آموزش ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

معرفی بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

ارزهای دیجیتال ماهیت غیر متمرکزی دارند و همین ماهیت غیرمتمرکز باعث شده که هیچ بانکی برای نگهداری این دارایی‌ها وجود نداشته‌باشد. بنابراین، مسئولیت نگهداری آنها در جایی امن، بر عهده خود سرمایه‌گذاران است. در همین راستا، کیف پول های ارز دیجیتال همین محیط امن را برای کاربران خود فراهم می‌آورند. همانطور که می‌‌دانید کیف پول های ارز دیجیتال تنوع زیادی دارند که هر کدام ویژگی‌های خاصی را در اولویت قرار داده و به کاربران ارائه می‌کنند. اگر به دنبال شناخت بهترین کیف پول های ارز دیجیتال هستید، در این مقاله با صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا چند نمونه از بهترین موارد را به شما معرفی کنیم.

پادکس معرفی بهترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال

افزایش روزافزون قیمت ارزهای دیجیتال شمار زیادی از افراد را به سمت سرمایه‌گذاری در این صنعت سوق داده‌است و این امر سوالاتی را نیز برای آنها ایجاد کرده‌است. یکی از مهم‌ترین سوالات در این صنعت شاید این باشد که بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کدامند. همانطور که اشاره‌شد، تنوع بالا و ارائه ویژگی‌های مختلف در هر یک از کیف پول‌ها، انتخاب را برای سرمایه‌گذاران سخت می‌کند.

برای ملموس شدن این تفاوت‌ها می‌توان گفت که برخی از این ولت‌ها فقط از ارزهای خاصی پشتیبانی می‌کنند، همچنین شماری از آنان فقط نسخه موبایل دارند و برخی دیگر روی دسکتاپ هم نصب می‌شوند.  به‌همین‌دلیل، بسیار مهم است که ابتدا مشخصات کامل ولت‌ها را بررسی و سپس بهترین کیف پول برای ارز دیجیتال را انتخاب کنید.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال کدامند؟

انواع بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

کیف پول‌های رمزارزی ابزاری ضروری برای خرید، تجارت و فروش ارزهای دیجیتال هستند. معامله‌گران برای ذخیره ایمن رمزارزها و همچنین حفاظت و اعتبارسنجی اطلاعات تراکنش به این ولت‌ها نیاز دارند. کیف پول‌های رمزنگاری دو نوع سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری دارند که به آن‌ها کیف پول سرد و گرم نیز می‌گویند.  

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال سخت افزاری

همانطور که در بالا اشاره شد، کیف پول های سخت افزاری به دلیل اینکه هیچ ارتباطی با اینترنت ندارند، کیف پول‌های سرد نامیده می‌شوند. در میان انواع کیف پول های سخت افزاری، لجر نانو ایکس یکی از بهترین‌ها است و حتی در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در لیست محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری نیز قرار گرفته است. این کیف پول، دومین نسل از کیف پول سخت افزاری شرکت لجر است که صفحه نمایشی بزرگ با قابلیت نصب حدود ۱۰۰ نرم‌افزار را دارد.

قابلیت اتصال از طریق بلوتوث و کابل، قابلیت کنترل از طریق سیستم عامل‌های اندروید و IOS، نسخه‌های ویندوز و لینوکس از دیگر ویژگی‌های این کیف پول است. این کیف پول سخت افزاری بیش از ۱۵۰۰ کوین و توکن را پشتیبانی می‌کند.

لجر نانو ایکس شاید یکی از ساده‌ترین کیف پول‌ها برای استفاده با PIN کد و عبارت بازیابی است و همچنین دارای یک تراشه تایید برای مقاومت در برابر حملات پیچیده همراه با سیستم‌عامل خود است. همچنین، با برنامه لجر لایو، می‌توانید به طور مستقیم رمزارز بخرید، آن را ارسال، دریافت یا ذخیره کنید.

کیف پول سخت افزاری سیف پل اس وان (Safepal s1​) یکی دیگر از بهترین کیف پول ها برای علاقه‌مندان به پلتفرم DeFi است. این کیف پول از یک مکانیزم ایمنی امضا خاص استفاده می‌کند و دستگاه را ۱۰۰ درصد آفلاین نگه می‌دارد. تنها راه برای امضا کردن و تایید معامله اسکن کد QR است که می‌تواند از هر گونه حمله آنلاین و جستجوی از راه دور جلوگیری کند. سیف پل اس وان (Safepal S1) با چندین سنسور امنیتی نیز همراه است.

کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)، کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس پلاس (+Ledger Nano S)، کیف پول سخت افزاری ترزور تی (Trezor Model T) و دیسنت (D’CENT) از دیگر نمونه‌های بهترین کیف پول های سخت افزاری هستند.

بهترین کیف پول های سخت افزاری (لجر)

مطالعه بیشتر: امن ترین کیف پول ارز دیجیتال کدام است؟

مطالعه بیشتر: ۵ مورد از بهترین کیف پول‌های متاورس در سال ۲۰۲۳

بهترین کیف پول های نرم افزاری ارز دیجیتال

کیف پول‌های گرم موجود در بازار تنوع زیادی دارند و شمار زیادی از آنان به طور رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. یک کیف پول گرم ممکن است با یک یا چند شبکه بلاکچین ارزهای دیجیتال سازگار باشد و بتواند همزمان از رمز ارزهای بسیاری پشتیبانی کنند. کیف پول‌های گرم انواع مختلفی دارند که کیف پول‌های تحت وب، موبایلی، دسکتاپ و افزونه مرورگر از انواع آن است. حال که با انواع کیف پول‌ها آشنا شدیم این سوال پیش خواهد آمد که کدامیک از این کیف پول‌ها روی موبایل و کدامیک نسخه دسکتاپ دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای کامپیوتر

کیف پول‌های دسکتاپی از نوعی هستند که قابلیت استفاده روی ویندوز، مک، لینوکس و غیره را دارند و فقط برای نصب روی کامپیوترها ایجاد شده‌اند. در این نوع کیف پول، کلید‌های خصوصی در رایانه کاربر ذخیره شده و به راحتی یک اپلیکیشن موبایلی می‌توان با استفاده از آن به انتقال رمزارزها پرداخت. کوینومی (Coinomi)، الکتروم (Electrum) و اکسودوس (Exodus) از برترین کیف پول‌های گرمی محسوب می‌شوند که دارای نسخه دسکتاپ هم هستند.

بهترین کیف پول های موبایلی ارز دیجیتال

این دسته از کیف پول‌ها، اپلیکیشن‌های موبایلی هستند که روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند. تنوع این دست از کیف پول‌ها زیاد است و کاربران حتما باید قبل از نصب، آنها را با دقت مورد بررسی قرار داده و بهترین نوع آنها را از نظر پوشش ارزهای دیجیتال، قابلیت‌هایی که دارند و امنیت انتخاب کنند. شایان ذکر است که سرمایه‌گذاران باید این  نکته را نیز در نظر داشته‌باشند که ولت مورد نظر خود را از یک لینک معتبر دانلود و نصب کنند.

تراست ولت (Trust Wallet)، اتمیک ولت (Atomic Wallet)، سیف پل (SafePal) و ترون لینک (TronLink) چند نمونه از بهترین کیف پول‌های موبایلی هستند که نظر کاربران زیادی را به خود جلب کرده‌اند.  

کیف پول گرم نسخه موبایلی

بهترین کیف پول های تحت وب رمزارزی

کیف پول‌های تحت وب پر ریسک‌ترین نوع در دسته کیف پول‌های گرم به شمار می‌روند. لازم است بدانید که در صورت استفاده از نسخه‌های تحت وب، حتی کلیدهای خصوصی افراد نیز در فضای آنلاین ذخیره می‌شوند. استفاده از این کیف پول‌ها اگرچه بسیار راحت است، ولی ریسک بالایی نیز دارند و باید در زمان استفاده از آنها جانب احتیاط را رعایت کرد. بلاکچین دات کام (blockchain.com) و البته کیف پول حساب‌های کاربری در صرافی‌های متمرکز از انواع کیف پول های تحت وب محسوب می شوند.

بهترین ولت های ارزدیجیتال دارای افزونه مرورگر

کیف پول‌های افزونه‌ای روی مرورگر وب نصب می‌شوند و بیشتر برای اتصال به پلتفرم‌های دیفای (DeFi) و اپلیکیشن غیر متمرکز (DApp) در فضای وب ۳ مورد استفاده قرار می‌گیرند. رابط‌های کاربری آسان مهم‌ترین دلیل استفاده از این نوع کیف پول‌ها است. شایان ذکر است که در این نوع از کیف پول‌ها نیز امنیت نسبت به انواع موبایلی و دسکتاپ کمتر است و کاربران نباید برای نگهداری طولانی مدت دارایی‌ها از آن‌ها استفاده کنند. متامسک (MetaMask) معروف‌ترین کیف پول‌ در  دسته افزونه‌ مرورگر وب به شمار می‌رود.

پرتکرارترین سوالات درباره بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای آیفون کدامند؟

تراست ولت، متامسک، کوینومی، اکسودوس و کوین‌بیس از مشهورترین کیف پول های ارز دیجیتال هستند که در دو نسخه اندروید و آیفون در دسترس هستند. علاوه بر این، طبق تحقیقات صورت گرفته کیف پول ارز دیجیتال اج (Edge)، کیف پول ارز دیجیتال گرین (Green) و کیف پول ارز دیجیتال آبرا (Abra) چند نمونه از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای آیفون هستند.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال برای اندروید کدامند؟

تراست ولت، متامسک، کوینومی، اکسودوس و کوین‌بیس از مشهورترین کیف پول ارز دیجیتال هستند که برای اندروید در دسترس هستند و امکانات زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۸ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا