تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بیشترین میزان ورود سرمایه سازمانی در ماه ژوئیه

بازارها پس از یک فصل فوق‌العاده بی‌رحم، اکنون دوباره شاهد ورود سرمایه سازمانی هستند. طبق آخرین گزارشات از پلتفرم کوین‌شِرز (CoinShares)، بیشترین مقدار تزریق سرمایه توسط سازمان‌ها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری کریپتویی، در ماه ژوئیه (تیر-مرداد) سال ۲۰۲۲ صورت گرفته است.


حجم کل ورود سرمایه‌ سازمان‌ها در ماه ژوئیه ۴۷۴ میلیون دلار برآورد شده است و حالا با این رقم، خروج ۴۸۱ میلیون دلاری سرمایه در ماه ژوئن (خرداد-تیر) به‌طور کامل جبران شده است. ارزهای دیجیتال علی‌رغم موانع به‌وجود آمده توسط اقتصاد کلان، با قدرت زیادی به استقبال ماه آگوست (مرداد-شهریور) رفته‌اند.


محصولات مالی و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفته گذشته، شاهد ورود ۸۱ میلیون دلار سرمایه به خود بوده‌اند و این، پنجمین هفته متوالی پس از «زمستان رمزارزها» است که بازار با تزریق سرمایه مواجه شده است. مجموع سرمایه‌گذاری‌ها طی این پنج هفته ۰.۵۳ میلیارد دلار برآورد شده است که ۱.۶ درصد از کل دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) را به خود اختصاص داده‌اند.

صعود بیت کوین و آلت کوین‌ ها با ورود سرمایه سازمانی

طی هفته گذشته، محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین با تزریق سرمایه‌ای به میزان ۸۵ میلیون دلار مواجه شدند و میزان خروج سرمایه از موقعیت‌های فروش (Short) آن ۲.۶ میلیون دلار برآورد شد. به‌علاوه، این اولین هفته‌ای بود که پس از پنج هفته متوالی تزریق سرمایه، بازار شاهد خروج آن نیز بود.


سولانا، رقیب لایه یک (Layer-1) اتریوم، نیز با ورود سرمایه به‌صورت جزئی و به میزان ۱.۵ میلیون دلار روبرو شد. علاوه‌بر این، محصول مورد علاقه سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۲۲ همچنان سولانا است و توانسته از آغاز سال ۲۰۲۲ تا کنون ۱۱۴ میلیون دلار سرمایه را به خود جذب کند.

به گزارش کوین‌شِرز، این دومین هفته متوالی است که از محصولات سرمایه‌گذاری چندگانه در مجموع ۳.۷ میلیون دلار سرمایه خارج شده که نشان‌دهنده هدفمندی بیشتر معامله‌گران است.


گرچه پلتفرم کوین‌شرز به سرمایه‌گذاران در مورد شرایط فعلی هشدار داد و خاطرنشان کرد، علی‌رغم این حرکت صعودی بازار، میانگین سطح فعالیت و معاملات همچنان پایین است. در مقایسه با میانگین هفتگی ۲.۴ میلیارد دلاری در سال جاری، حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته ۱.۳ میلیارد دلار برآورد شد.


به نظر می‌رسد که ماه آگوست نیز برای بازار رمزارزها پرنوسان باشد. طی ماه گذشته آلت کوین‌ها به رهبری اتریوم در بحبوحه خوش‌بینی‌ها پیرامون ارتقای مرج (Merge)، رشد قابل توجهی داشتند. بیت کوین نیز ماه گذشته را با ۱۸ درصد رشد به پایان رساند و حالا، سرمایه‌گذاران منتظر دیدن پیشرفت‌ها و تحولات در ماه آگوست هستند.

منظور از بلاک چین لایه یک چیست؟

منظور از لایه یک (Layer-1)، شبکه اصلی و زیرساخت یک بلاک چین مانند بیت کوین یا اتریوم است که بدون نیاز به شبکه دیگری، تراکنش‌ها را تایید و پردازش می‌کند.

منبع: Coingape

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا