آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش تحلیل تکنیکال

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو کدام است؟ معرفی ۶ اندیکاتور برتر برای معامله

استفاده از بهترین اندیکاتور های تریدینگ ویو موجب می‌شود تا تریدرها بتوانند تحلیل درست‌تر و موفق‌تری از عملکرد آینده قیمت ارز دیجیتال داشته باشند. اندیکاتورهای تریدینگ ویو ابزاری در راستای تحلیل قیمت دارایی‌های مختلف هستند که هر کدام اطلاعاتی را در رابطه با نحوه عملکرد آن در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. به همین دلیل، بسیاری از تحلیلگران بازارهای مالی از اندیکاتورهای تریدینگ ویو برای ارزیابی هر چه بهتر نمودارها استفاده می‌کنند تا بتوانند معاملاتی سودده داشته باشند. 

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی و معرفی بهترین اندیکاتور‌های تریدینگ ویو و کاربرد هرکدام پرداخته‌ایم. اگر شما هم برای تحلیل هرچه بهتر و دقیق‌تر ارزهای دیجیتال مورد نظر خود به دنبال بهترین اندیکاتور در تریدینگ ویو هستید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید. 

پادکست بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو

اندیکاتور در بازارهای مالی به ابزاری گفته می‌شود که توسط تریدرها برای تحلیل نمودار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اندیکاتورها هر کدام کاربرد خاص خود را داشته و هر یک اطلاعات گوناگونی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند. به همین منظور، اغلب تریدرها از ترکیبی از اندیکاتورها برای تحلیل و بررسی قیمت استفاده می‌کنند تا بتوانند دقیق‌تر و با اطلاعات بیشتری ارز دیجیتالی را که بیشترین پتانسیل را داشته انتخاب و معامله کنند. در ادامه به بررسی و معرفی بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو پرداخته و کاربرد هر یک را در تحلیل و بررسی قیمت ارزهای دیجیتال بیان کرده‌ایم.

اندیکاتور مَکدی (MACD) بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو برای سیگنال دهی

اندیکاتور مَکدی (MACD) بهترین اندیکاتور سیگنال دهی تریدینگ ویو

از اندیکاتور مکدی همیشه به عنوان یکی از پرکاربردترین ابزار تجزیه و تحلیل نمودار نام برده می‌شود. مکدی مخفف کلمه “Moving Average Convergence Divergence” بوده که در پایین نمودار در قالب دو خط متقاطع و چندین نمودار میله‌ای در میان آن‌ها نمایش داده می‌شود.

از اندیکاتور مکدی به عنوان ابزاری که روند حرکت و تغییرات قیمت را به خوبی نمایش می‌دهد یاد می‌شود. مکدی معروف به بهترین اندیکاتور سیگنال دهی در تریدینگ ویو است؛ زیرا هرگاه که خط‌های مکدی یکدیگر را در جهتی مشخص قطع کنند، سیگنالی برای تغییر روند خواهد بود. همین امر موجب می‌شود تریدرها آگاهانه از معامله‌ای خروج یا وارد معامله‌ای جدید شوند. همچنین از این ابزار تحلیل قیمت می‌توان برای یافتن همگرایی و واگرایی نیز استفاده کرد.

همگرایی و واگرایی زمانی رخ می‌دهد که برای مثال قیمت، قله‌های صعودی تشکیل داده؛ اما اندیکاتور مکدی قله‌هایی نزولی را نمایش می‌دهد. این خود سیگنالی از تغییر روند احتمالی خواهد بود. تنظیمات این اندیکاتور به طور پیش‌فرض روی ۲ خط میانگین متحرک نمایی (Exponential Moving Average) با اعداد ۲۶ و ۱۲ در نظر گرفته شده که هر تریدری می‌تواند با توجه به استراتژی شخصی خود، این اعداد را تغییر دهد.

مطالعه بیشتر: اندیکاتور چیست و بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال کدامند؟

مطالعه بیشتر: شاخص دلار در تریدینگ ویو چیست و چه کاربردی دارد؟

اندیکاتور آر اس آی (RSI) بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو برای دریافت سیگنال

اندیکاتور آر اس آی (RSI) و نحوه دریافت سیگنال از آن

اندیکاتور آر اس آی مخفف “Relative Strength Index” به عنوان یکی از بهترین اندیکاتورهای تریدینگ ویو شناخته می‌شود و به معنای «شاخص قدرت نسبی» است. از این ابزار کاربردی برای یافتن نقاطی استفاده می‌شود که امکان تغییر روند وجود دارد. اندیکاتور آر اس آی در محدوده ۰ تا ۱۰۰ حرکت می‌کند و مهم‌ترین محدوده‌های آن اعداد ۳۰ و ۷۰ هستند.

در پنجره‌ای که اندیکاتور آر اس آی را در پایین نمودار نمایش می‌دهد، خطی وجود دارد که با توجه به حرکت قیمت و میزان عرضه و تقاضا در بازار میان اعداد ۰ تا ۱۰۰ حرکت می‌کند. اندیکاتور RSI به عنوان بهترین اندیکاتور عرضه و تقاضا در تریدینگ ویو شناخته می‌شود؛ زیرا اگر خط این اندیکاتور در بالای عدد ۷۰ قرار داشته باشد، به عنوان «اشباع خرید» شناخته شده و سیگنالی برای تغییر روند و نزولی شدن آن خواهد بود. اما اگر خط آن زیر عدد ۳۰ قرار داشته باشد، به عنوان «اشباع فروش» تلقی شده و سیگنالی برای صعودی شدن روند ارائه می‌دهد.

تنظیمات اندیکاتور RSI بر اساس تغییرات دوره ۱۴ روزه محاسبه می‌شود؛ اما معامله‌گران می‌توانند این دوره را از ۲ تا ۱۰۰ تغییر دهند. 

اندیکاتور بولینگرباند (Bollinger Band) بهترین اندیکاتور خرید و فروش در تریدینگ ویو

اندیکاتور بولینگرباند (Bollinger Band) بهترین اندیکاتور خرید و فروش در تریدینگ ویو

سازوکار این ابزار تحلیلی نسبت به سایر اندیکاتورها اندکی متفاوت‌تر است؛ زیرا بولینگر‌باند بر خلاف سایر اندیکاتورها که در قسمت پایین نمودار به صورت جداگانه نمایش داده می‌شوند، روی خود کندل‌ها و نمودار اعمال شده و تغییرات را ریز به ریز دنبال می‌کند. این اندیکاتور که به عنوان بهترین اندیکاتور خرید و فروش در تریدینگ ویو شناخته می‌شود، از سه خط به موازات یکدیگر تشکیل شده که از تقاطع کندل‌ها با آن می‌توان سیگنال ورود یا خروج دریافت کرد.

برای مثال، هرگاه قیمت خط وسط بولینگرباند را به سمت بالا قطع کند، قیمت تا خط بالایی بولینگر به حرکت خود ادامه خواهد داد. به طور یقین عکس این موضوع نیز صادق است؛ هرگاه قیمت خط وسط بولینگرباند را به سمت پایین قطع کند، قیمت تا خط پایینی بولینگر حرکت خواهد کرد. بولینگرباند در بازه‌های زمانی بالاتر به دلیل نوسان کمتر می‌تواند ثمربخش‌تر باشد.

تنظیمات پیش‌فرض این اندیکاتور کاربردی است و نیازی به تغییر نخواهد داشت؛ اما تریدرها می‌توانند آن را شخصی‌سازی کنند. همچنین می‌توان از بولینگرباند به عنوان اندیکاتور مقاومت و حمایت در تریدینگ ویو نیز استفاده کرد؛ زیرا خط بالا و پایین این اندیکاتور مشابه مقاومت و حمایت عمل کرده و با توجه به حرکت قیمت، مسیر آن را تغییر خواهند داد.

مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال، معرفی روش ها و ابزار ها

مطالعه بیشتر: معرفی بهترین سایت تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

اندیکاتور سی سی آی (CCI) بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو برای اسکالپ

اندیکاتور سی سی آی (CCI) بهترین اندیکاتور برای اسکالپ

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای تحلیل و بررسی قیمت، اندیکاتور سی سی آی (CCI) است که به عنوان بهترین اندیکاتور اسکالپ در تریدینگ ویو شناخته می‌شود. این اندیکاتور شباهت زیادی به آر اس آی دارد و از آن برای تشخیص نواحی اشباع خرید و فروش استفاده می‌شود.

محدوده حرکتی این ابزار تحلیل بین ۰ تا ۱۰۰ است که دقیقا مشابه آر اس آی اگر خط آن از ۱۰۰ بالاتر رود، به معنای اشباع خرید و نزولی شدن قیمت بوده و اگر عکس آن رخ دهد و خط به زیر ۰ رود، احتمالا قیمت صعودی خواهد شد. در این میان اما سی سی آی به عنوان بهترین اندیکاتور اسکالپ در تریدینگ ویو نیز شناخته می‌شود.

اسکالپ (Scalp) نوعی روش معامله ارز دیجیتال است که در کمترین زمان ممکن و با سرعت بالا انجام می‌شود و سود کمتری دارد. به همین دلیل بسیاری از اسکالپرها از سی سی آی در این روش معاملاتی استفاده می‌کنند؛ زیرا امکان خرید و فروش سریع را بر اساس حرکت خود در محدوده ۰ تا ۱۰۰ در اختیار کاربران قرار می‌دهد. 

پیوت پوینت (Pivot Point) بهترین اندیکاتور پیوت در تریدینگ ویو

پیوت پوینت (Pivot Point) بهترین اندیکاتور پیوت در تریدینگ ویو

در بازارهای مالی، یکی از کاربردی‌ترین مفاهیم برای تحلیل قیمت، سطوحی هستند که امکان تغییر جهت قیمت در آن‌ها وجود دارد. این سطوح با عناوین مختلفی شناخته می‌شوند؛ یکی از آن‌ها نقطه پیوت (Pivot Point) است. نقطه پیوت با استفاده از بالاترین قیمت، پایین‌ترینِ آن و قیمت بسته شدن کندل، سطوحی را که عملکردی چون مقاومت و حمایت دارند پیدا کرده و به نمایش در می‌آورد.

بهترین اندیکاتور پیوت در تریدینگ ویو، اندیکاتور پیوت پوینت است که با انجام محاسباتی که به آن اشاره شد، سطوحی را روی نمودار مشخص می‌کند که ممکن است در آینده قیمت با رسیدن به این نقاط، تغییر جهت داشته باشد. از آنجایی که این نقاط حکم مقاومت و حمایت نیز دارند، پیوت پوینت به عنوان بهترین اندیکاتور مقاومت و حمایت نیز شناخته می‌شود. تنظیمات این اندیکاتور اندکی پیچیده‌تر از سایر اندیکاتورها است اما امکان تغییر آن بر اساس دوره زمانی مورد نظر وجود دارد. 

مطالعه بیشتر: معرفی لیست ارزهای دیفای برتر در دنیای رمز ارزها

فیبوناچی؛ یکی از بهترین اندیکاتور های تریدینگ ویو

فیبوناچی؛ یکی از بهترین اندیکاتور های تریدینگ ویو

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار تحلیل در بازارهای مالی، ابزار فیبوناچی است. همانطور که می‌دانید، فیبوناچی دنباله‌ای از اعداد است که به جز دو عدد اول، هر عدد از مجموع دو عدد قبلی خود بدست می‌آید. عدد طلایی که معادل ۱.۶۱۸ بوده و از دنباله و محاسبات فیبوناچی بدست می‌آید، کاربرد زیادی در علوم مختلف دارد. یکی از هزاران کاربرد این دنباله عددی، بازارهای مالی و اندیکاتور فیبوناچی است.

اندیکاتور فیبوناچی با استفاده از دنباله فیبوناچی ساخته شده و اعدادی را در قالب درصد به ترتیب ۰، ۲۳، ۳۸، ۵۰، ۶۱.۸، ۷۸ و ۱۰۰ روی نمودار نمایش می‌دهد. یکی دیگر از بهترین اندیکاتورهای مقاومت و حمایت در تریدینگ ویو، ابزار فیبوناچی است؛ زیرا سطوح بیان شده فوق، هرکدام امکان تغییر جهت حرکت قیمت را خواهند داشت. در این میان اما، محدوده‌ای در این ابزار تحلیل وجود دارد که به آن محدوده طلایی گفته می‌شود که بین ۶۱.۸ تا ۷۸ درصد قرار دارد و بیشترین احتمال تغییر جهت قیمت مختص این محدوده است.

امکان اضافه یا کم کردن سطوح فیبوناچی در این ابزار وجود دارد؛ اما اعداد پیش‌فرض همواره دقیق بوده و تغییر زیادی نیاز نخواهد بود. اندیکاتور فیبوناچی خود انواعی دارد که بهترین آن فیبوناچی بازگشتی (Fibonacci Retracement) است.

پرتکرارترین سوالات درباره بهترین اندیکاتور های تریدینگ ویو

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو کدام است؟

هر کدام از اندیکاتورها کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به استراتژی معاملاتی شخصی، استفاده می‌شوند.

بهترین اندیکاتور سیگنال دهی تریدینگ ویو کدام اندیکاتور است؟

پاسخ دقیقی وجود ندارد زیرا ترکیبی از اندیکاتورهای مختلف می‌تواند سیگنال دقیق‌تری برای ورود یا خروج در اختیار تریدر قرار دهد.

بهترین اندیکاتور برای اسکالپ در تریدینگ ویو چیست؟

از اندیکاتورهای مختلفی مثل آر اس آی، سی سی آی و بولینگرباند برای اسکالپ می‌توان استفاده کرد.

اشکان ریاحی

اشکان ریاحی هستم با 6 سال سابقه تحلیل و معامله در بازارهای مالی و ارز دیجیتال و نگارش مقالات مختلف در این زمینه‌.

مطالعه بیشتر

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. مطالب خوبی بودن استفاده کردم ازمطالبتون به این حدنمیدونستم وآگاهی نداشتم ازهمه کسانی که واسه این برنامه ومطالبش زحمت میکشند وکمک میکنن تشکرمیکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا