اخبار بیت کوینتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

سختی استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود رسید

سختی استخراج بیت کوین (Bitcoin Mining Difficulty) طبق آمار BTC.com در روز چهارشنبه با رشد ۳.۴۵ درصدی به یک سقف تاریخی (ATH) جدید رسید.


مشاهده آمار نشان می‌دهد سختی استخراج بیت کوین ۳۲.۰۵ تریلیون برآورد شده و در ارتفاع بلوکی ۷۵۳,۹۸۴ اتفاق افتاده است.

سطح سختی استخراج هر دو هفته تغییر پیدا می‌کند و از تاریخ ۴ آگوست (۱۳ مرداد) تا کنون روندی افزایش داشته است. سقف قبلی سختی استخراج بیت کوین ۳۱.۲۵ تریلیون در ۱۱ می (۲۱ اردیبهشت) بوده است.


سختی استخراج بیت کوین به میزان سختی فعالیت یک ماینر در تایید تراکنش‌های یک بلوک و افزودن آن به بلاک چین اشاره دارد و تغییرات سختی استخراج، همبستگی زیادی با تغییرات میزان هش ریت (Hash Rate) شبکه دارد. هش ریت میزان نیروی محاسباتی موجود در شبکه در عملیات استخراج است.


میانگین هفتگی هش ریت بیت کوین روز سه‌شنبه به ۲۳۲.۱ اگزاهش بر ثانیه (EH/s) رسید و از سطح ۲۲۲.۷ اگزاهش در ۳۱ آگوست (۹ شهریور) فراتر رفت.

هش ریت بیت کوین در بازه هفتگی
هش ریت بیت کوین در بازه هفتگی – Glassnode


با توجه به فشارهای فعلی بر قیمت بیت کوین در پی انتشار آمار بالای شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) در ایالات متحده و پیش‌بینی‌ها مبنی بر تشکیل کف قیمتی در ۱۰,۰۰۰ دلار، سطح درآمدزایی و سودآوری ماینرهای بیت کوین کاهش یافت.


بر اساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت بیت کوین در حال حاضر ۲۰.۱۵۳ دلار است و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

سختی شبکه چیست؟

سختی شبکه یا سختی استخراج بیت کوین میزان سختی انجام عملیات برای ماینر است تا یک بلوک را استخراج کند و یا به بیان دیگر، هش مورد نظر را پیدا کند.

منبع: Yahoo! Finance

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا