اخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

چرخه‌های نزولی و بازار خرسی برای سلامت اقتصادی مفید هستند

شکی نیست که رمزارزها در حال گذراندن یک بازار خرسی و روندهای نزولی هستند، اما کارشناسان این صنعت معتقدند که شرایط فعلی، افراد خراب‌کار و کلاه‌برداران را از بازار حذف می‌کند و فرصت‌های بزرگ‌تری را برای دیگر سرمایه‌گذاران به‌وجود می‌آورد.


عموماً معامله‌گران از روندهای نزولی قیمت‌ها دوری می‌کنند، چرا که انجام معاملات سودآور در یک بازار خرسی نسبتاً دشوار است. اما چندین تحلیل‌گر و تولیدکننده برتر این حوزه اظهار می‌کنند که این‌گونه مواقع بهترین زمان برای حرکت و سرمایه‌گذاری است و با بازگشت بازار گاوی (روند صعودی)، سودهای هنگفتی به ارمغان خواهند آورد.


میهایلو بیلیچ، کمک بنیان‌گذار پالیگان (MATIC)، روز جمعه در مصاحبه خود با نشریه CNBC بیان کرد که روند نزولی فعلی و فروش گسترده اخیر در اوایل ماه جاری دقیقاً همان چیزی است که بازار به آن نیاز داشت.


وی معتقد است که شاید بازار کمی غیرمنطقی و بی‌پروا شده بود، چرا که ارزش بازار رمزارزها بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ نزدیک به ۱۳ برابر شده بود که این نرخ رشد بین هیچ‌کدام از بازارهای سنتی دیده نشده است و این‌گونه مواقع، بازار عموماً وارد یک دوره اصلاح می‌شود که نشان از سلامت آن دارد.


بازار خرسی فعلی در بحبوحه یک اصلاح عمده قرار دارد. طبق آمار وب‌سایت کوین‌گِکو (CoinGecko)، از ماه نوامبر گذشته (دی-آذر ۱۴۰۰) تا کنون، ارزش کل بازار با ۶۰ درصد کاهش از ۳ تریلیون دلار به ۱.۲ تریلیون دلار نزول پیدا کرده است.

به گزارش روز شنبه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، اکثر معامله‌گران ادامه ریزش‌ها را پیش‌بینی کرده‌اند، خصوصاً این که در آخرین بازار خرسی قیمت‌ها به‌طور میانگین تا ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده بودند.


تحلیل‌گر شناخته‌شده با نام “The DeFi Edge” در راستای این موارد افزود که بازار خرسی مزیت‌هایی دارد که هم‌جهت با منفعت معامله‌گران در بازار است. وی در توییتر خطاب به ۱۶۴,۰۰۰ دنبال‌کننده خود گفت که بازار خرسی برای رشد رمزارزها مفید است.


این استدلال مبنی بر حقیقتی است که تعداد کمی از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد که هدف اصلی کلاهبرداران هستند، در دوره یک بازار خرسی وارد دنیای رمزارزها می‌شوند.

در ۹ نوامبر سال گذشته (۱۸ آبان ۱۴۰۰) تعداد تراکنش‌های بیت کوین به اوج ۳۳۵,۴۱۱ عددی خود رسید که با یک صعود قیمتی همراه بود. بر اساس داده‌های پلتفرم “Blockchain.com”، روز یکشنبه حجم تراکنش‌های بیت کوین با ۳۸ درصد کاهش به ۲۰۷,۸۵۹ تراکنش رسید.


کاهش فعالیت به معنای کمبود موقعیت برای کلاهبرداری و کاهش سود است، در نتیجه در این مواقع این افراد معمولاً ناپدید می‌شوند.


جیسون یه، یکی از شرکای صندوق سرمایه کریپتویی “ROK Capital”، توضیح داد علی‌رغم این که سطح فعلی فعالیت و قیمت‌ها پایین است، بازار خرسی بهترین زمان را برای معامله‌گران و تولیدکنندگان فراهم می‌کند تا پایه و اساس موفقیت‌های بزرگ‌تری را هنگام تغییر تمایلات بازار بنا کنند.

وی طی مصاحبه خود با کوین‌تلگراف گفت که در بازار خرسی می‌توان بهترین شرایط را برای تولید یک محصول ایجاد کرد و همچنین زمان آن رسیده که معامله‌گران سرمایه خود را وارد بازار کنند تا در چرخه صعودی بعدی بیشترین رشد را داشته باشند.


الکس بکر، سازنده بازی در پلتفرم بازی “Neo Tokyo” در متاورس، روز شنبه در توییتر نظری مشابه جیسون یه ارائه داد. او همچنین معتقد است که خریداران در یک بازار خرسی، بهترین موقعیت را برای کسب سود به‌دست می‌آورند. وی می‌گوید تمام پول‌ها از خرید در بازار خرسی به‌دست می‌آیند.


بکر به سرمایه‌گذاران گوش‌زد که استراتژی «خرید در کف، فروش در سقف» عامل اصلی هدایت‌کننده بازار است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا