تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین رکورد جدیدی به ثبت رساند

شبکه لایتنینگ بیت کوین (Bitcoin Lightning Network) بدون توجه به بازار خرسی حاکم، پس از ثبت یک رکورد جدید همچنان به رشد خود با سرعت ادامه می‌دهد.


روز گذشته گزارشی از داده‌های درون‌شبکه‌ای (On-Chain) توسط پلتفرم آماری گلس‌نود (Galssnode) نشان داد ظرفیت کل شبکه لایتنینگ بیت کوین در کانال‌های عمومی به ۴,۲۹۰ واحد بیت کوین افزایش یافته است؛ این رشد نسبت به آخرین سقف تاریخی قیمت بیت کوین در محدوده ۶۸,۰۰۰ دلاری در نوامبر سال میلادی گذشته (آبان ۱۴۰۰) به میزان ۳۴ درصد و ۱,۱۰۲ واحد بیت کوین بوده است.


این پلتفرم اعلام کرد ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین در بخش‌های عمومی آن علی‌رغم عوامل بازدارنده در بازار نزولی در جریان، به روند رشد و ارتقای خود در حال ادامه دادن است.

ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین
نمودار ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین

پیامدهای رشد شبکه لایتنینگ بیت کوین

با توجه به رشد اخیر شبکه لایتنینگ می‌توان این‌گونه برداشت کرد که حتی با وجود عدم تکامل این شبکه، میزان استفاده و اطمینان سرمایه‌گذاران نسبت به آن در حال افزایش است.


شبکه لایتنینگ که یک راه‌کار لایه دو (Layer-2) با هدف تسریع و کاهش هزینه در انجام تراکنش‌های شبکه بیت کوین است، روز به روز کاربردهای بیشتری را پیدا می‌کند. برای مثال، پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول رایج در کشور السالوادور، برای این شبکه یک زمینه استفاده در دنیای واقعی ایجاد کرد.


به‌علاوه، افزایش ظرفیت در این شبکه ممکن است منجر به افزایش استفاده روزمره از بیت کوین، مثلاً در پرداخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها در راستای پذیرش و خرید بیشتر بیت کوین شود. از جایی که رمزارزها در حال اثبات کاربرد خود به‌عنوان یک منبع ذخیره ارزش هستند، پیش‌بینی شده که این روند رو به رشد شبکه لایتنینگ بیت کوین، ممکن است این دارایی را در مسیر پذیرش گسترده قرار دهد.


بانک فدرال رزرو ایالت کلیولند (Cleveland) نیز به اثرات رشد این شبکه در یک مقاله جدید اشاره کرد: “ما به یک ارتباط قوی میان استفاده از شبکه لایتنینگ و کاهش تراکم در بلاک چین بیت کوین دست پیدا کردیم که نشان می‌دهد شبکه لایتنینگ سطح بهینه بودن بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداختی را ارتقا داده است و این بهبود و پیشرفت را نمی‌توان به دیگر عوامل، مانند سطح تقاضا و استفاده از پروتکل سگویت (SegWit)، نسبت داد.”


شایان ذکر است، افزایش ظرفیت شبکه لایتنینگ نشان‌دهنده ادامه استفاده و پذیرش این فناوری علی‌رغم نوسانات در قیمت بیت کوین است. ناگفته نماند که بیت کوین نسبت به سقف تاریخی گذشته خود، تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد اصلاح داشته است و در تلاش است تا سطح ۲۰,۰۰۰ دلاری خود را حفظ کند.


طی ۲۴ ساعت گذشته نیز، بیت کوین با رسیدن به ۲۳,۱۶۰ دلار موفق به ثبت رشدی خفیف به میزان ۱ درصد شده است.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا