهای دیجیتال

در آخرین ویرایش گزارش تجارت الکترونیک بانک سرمایه‌گذاری جی پی مورگان از ۸۳۵ معامله‌گر از ۶۰ منطقه مختلف جهانی در مورد تحولات فنی و عوامل کلان اقتصادی که بر عملکرد معاملات در سال ۲۰۲۳ تأثیر خواهند گذاشت، نظرسنجی شد. در ادامه این مطلب از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به این نظرسنجی جذاب و تامل‌برانگیز می‌پردازیم.

پادکست دیدگاه معامله‌گران نهادی نسبت به رمزارزها

در این نظرسنجی که بین ۳ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ انجام شد، از این سرمایه گذاران نهادی در مورد برنامه‌هایشان برای معامله رمزارزها در سال ۲۰۲۳ سؤال شد. بر اساس این نظرسنجی جدید، ۷۲ درصد از معامله‌گران الکترونیکی سازمانی در سال ۲۰۲۳ اعلام کرده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای تجارت ارزهای دیجیتال ندارند.

این نظرسنجی تردیدی را در میان معامله‌گران درباره ارزهای دیجیتال نشان داد. در واقع، تنها ۱۴ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که یا به تجارت در بازار دارایی‌های دیجیتال ادامه خواهند داد یا در سال جاری تجارت در این صنعت را آغاز خواهند کرد. ۱۴ درصد باقی‌مانده از پاسخ‌دهندگان گفتند که قصد سرمایه‌گذاری در سال جاری را ندارند، اما ممکن است طی پنج سال آینده این کار را انجام دهند.
۹۲ درصد از معامله گران نهادی مورد بررسی توسط این بانک بزرگ جهانی، در سبد سرمایه گذاری خود در زمان نظرسنجی ارز دیجیتال نداشتند.

۷۲ درصد از معامله‌گران سازمانی قصد ندارند در سال ۲۰۲۳ در بازار دارایی‌های دیجیتال یا رمزارزها فعالیت کنند. منبع: JPMorgan.

کارشناسان معتقدند، نتایج این نظر سنجی ممکن است به این دلیل باشد که تقریباً نیمی از پاسخ دهندگان، بزرگترین چالش بازار رمزارزها را نوسانات روزانه بیش از حد آن‌ها می‌دانند. نگرانی ۲۲ درصد از افراد این نظر سنجی ناشی از سیاست‌های انقباضی بود که توسط فدرال رزرو ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ اتخاذ شد. آن‌ها این سیاست‌ها را به عنوان تأثیرگذارترین مانع عملکرد ارزهای دیجیتال بیان کردند.

لازم به ذکر است که در نظرسنجی دیگری از جی پی مورگان، ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان به ریسک رکود به عنوان تأثیرگذارترین عامل اقتصاد کلان اشاره کردند، در حالی که ۲۶ درصد معتقدند تورم بیشترین تأثیر را بر نتایج معاملات در بازار ارزهای دیجیتال خواهد داشت.
مهم است بدانید که سال گذشته، یک نظرسنجی از سرمایه‌گذاران نهادی که توسط صرافی رمزارز کوین بیس حمایت شد، نشان داد که ۶۲ درصد از سرمایه‌گذاران نهادی از نوامبر ۲۰۲۱ تا اواخر سال ۲۰۲۲ در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند که ظاهراً در دوره زمستان طولانی رمزارزها در سال ۲۰۲۲ از این بازار پرهیجان دلسرد نشده‌اند.

از طرفی دیگر، مطالعه اخیر در ژوئن ۲۰۲۲ نشان داد که ۷۱ درصد از سازمان‌های با ارزش خالص بالا قبلاً روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده‌اند، در حالی که بسیاری دیگر به جای تجارت روزانه، استراتژی های بلندمدت را اتخاذ می‌کنند.

در بخشی دیگر، این نظرسنجی نشان داد که ۱۲ درصد از معامله گران، فناوری بلاکچین را تاثیرگذارترین فناوری برای شکل دادن به آینده دنیای تجارت می‌دانند. در حالی که ۵۳ درصد معتقدند هوش مصنوعی (AI) و فناوری‌های مرتبط با یادگیری ماشین آینده را به خود اختصاص خواهد داد.

۱۲ درصد از معامله گران سازمانی معتقدند که فناوری بلاکچین بیشترین تأثیر را در عملکرد معاملاتی خواهد داشت. منبع: جی پی مورگان.

این ارقام با نظرسنجی جدید جی پی مورگان سازگار است و ۱۲ درصد از معامله گران سازمانی معتقدند که فناوری بلاکچین بیشترین تأثیر را در عملکرد معاملاتی خواهد داشت.

شما در سال میلادی جدید، قصد سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را دارید؟

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا