اخبار ارز دیجیتالاخبار قانون گذاری‌ ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

صرافی بایننس هم از دست SEC در امان نماند

به گزارش روز دوشنبه بلومبرگ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال تحقیق و بررسی پیرامون صرافی بایننس و رویداد عرضه اولیه (ICO) توکن بومی آن یعنی BNB (Binance Coin) در پنج سال پیش است. سازمان SEC در پی مشخص کردن این مسئله است که بایننس طی این رویداد در رابطه با مسائل امنیتی قانون‌شکنی نکرده باشد.


صرافی بایننس برترین پلتفرم معاملاتی رمزارزها در دنیا و BNB پنجمین رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار است.


عرضه اولیه BNB در ژوئیه ۲۰۱۷ (تیر ۱۳۹۶) و در دوران اوج رویدادهای عرضه اولیه بر روی چندین پلتفرم مختلف صورت گرفت و صرافی بایننس نیز چند روز پس از آن شروع به کار کرد.

بر اساس گزارش نشریه بلومبرگ از بین افرادی که نامشان فاش نشد و با این رویداد آشنا بودند حداقل یک شهروند آمریکایی مدعی شرکت در رویداد عرضه اولیه بوده است که اگر سازمان SEC به‌دنبال پیگیری این مسئله باشد، همین یک مورد برای تشکیل پرونده برای این سازمان کفایت می‌کند.

پیش از این سازمان SEC مدعی شده است که اکثر رمزارزها جزء دسته اوراق بهادار هستند و تا کنون برای چندین پروژه عرضه اولیه پرونده‌هایی را تشکیل داده است.


بنیان‌گذار و مدیرعامل صرافی بایننس، چانگ‌پنگ ژائو (CZ)، در سال ۲۰۲۰ با انتشار پستی بیان کرد که برخی تعاریف از رمزارز BNB در وایت‌پیپر آن در ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) تغییر داده شده‌اند، زیرا احتمال این که در بعضی مناطق این رمزارز را به‌عنوان اوراق بهادار در نظر گیرند زیاد است. چند ماه بعد در همان سال شعبه آمریکایی صرافی بایننس به‌نام “Binance.US” تاسیس شد.

افشاگری رویترز در مورد صرافی بایننس

علاوه بر این‌ها، نشریه خبری رویترز در ششم می (۱۶ اردیبهشت) گزارشی مفصل را به صرافی بایننس اختصاص داد؛ با این مضمون که این کمپانی بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ حداقل ۲.۳۵ میلیارد دلار را از طریق تراکنش‌های مربوط به حملات سایبری، پروژه‌های کلاهبرداری و معاملات مواد مخدر به‌دست آورده است و در رابطه با فرآیندهای احراز هویت (KYC) و ضد پول‌شویی (AML) زیرساخت‌های ضعیفی دارد.


در بین این موارد، رویترز هَک صرافی اِتربیس (Eterbase) را نام برد که بخشی از سرمایه آن از طریق صرافی بایننس و توسط گروه هکری اهل کره شمالی به‌نام لازاروس (Lazarus) تحت فرآیند پول‌شویی قرار گرفت؛ همچنین از ارتباط بایننس با مافیای مواد مخدر روسی تحت عنوان هایدرا (Hydra) در گزارش خود آورد.


یکی از سخن‌گویان صرافی بایننس یافته‌های رویترز را رد کرد و طی بیانیه‌ای به نشریه فوربز (Forbes) اعلام کرد که متاسفانه گزارش رویترز حاوی اطلاعات اشتباه است و محتویات آن مربوط به سال ۲۰۱۹ و از منابع شخصی و تایید‌نشده جمع‌آوری شده‌اند.


صرافی بایننس هم‌اکنون تحت بازرسی چندین نهاد دولتی آمریکا است و پرونده‌ای دیگر نیز در سازمان SEC دارد. کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) آمریکا همچنین تحقیقاتی را در مورد نحوه انجام معاملات این صرافی در سال گذشته آغاز کرده است.


همچنین در سال گذشته مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) پس از بررسی فعالیت‌های این صرافی، به شعبه بریتانیا بایننس دستور توقف عملیات را داد. علاوه بر این، به صرافی بایننس در ژوئن سال گذشته (خرداد ۱۴۰۰) دستور داده شده بود که به فعالیت خود در استان اونتاریو پایان بخشد، اما تا ماه مارس سال میلادی جاری (اسفند ۱۴۰۰) در این استان کانادایی فعالیت داشت.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا