اخبار او ام پی فینکسمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال اپتوس (APT) در او ام پی فینکس لیست شد

اپتوس یا اپتوس لبز (Aptos Labs) یک استارت‌آپ در حوزه وب ۳ است که تمرکز آن بر ایجاد یک شبکه بلاک چین لایه ۱ (Layer-1) به‌صورت مقیاس‌پذیر است. ارز دیجیتال اپتوس با نماد APT، ارز بومی این بلاک چین محسوب می‌شود و این شبکه از لحاظ فنی جانشین بلاک چین دیم (Diem) از کمپانی متا (Meta) است.

اپتوس یک بلاک چین اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) با سیستم تحمل خطای بیزانس (BFT) بوده که امنیت، مقیاس‌پذیری و ارتقاپذیری را در دستور کار خود قرار داده است. اپتوس برای قراردادهای هوشمند شبکه خود از زبان برنامه‌نویسی موو (Move) استفاده کرده که تمرکز آن بر امنیت و انعطاف‌پذیری قرار دارد.


هدف اصلی در طراحی بلاک چین اپتوس توان عملیاتی بالا و مقیاس‌پذیری شبکه است؛ به این‌صورت که تراکنش‌ها به‌صورت موازی پردازش شده و از طریق تکنیک شاردینگ (Sharding)، فرآیندهای مقیاس‌پذیری به‌صورت افقی (Horizontal)، همگام‌سازی پیشرفته وضعیت شبکه و معماری ماژولار در این بلاک چین پیاده‌سازی شده‌اند.

اپتوس در نظر دارد تا زیرساخت‌های موجود در وب ۲ را با استفاده از فناوری بلاک چین به‌صورت غیرمتمرکز درآورد و مسیر را برای وب ۳ و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) هموار سازد.


بلوک آغازین در بلاک چین اپتوس در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) ایجاد شد و شبکه اصلی (Mainnet) آن تحت عنوان «پاییز اپتوس» (Aptos Autumn) در ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) کار خود را آغاز کرد.

این بلاک چین و ارز دیجیتال اپتوس (APT) تا کنون میلیون‌ها دلار از سوی سرمایه‌گذاران جذب کرده است و هدف آن، همان هدف اصلی بلاک چین دیم یعنی ایجاد یک بلاک چین پرسرعت و مقیاس‌پذیر است. این پروژه همچنین در نظر دارد تا با ارائه ویژگی‌های بیشتر، دسترسی کاربران عادی به رمزارزها را بیش از پیش تسهیل کند.


اپتوس لبز تیم توسعه این پروژه است و افراد تشکیل‌دهنده این تیم، مجموعه‌ای موفق از متخصصان در حوزه‌های تولید، تحقیق، طراحی و توسعه هستند و تعهد آن‌ها بر ایجاد دسترسی عادلانه به فناوری‌های غیرمتمرکز برای تمام مردم جهان است.

رهبری این تیم را مو شیخ، مدیرعامل و کارمند سابق متا، و آوری چینگ، دیگر کارمند سابق متا در سمت کمک بنیان‌گذار و مدیر ارشد فناوری پروژه، بر عهده دارند. این دو شخصیت در کمپانی متا مشغول فعالیت بر روی ساخت بلاک چین دیم و کیف پول ارز دیجیتال نووی (Novi) بوده‌اند.


با این‌که بلاک چین اپتوس هنوز به‌طور کامل و با تمام ویژگی‌های خود فعال نشده، تا کنون دستاوردهای چشم‌گیری را رقم زده است. در حال حاضر این بلاک چین در عین حفظ اطمینان و امنیت، قادر به پردازش ۱۳۰,۰۰۰ تراکنش بر ثانیه (TPS) است و بر روی چندین ویژگی تحول‌آفرین مشغول به کار است.


با توجه به سطح بالای پروژه، رمزارز APT در بازارهای معاملاتی شناخته‌شده دنیا نظیر بایننس (Binance)، کوین‌بیس (Coinbase) و کوکوین (KuCoin) لیست شده است و هم‌اکنون، کاربران او ام پی فینکس نیز می‌توانند به خرید ارز دیجیتال اپتوس در این پلتفرم بپردازند.

بلاک چین لایه ۱ چیست؟

لایه ۱ (Layer-1) به شبکه اصلی یک بلاک چین و محل اعتبارسنجی و پردازش تراکنش‌های درون شبکه گفته می‌شود که این عملیات را بدون پشتیبانی از دیگر شبکه‌ها انجام می‌دهد.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا