اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

سرچ بیت کوین در گوگل به بالاترین سطح خود در ۱۲ ماه اخیر رسید

طی یک سال اخیر، علاقه‌مندی به بیت کوین در سطح جهانی افزایش زیادی داشته است و این رمزارز، نوسانات زیادی را در قیمت خود در قالب یک سقف تاریخی جدید همراه با اصلاحاتی قابل توجه تجربه کرده است. اما علی‌رغم سطح نوسانات بالا در روزهای جاری، پیش‌بینی سطح قیمتی بعدی برای بیت کوین توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.


داده‌های به‌دست آمده از نشریه فین‌بولد (Finbold) نشان می‌دهند که تا پایان هفته در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۲ خرداد)، سرچ بیت کوین در موتور جست و جوی گوگل به بیشترین میزان در ۱۲ ماه اخیر رسیده است و بالاترین سطح محبوبیت با عدد ۱۰۰ را از آن خود کرده است.

این آمار نسبت به یک سال اخیر افزایشی به میزان ۳۵ درصد داشته است؛ در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۲ خرداد ۱۴۰۰) سطح محبوبیت سرچ بیت کوین در گوگل عدد ۷۴ را نشان می‌داد.


به‌طور دقیق، کشور السالوادور رتبه اول در ثبت بالاترین سطح محبوبیت و علاقه به بیت کوین را با امتیاز ۱۰۰ به خود اختصاص داده است. در رابطه با کشورهای دیگر، هلند در رتبه دوم با امتیاز ۲۷ و سپس نیجریه ۲۶ و کشورهای سوییس، ترکیه و اتریش امتیاز ۲۲ را ثبت کرده‌اند.

سطح سرچ بیت کوین در گوگل ترندز
سطح سرچ بیت کوین در گوگل ترندز

همچنین ثبت امتیاز ۱۰۰ نشان‌دهنده یک رشد ۱۵۶ درصدی نسبت به عدد ۳۹، ثبت‌شده در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۲ (۱۵ خرداد) است. این آمار و ارقام بر اساس داده‌های گوگل ترندز (Google Trends) است و سطح علایق را نسبت به دوره اوج محبوبیت این کلیدواژه می‌سنجد. بیشترین مقدار در این آمار عدد ۱۰۰ است و دیگر مقادیر به نسبت این عدد سنجیده می‌شوند.

سطح سرچ کلیدواژه بیت کوین
امتیاز میزان سرچ کلیدواژه بیت کوین در کشورهای مختلف

عوامل افزایش سرچ بیت کوین در گوگل

افزایش سرچ بیت کوین در اینترنت با ریزش چشم‌گیر ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال و رسیدن به سطوح تاریخی خود در ماه‌های اخیر مصادف شده است. در اکثر مواقع، بین سرچ بیت کوین و تحولات قیمتی آن همبستگی دیده می‌شود و افزایش علایق به این رمزارز در گوگل، در قیمت آن نیز تاثیرگذار خواهد بود.


به‌علاوه، افزایش تعداد سرچ بیت کوین در گوگل عموماً در دوره‌های پیش‌بینی نشده و بحث برانگیز بازار اتفاق می‌افتد. به‌ویژه این که این افزایش علاقه به بیت کوین در پی شروع هفته معاملاتی و ثبت رشدهای جزئی برای بیت کوین و حفظ سطح ۲۰,۰۰۰ دلاری آن صورت گرفته است. طبق تاریخچه قیمتی آن، بیت کوین بیش از یک سال بود که پایین‌تر از این سطح قیمتی در بازارها معامله نشده بود.


از این رو، افزایش سرچ بیت کوین و بالا رفتن سطح علایق به آن در گوگل را می‌توان به‌منزله افزایش علاقه سرمایه‌گذاران و ترس از دست دادن و عقب ماندن از بازار (FOMO) برداشت کرد. مهم‌تر این که با شروع اصلاح قیمتی بیت کوین، افراد بیشتری تلاش می‌کنند تا از حرکت صعودی آن بهره‌مند شوند و خرید این رمزارز برای آن‌ها بازده داشته باشد.


در این دوره‌ها، افزایش علاقه به بیت کوین در معامله‌گران شخصی به‌منظور کسب سود از رشد قیمت این ارز دیجیتال صورت می‌گیرد که عموماً دلیل آغاز حرکت صعودی آن، ورود سازمان‌ها به بازار است.


اما در بحبوحه تشدید نوسانات، کارشناسان بازار معتقدند که بیت کوین رشد صعودی خود را مجدداً آغاز خواهد کرد و اصلاح فعلی آن در بازار، بخشی از روند رشد برای بیت کوین است.

برای مثال، تحلیل‌گر ارشد بلومبرگ اینتِلیجِنس (Bloomberg Intelligence)، مایک مک‌گِلون، اظهار کرد زمانی که سطح عرضه بیت کوین در بازار همراه با افزایش خرید آن پایین بیاید، رمزارز پرچم‌دار بازار تا سال ۲۰۲۵ در مسیر ثبت سقف قیمتی ۱۰۰,۰۰۰ دلاری قرار خواهد گرفت.

السالوادور رتبه نخست سرچ بیت کوین

در آمار گوگل، کشور السالوادرو یک سر و گردن از بقیه بالاتر است و حجم عظیمی از سرچ بیت کوین را در این کشور نشان می‌دهد که این مسئله کاملاً با بیانیه تاریخی آن مبنی بر پذیرش بیت کوین به‌عنوان پول رایج همبستگی دارد. از زمان اعلام، سطح پذیرش و خرید بیت کوین توسط این کشور مشخص نشده است اما این دولت، در مسیر افزایش ذخایر بیت کوین خود قدم بر می‌دارد.


داده‌های گوگل به‌طور دقیق نشان نمی‌دهند که سطح پذیرش بیت کوین در این کشور در چه حد است و همراه با این مورد، نگرانی‌ها پیرامون عدم موفقیت این رویکرد در حال افزایش است.


به‌علاوه، افزایش سرچ بیت کوین در دنیا در مواقع شرایط وخیم اقتصادی اتفاق افتاده است. مثلاً، اقتصاد جهانی با توجه به نرخ فوق‌العاده بالای تورم تحت فشارهای زیادی قرار گرفته و ترس‌هایی را در رابطه با یک رکود جهانی به‌وجود آورده است. در این شرایط، بیت کوین به‌عنوان یک دارایی ضد تورمی و پوششی امن در برابر این شرایط و تورم در نظر گرفته می‌شود.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا