آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی های ارز دیجیتال

بهترین صرافی خرید تتر کدام است؟

با شناخت بهترین صرافی خرید تتر به راحتی می‌توانید دارایی خود را به این ارز دیجیتال تبدیل نمایید. برای تبدیل تومان به تتر باید مبلغی را به عنوان کارمزد به صرافی پرداخت کنید. یکی از ویژگی‌های صرافی ارز دیجیتال خوب، نرخ کارمزد پایین آن است. ارزهای دیجیتال همیشه در معرض نوسانات شدید قیمتی قرار دارند و شما به‌عنوان یک سرمایه‌گذار، بهتر است تنها در محصولاتی سرمایه‌گذاری کنید که با آن‌ها آشنایی دارید و از ریسک‌های مربوطه آگاه هستید. توصیه می‌شود پیش از انجام هرگونه سرمایه‌گذاری، با دقت تمام شرایط مالی، هدف سرمایه‌گذاری و میزان تحمل ریسک خود را بسنجید و با یک مشاور مالی غیر ذینفع مشورت کنید.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در این مقاله در نظر دارد تا با معرفی ارز دیجیتال تتر (Tether / USDT) و راهنمایی در مورد بهترین صرافی خرید تتر، شما سرمایه‌گذاران را در راستای نحوه صحیح سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال و نقش کلیدی تتر در این زمینه یاری کند. همچنین می‌توانید در هر لحظه «قیمت امروز تتر» در ایران را مشاهده فرمایید.

معرفی بهترین صرافی خرید تتر

بهترین صرافی خرید تتر کدام است

چنانچه به‌دنبال سرمایه‌گذاری و معامله در بازار ارزهای دیجیتال هستید، به ارز دیجیتال تتر خصوصاً در استفاده از صرافی‌های خارجی نیاز خواهید داشت. به همین دلیل، قدم اول شما یافتن بهترین صرافی برای خرید تتر خواهد بود.

صرافی‌های ارز دیجیتال شبیه به پلتفرم‌های کارگزاری در معاملات بورس عمل کرده و شرایط و ابزار مورد نیاز جهت خرید و فروش تتر و دیگر ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنند. شما در انتخاب بهترین سایت خرید تتر در ایران، باید به مواردی از قبیل تعداد شبکه و رمزارزهای پشتیبانی‌شده، کارمزدها، شیوه‌های پرداختی و امنیت و اعتبار پلتفرم توجه کنید.

در راستای این موارد باید خاطرنشان کرد صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس از شبکه بلاک چین رمزارزهای بازار خود پشتیبانی کرده و دارایی کاربران در کیف پول‌های سرد (سخت‌افزاری) ذخیره می‌شوند و امکان هرگونه هک یا بلوکه‌شدن دارایی‌ها از بین رفته است. به‌علاوه کاربران او ام پی فینکس جهت واریز و برداشت ارز دیجیتال، آدرس کیف پول ویژه خود را دارند و از آدرس‌های مشترک استفاده نخواهند کرد.


مسئله مهم دیگر در انتخاب بهترین صرافی خرید و فروش تتر و رمزارزها، راحتی استفاده از پلتفرم و قابلیت‌های موجود در آن است. از مهم‌ترین قابلیت‌های پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس می‌توان به ربات تریدر و حساب دمو اشاره کرد. کابران با استفاده از قابلیت آربیتراژ با ربات تریدر، حتی می‌توانند به آربیتراژ تتر بین صرافی‌های مختلف بپردازند و تنها از ارز دیجیتال تتر کسب سود کنند. حساب دمو او ام پی فینکس نیز به کاربران اجازه تمرین و آزمون و خطا استراتژی های معاملاتی مختلف را با استفاده از ابزارهای گوناگون می‌دهد.


عدم پیچیدگی در انجام امور صرافی از قبیل خرید و فروش، معامله و ذخیره ارزهای دیجیتال بسیار هائز اهمیت است و در همین راستا، امنیت و اعتبار پلتفرم معاملاتی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد؛ از این رو صرف زمان برای جست‌وجو و تحقیق پیرامون تمام موارد ذکرشده، بدون شک در سرمایه‌گذاری شما و پیداکردن بهترین صرافی برای خرید و فروش تتر تاثیرگذار خواهد بود. چنانچه شما تجربه خاصی در معامله تتر داشتید و یا اگر هرگونه سوال، پیشنهاد و یا انتقادی دارید، لطفاً در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

تتر چیست؟

تتر چیست

برای شروع بهتر است بدانیم که تتر چیست و یک تعریف کلی از این رمزارز به‌دست آوریم. تتر با نماد USDT، اولین ارز دیجیتال با قیمت ثابت یا همان استیبل کوین (Stablecoin) در دنیا است که توسط کمپانی تتر لیمیتِد (Tether Limited) در هنگ‌کنگ طراحی و ساخته شده است. فعالیت این کمپانی مطابق با قوانین مربوطه است و سابقه‌ای درخشان در ارائه شفاف گزارش‌های حساب‌رسی (Audit) متعدد خود دارد. از این رو، سرمایه‌گذاران در رابطه با خرید تتر جای نگرانی نخواهند داشت.


همان‌طور که می‌دانید، این نوع دارایی‌ها توکن‌هایی هستند که در پشتوانه و ذخایر خود دارایی‌های دیگری دارند که تضمین‌کننده ثبات قیمتی هر واحد از آن‌ها با یک ارز سنتی یا فیات (Fiat) و یا حتی برخی کالاها هستند. تتر یک استیبل کوین دلاری است، به این معنی که هر واحد از آن همیشه برابر با یک دلار آمریکا (USD) است و کابران می‌توانند پس از انتخاب بهترین صرافی خرید تتر، اقدام به خرید و یا تبدیل این رمزارز به دیگر رمزارزها و یا ارزهای فیات کنند.


معامله‌گران حرفه‌ای پس از انجام تحقیقات و یافتن بهترین سایت خرید تتر در ایران و یا دیگر کشورها، با خرید و فروش تتر از سرمایه خود در برابر نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال محافظت می‌کنند.

یک پلتفرم معاملاتی که به‌عنوان «بهترین صرافی خرید و فروش تتر» شناخته می‌شود، قابلیت معامله این استیبل کوین با دیگر رمزارزها و همچنین امکان خرید کالا و خدمات را به‌وسیله این ارز دیجیتال فراهم کرده است؛ چرا که تتر رمزارزی کاربردی بوده و بیشتر از بقیه ارزهای دیجیتال در دسترس سرمایه‌گذاران بازار قرار دارد و از این رو، بهترین سایت های خرید تتر در ایران و جهان ارائه‌دهنده خدمات مرتبط با این دارایی هستند.


اما باید خاطرنشان کرد که نباید تتر را بدون هیچ ریسکی در نظر گرفت. در تاریخ ۱۲ می (۲۲ ار دیبهشت) سال میلادی جاری بود که طی فروپاشی اکوسیستم ترا (Terra / LUNA)، تتر برابری قیمت (Peg) خود با دلار آمریکا را از دست داد و تا زمان بازیابی مجدد، نمودار قیمت تتر حتی رقم ۰.۹۴۸۵ دلار را به خود دید. با این که شاید این تغییر جزئی قیمت تتر مسئله قابل توجهی نباشد، اما این جرقه را در ذهن سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند که حتی استیبل کوین های برتر در بازار رازهای دیجیتال نیز دچار این‌گونه نوسانات و تحولات می‌شوند.

چگونه تتر بخریم؟

چگونه تتر بخریم

خرید ارز دیجیتال تتر کار دشواری نخواهد بود و در قدم اول لازم است تا بهترین صرافی خرید تتر را شناخته و فعالیت خود را در آن آغاز کنید. کاربران ساکن ایران علاوه‌بر این مورد باید بهترین صرافی برای تبدیل ریال به تتر را نیز بر اساس معیارهای مشخص‌شده شناسایی کنند. در بخش‌های بعدی متن به توضیح این معیارها خواهیم پرداخت.

لازم به ذکر است در وحله اول، بهترین سایت خرید تتر دارای شیوه‌های پرداختی متعدد از قبیل کارت بانکی، انتقال وجه به‌صورت حساب به حساب و ارسال رمزارز خواهد بود. چنانچه فکر می‌کنید که در راستای اهداف سرمایه‌گذاری خود به تتر نیاز دارید، بهتر است طبق مراحل زیر پیش بروید:

انتخاب بهترین صرافی برای خرید تتر: فرآیند سرمایه‌گذاری شما با انتخاب و ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال یا سایت خرید تتر آغاز می‌شود. صرافی ارز دیجیتال، محلی برای خرید و فروش تتر یا دیگر رمزارزها است که افراد می‌توانند از طریق ارزهای فیات (دلار، ریال و . . .) در این پلتفرم‌ها فعالیت داشته باشند. مهم‌ترین وجه تمایز صرافی برای خرید تتر و به‌طور کل ارزهای دیجیتال در راحتی استفاده و کارمزدهای آن دیده می‌شود. از این رو بهتر است پیش از اقدام، جهت انتخاب بهترین صرافی خرید تتر چندین پلتفرم را مورد مقایسه قرار دهید.


خرید تتر: پس از انتخاب پلتفرم خود، قدم بعدی واریز ریال و شارژ حساب کاربری خواهد بود. توجه داشته باشید با این‌که ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است و مشابه رمزارزهایی نظیر بیت کوین دچار نوسانات شدید قیمتی نمی‌شود، با تغییر قیمت جهانی دلار آمریکا و متعاقباً قیمت دلار به ریال/تومان در ایران، قیمت لحظه ای تتر و ارزش آن در برابر ریال نیز دست‌خوش تغییرات خواهد شد. از این رو یکی از معیارهای مدنظر در انتخاب بهترین صرافی ایرانی برای خرید تتر، پلتفرمی خواهد بود که بهترین قیمت تتر را به کاربران خود ارائه می‌دهد.


اما پس از خرید تتر، انجام معاملات و خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی آسان می‌شود. البته خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی‌های ایرانی مانند او ام پی فینکس، از طریق ریال/تومان نیز امکان‌پذیر خواهد بود. تنها کافی است به بخش خرید ارز در پلتفرم مربوطه وارد شوید و از طریق تتر یا ریال اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.


ساخت کیف پول تتر و ذخیره سرمایه: جهت ذخیره امن تتر، درست مانند دیگر رمزارزها می‌توانید از چند نوع کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنید:

  • کیف پول‌های سخت‌افزاری دستگاه‌هایی هستند که در ذخیره آفلاین ارزهای دیجیتال کاربرد دارند و به‌همین دلیل بالاترین سطح امنیتی را ارائه می‌دهند. این نوع کیف پول‌ها مناسب ذخیره حجم‌های بزرگ ارز دیجیتال در بازه‌های بلندمدت هستند. لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) از برندهای برتر در این زمینه محسوب می‌شوند.
  • کیف پول‌های نرم‌افزاری قابل نصب در کامپیوتر و گوشی‌های موبایل هستند و قابلیت‌هایی نظیر سواپ (Swap) و صرافی های غیرمتمرکز در آن‌ها تعبیه شده است. اما به‌دلیل نیاز آن‌ها به اتصال به اینترنت، امنیت پایین‌تری نسبت به نمونه‌های سخت‌افزاری دارند. کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) و اکسودوس (Exodus Wallet) از نمونه‌های شناخته‌شده کیف پول‌های نرم‌افزاری هستند.
  • کیف پول صرافی‌ها گزینه دیگری برای ذخیره ارز دیجیتال محسوب می‌شوند که البته در صورت اعتبار و امنیت بالای صرافی، استفاده از این روش ذخیره به کاربران توصیه می‌شود.

مزایا و معایب خرید تتر

مزایا و معایب خرید تتر

از جایی که خرید و نگهداری ارز دیجیتال تتر تقریباً هیچ‌گونه سود مالی برای مالک خود به‌همراه ندارد، برای برخی افراد سوال است که چرا باید این رمزارز را خرید. در واقع، تتر که به‌عنوان دلار دیجیتال نیز شناخته می‌شود، در برابر ارزهای سنتی چندین مزیت و برتری دارد.


یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن تتر، مدت‌زمان انجام تراکنش‌های آن است. واریز و برداشت ریال یا دلار در پلتفرم‌های مختلف ممکن است حتی بیش از یک رو به‌طول بیانجامد، در صورتی که تراکنش‌های تتر در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شوند. لازم به ذکر است تراکنش‌های ریالی و رمزارزی در او ام پی فینکس به‌عنوان یک صرافی و سایت خرید تتر در ایران، در کمترین زمان ممکن انجام می‌شوند.


دیگر مزیت استفاده از تتر کامزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال است. هزینه تبادل ارزهای فیات در صرافی‌ها در مقایسه با انتقال ارز دیجیتال تتر بسیار بیشتر است و انتقال این رمزارز بین دو آدرس کیف پول تتر تقریباً بدون هزینه است. صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس نیز، با پیاده‌سازی شبکه بلاک چین رمزارزها و پشتیبانی از شبکه‌هایی نظیر KCC، کارمزد انتقال تتر را به ۰.۱ دلار (USDT) رسانده است.


در نهایت باید از ثبات قیمت تتر در مقایسه با دیگر ارزهای دیجیتال گفت. این مسئله یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید تتر محسوب می‌شود؛ چرا که به بیان ساده، ذهن شما به‌جای درگیرشدن در مورد نوسانات قیمت بیت کوین و اتریوم و . . . تنها متمرکز بر ارزش دلار آمریکا خواهد بود. از این رو، ریسک سرمایه گذاری ارز دیجیتال شما به‌شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

به‌خاطر داشته باشید که نسبت قیمت ریال در برابر دلار آمریکا نیز، عاملی دیگر است که بر قیمت روز تتر در ایران تاثیرگذار خواهد بود.


اما مهم‌ترین ایراد به کمپانی تتر پیرامون ذخایر و پشتوانه این دارایی است. کمپانی تتر لیمیتد در ارائه سند ذخایر این دارایی و داشتن یک دلار به ازای هر واحد USDT به‌عنوان پشتوانه، عملکرد کاملی از خود نشان نداد. کمپانی تتر در این راستا، بیانیه وب‌سایت رسمی خود را تغییر داد و اعلام کرد که به ازای هر یک USDT، یک دلار آمریکا قرار داده نشده است و بخشی از پشتوانه تتر از طریق دیگر دارایی‌ها و یا سود وام‌های این کمپانی به دیگر نهادها تامین می‌شود.

سوالات کاربران درباره بهترین صرافی خرید تتر

بهترین صرافی تتر کدام است؟

بهترین صرافی خرید تتر، پلتفرمی است که از شبکه‌های زیادی پشتیبانی می‌کند، امنیت و پشتیبانی قوی دارد، کارمزدهای کم و در نتیجه بهترین قیمت تتر را نسبت به دیگران ارائه می‌دهد.

آیا کلاهبرداری تتر حقیقت دارد؟

خیر. تتر در سال ۲۰۱۷ مورد یک حمله سایبری قرار گرفت و مهاجم موفق به سرقت ۳۰ میلیون دلار ارز تتر شد. تا به امروز تتر مجدداً دچار حمله نشده و کلاهبرداری صورت نگرفته است.

آیا نمودار قیمت تتر به تومان وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه معامله تتر در بازار تومانی صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت لحظه ای تتر به تومان را بر اساس نرخ روز دلار به تومان مشاهده فرمایید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

    1. بهترین صرافی خرید تتر در درجه اول باید نرخ مناسب تتر رو قرار بده. ممنون که با ما همراه هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا