اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل فاندامنتال بیتکوین و احتمال بازگشت به ۱۷,۰۰۰ دلار

ماه سپتامبر (شهریور-مهر) با توجه به تمام رویدادهایی که در جریان دارد، برای بیت کوین (BTC) و به‌طور کل بازار رمزارزها یک ماجراجویی تمام عیار به‌حساب می‌آید. از این رو تحلیل فاندامنتال بیتکوین و دیگر ارزهای دیجیتال، برای جامعه سرمایه‌گذاران یک دید کلی و نظم ذهنی به‌همراه خواهد داشت.


اولین و مهم‌ترین موضوع در ماه میلادی جاری، ابهامات پیرامون ارتقای مرج اتریوم (Ethereum Merge Upgrade) و تاثیر آن بر بازار رمزارزها است. فرآیند اجرای این ارتقا در شبکه اصلی طی دو مرحه تحت عناوین بلاتریکس (Bellatrix) و پاریس (Paris) انجام خواهد شد که مرحله اول روز سه‌شنبه آغاز شد و به‌طور کل، این ارتقا قرار است بین روزهای ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) تکمیل شود.


در وهله دوم، بازگرداندن هرچندان کم بیت کوین‌های از دست‌رفته از سوی صرافی مَت‌گاکس (Mt. Gox) به طلبکاران است که ممکن است در بازار به فروش برسند.


در آخر هم باید راجع به کاردانو (ADA) و هارد فورک وسیل (Vasil Hard Fork) گفت که در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) قرار است در شبکه اصلی راه‌اندازی شود. تیم IOG، کمپانی مادر و توسعه‌دهنده کاردانو، وعده داده که این ارتقا سطح مقیاس‌پذیری شبکه کاردانو را ارتقا می‌دهد.


این سه رویداد بزرگ که متوجه سه نمونه از بلاک چین‌های برتر بازار هستند، همگی در ماه جاری اتفاق می‌افتند و می‌توانند شک و شبهه‌های زیادی را وارد بازار کنند.

آیا بیت کوین به ۱۷,۰۰۰ دلار می رسد؟

بیت کوین سال گذشته و با رسیدن به سقف تاریخی قیمت خود در ۶۹,۰۰۰ دلار، تا کنون روندی نزولی را طی کرده و در روزهای جاری پایین‌تر از ۱۹,۰۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شود.


تحلیل تکنیکال بیت کوین نشان می‌دهد که رمزارز شماره یک بازار کمی بالاتر از کف‌های محدوده معاملاتی فعلی خود قرار دارد و علی‌رغم تلاش‌های زیاد برای عبور از ۲۴,۰۰۰ دلار، موفق به حفظ این سطح نشده است. فروشندگان در بازار هنوز برای کسب سود انگیزه دارند که موجب شده قیمت بیت کوین همچنان یک روند نزولی را طی کند.


بررسی فعالیت نهنگ های بیت کوین از طریق داده‌های آن‌چین (On-Chain) یا درون‌شبکه‌ای نیز کاملاً با روند قیمت این دارایی هم‌خوانی داشته که نشان‌دهنده ارسال بیت کوین به صرافی‌ها و یا خروج آن از بازارها است.


استفاده از داده‌های آن‌چین برای تحلیل کامل وضعیت بیت کوین همیشه آسان و کافی نبوده، اما مسئله‌ واضح، روند انباشت این رمزارز در تایم‌فریم‌های (Timeframe) بلندمدت است.


در ادامه تحلیل فاندامنتال بیتکوین، صحبت‌های برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران نظیر ریچارد هارت است که معتقد است عوامل زیادی برای ریزش بیشتر قیمت بیت کوین در روزهای آتی وجود دارد و قیمت این دارایی به‌راحتی به ۱۱,۰۰۰ دلار خواهد رسید.


از این مهم‌تر اختلاف بین قیمت بیت کوین در صندوق معامله تراست کمپانی گری اسکیل (Gray Scale Bitcoin Trust / GBTC) در مقایسه با ارزش خالص (NAV) این دارایی است، که یعنی سرمایه‌گذاران سازمانی فعلاً قصد ورود به بازار را ندارند. صندوق معامله بیت کوین تراست گری اسکیل، ۳ درصد از عرضه کل بیت کوین را به‌ خود اختصاص داده و جایی است که تعداد زیادی از سازمان‌ها در آن به معامله بیت کوین می‌پردازند.


اتمسفر فعلی اقتصاد در سطح کلان، عامل موثر بعدی در تحلیل فاندامنتال بیتکوین است که شرایط نسبتاً وخیم آن به‌خصوص در ایالات متحده و متعاقباً اقدامات فدرال رزرو برای مقابله با تورم و در ادامه، همبستگی شدید بازارهای سنتی (سهام) و ارز دیجیتال، همگی نشان از کاهش بیشتر قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها دارند.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فاندامنتال (Fundamental Analysis) به بیان ساده، درک و شناخت ارزش یک دارایی از طریق بررسی و تحلیل اطلاعات و اخبار موجود پیرامون آن است.

منبع: CryptoNews

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا