اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

نوسان کاردانو و روندی مشابه رویدادهای هاردفورک در گذشته

به گزارش کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت کاردانو طی ۲۴ ساعت اخیر ۷.۱۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.


در حال حاضر قیمت کاردانو (ADA) به محدوده ۰.۶۰۴۹ دلار رسیده است که با این قیمت به رتبه ششم بازار رمزارزها بین بایننس کوین (BNB) و ریپل (XRP) قرار گرفته است.


اصلاح جزئی که روز گذشته در قیمت ADA دیده شد در پی حرکت صعودی ۲۰ درصدی آن در روز قبلی صورت گرفت.


روند حرکتی اخیر در نوسان کاردانو الگویی مکرر را نشان می‌دهد که در تاریخچه قیمتی آن در مواقع نزدیک شدن به رویدادهای هاردفورک (Hard Fork) شکل می‌گیرد. تابه‌حال این اتفاق سه مرتبه در تاریخ کاردانو مشاهده شده است و به نظر می‌رسد هاردفورک قریب‌الوقوع آن با عنوان وسیل (Vasil) اثری مشابه نمونه‌های قبلی بر قیمت این رمزارز دارد.


البته، نکته قابل توجه این‌جا است که رویدادهای هاردفورک گذشته کاردانو حین یک بازار صعودی اتفاق افتاده‌اند، در حالی که هاردفورک وسیل در یک روند کاملاً نزولی صورت خواهد گرفت. معنای این مسئله می‌تواند این باشد که به‌جای ورود کاردانو به یک حرکت صعودی که در سه هاردفورک قبلی خود آن را تکرار کرده است، این بار ممکن است رمزارز ADA یک کف قوی و سکوی پرتاب برای خود تشکیل دهد.

نمودار قیمتی کاردانو
نمودار روزانه قیمت کاردانو از ابتدای سال ۲۰۲۲

با نگاه به نمودار روزانه و بررسی نوسان کاردانو دیده می‌شود که از میانگین متحرک ۲۰ روزه خود (۲۰ MA) بالاتر رفته و در حال تلاش برای آزمایش میانگین متحرک ۵۰ روزه (۵۰ MA) است. پیش از این، رسیدن قیمت به این میانگین متحرک با اصلاحی جزئی روبرو شد.


البته، در صورتی که ADA بتواند بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه خود بماند یک کف قوی پیش از رویداد هاردفورک وسیل برای خود ایجاد خواهد کرد و این اصلاح قیمتی یک نمونه سالم برای این رمزارز محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاران بهتر است هشیار باشند، زیرا نوسان کاردانو ممکن است باعث شود این دارایی پیش از صعود دوباره به محدوده ۰.۵۲ دلار برگردد.

منبع: CoinQuora

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا