تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین و آلت کوین‌ ها

بررسی و تحلیل تکنیکال رمزارز برتر بازار، معامله شدن آن پایین‌تر از سطح حمایتی ۲۱,۰۰۰ دلار را نشان می‌دهد که در پی عدم موفقیت در حفظ ۲۲,۵۰۰ دلار و شروع یک حرکت نزولی جدید صورت گرفت. هم اکنون بیت کوین در محدوده ۲۰,۵۰۰ دلاری و با ۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در حال معامله است؛ اما به‌طور کل، عملکرد بیت کوین طی هفته اخیر با ۶ درصد رشد همراه بوده است.


به‌طور مشابه، اکثر آلت کوین‌ها در نمودارهای خود رشدهایی را به نمایش گذاشتند. اتریوم کمی پایین‌تر از سطح ۱,۲۰۰ دلار معامله می‌شود و ریپل به محدوده ۰.۳۲ دلار نزدیک شده است. کاردانو هم در تلاش است تا سطح حمایتی ۰.۴۵ دلار را حفظ کند.

ارزش بازار رمزارزها
ارزش بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر

تحلیل تکنیکال بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از تلاش ناموفق خود برای حفظ سطح ۲۲,۰۰۰ دلاری، حرکت نزولی تازه‌ای را آغاز کرد و حتی پایین‌تر از ۲۱,۰۰۰ دلار و به سطح حمایتی ۲۰,۵۰۰ دلار رسید. مهم‌ترین حمایت بعدی برای بیت کوین در ناحیه ۲۰,۰۰۰ دلاری قرار دارد که در صورت ادامه کاهش‌ها پایین‌تر از این ناحیه، ۱۹،۵۰۰ دلار حمایت مهم بعدی برای بیت کوین خواهد بود.


اما در صورت تشکیل یک حرکت صعودی، بیت کوین مقاوت پیش روی خود را نزدیک به ۲۱,۲۰۰ دلار می‌بیند. ناحیه صعودی برای این رمزارز در محدوده ۲۰،۰۰۰ دلار قرار دارد و معامله بیت کوین بالاتر از این سطح، یک حرکت صعودی یکنواخت را برای آن رقم خواهد زد.

تحلیل تکنیکال اتریوم

در تحلیل تکنیکال اتریوم مشاهده شد که آلت کوین شماره یک بازار نتوانست مقاومت ۱,۲۵۰ دلاری را با موفقیت پشت سر بگذارد و مجدداً با کاهش روبرو شد. اتریوم پایین‌تر از حمایت ۱,۲۰۰ دلاری معامله شد و با آزمایش سطح ۱,۱۵۰ دلار، اکنون در معرض خطر ادامه روند نزولی است.

این رمزارز با ۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، میانگین رشد خود در هفته اخیر را به ۷ درصد رساند. سطح حمایتی مهم بعدی برای اتریوم نزدیک به ۱,۱۲۰ دلار است که در صورت ادامه کاهش‌ها، ممکن است به حمایت ۱,۰۵۰ دلاری برسد.


اما در صورت افزایش قیمت، اتریوم با سطح مقاومتی ۱,۲۰۰ دلار مواجه خواهد شد. مقاومت اصلی این ارز در ناحیه ۱,۲۵۰ دلار وجود دارد که در صورت عبور از آن، یک حرکت صعودی قابل توجه برای اتریوم رقم خواهد خورد.

تحلیل تکنیکال ADA، BNB، SOL، DOGE

کاردانو هم موفق به عبور از مقاومت ۰.۵۰ دلاری نشد و با یک اصلاح، هم اکنون نزدیک به محدوده حمایتی ۰.۴۵ دلاری معامله می‌شود. ادامه کاهش‌ها ممکن است قیمت ADA را به‌سمت ۰.۴۲ دلار هدایت کنند.


ارز بومی شبکه بایننس، BNB، کمی پایین‌تر از ۲۳۵ دلار در بازارها معامله شد و حالا، در محدوده ۲۳۰ دلاری روندی خنثی را در پیش گرفته که ممکن است تا ۲۲۵ دلار نیز کاهش پیدا کند. در این صورت، حمایت مهم بعدی برای آن ۲۲۰ دلار خواهد بود.


سولانا (SOL) نیز با ۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته، نزدیک به ۳۵ دلار در حال معامله است. اگر این سطح با شکست مواجه شود، این احتمال وجود دارد که قیمت سولانا به ۳۲ دلار برسد.


دوج کوین با بازگشت از سطح ۰.۰۷۰ دلاری خود، حالا به یک ثبات قیمتی نزدیک به ۰.۰۶۵ دلار رسیده است. اگر کندل روزانه این رمزارز پایین‌تر از سطح مذکور بسته شود، قیمت دوج کوین ممکن است بیش از پیش کاهش پیدا کند.

وضعیت بازار برای دیگر آلت کوین ها

تحلیل تکنیکال در اکثر آلت کوین‌ها نظیر پولکادات، LEO، شیبا اینو، FTT، متیک، کرونوس، اتریوم کلاسیک، بیت کوین کش، وی چین و اِیپ کوین، نوسانات در یک محدوده مشخص و به‌طور کل یک روند خنثی را نشان می‌دهد.


به‌طور کل، بیت کوین با اصلاح رشدهای خود پایین‌تر از سطح حمایتی ۲۱,۲۰۰ دلار در بازار معامله شد که درصورت از دست دادن حمایت ۱۹,۵۰۰ دلاری، یک روند نزولی جدید در روزهای آینده برای آن و متعاقباً بازار ارزهای دیجیتال به‌وجود خواهد آمد.

منبع: CryptoNews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا