تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

صعود بیت کوین و تحلیلگرانی که می گویند این بار همه چیز فرق می کند

درست مانند سندروم استکهلم که در آن قربانی با اسارت‌گر خود یک ارتباط روانی خاصی برقرار می‌کند، زمستان‌های بازار رمزارزها نیز این قدرت را دارد که حتی قوی‌ترین دیدگاه‌های صعودی حامیان این حوزه را در زمانی کوتاه تغییر دهد.


گواه چنین واقعیتی در روز ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) و با صعود بیت کوین به بالاتر از سطح ۲۳,۰۰۰ دلار کاملاً مشهود بود و تحلیل‌گران به‌طور گسترده این حرکت قیمتی را یک شکست نامعتبر (Fakeout) قبل از ادامه روند نزولی اعلام کردند.


با این که نمی‌توان احتمال تشکیل کف‌های جدید در آینده را نادیده گرفت، دیدگاه تحلیل‌گران در مورد چگونگی وجه تمایز این صعود بیت کوین و مغایرت آن با انتظار سرمایه‌گذاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

صعود بیت کوین این بار فرق می کند

این پیام برای اولین بار توسط یکی از کاربران در توییتر با نام مستعار “Trader XM” نوشته شد و نمودار زیر را ارائه کرد که شرایط مهیا شده برای صعود بیت کوین به سطوح بالاتر را نشان می‌دهد.

نمودار چهارساعته بیت کوین

همان‌طور که در نمودار بالا پیدا است، حتی با این که قیمت بیت کوین به محدوده نزولی خود بازگشت نداشته، چهار مرتبه در محدوده صعودی این حرکت را تکرار کرده است که نشان از قدرت بیشتر خریداران نسبت به فروشندگان این رمزارز دارد.


در پاسخ به این پست توییتر، یکی دیگر از کاربران توییتر با نام کاربری “Justiinape” نوشت که به نظر صعود بیت کوین به ۲۷-۲۸ هزار دلار محتمل است. “Trader XM” هم با بیان موافقت خود در مورد این دیدگاه گفت که بیت کوین پس از این صعود برای چندین ماه یک روند خنثی را طی خواهد کرد.

۲۷,۱۰۰ دلار سطح مقاومت بعدی بیت کوین

یکی دیگر از شواهد مبنی بر احتمال ادامه صعود بیت کوین توسط پلتفرم داده‌های درون‌شبکه‌ای (On-Chain) وِیل‌مپ (Whalemap) در قالب نمودار زیر ارائه شد که نشان‌دهنده کمبود تقاضا برای خرید بیت کوین بین سطوح ۲۳,۰۰۰ تا ۲۷,۰۰۰ دلار است.

شکاف ایجاد شده بین 23 تا 27 هزار دلار
شکاف ایجاد شده بین ۲۳ تا ۲۷ هزار دلار

ویل‌مپ با انتشار این عکس نوشت ۲۷,۱۰۰ دلار اولین مقاومت پیش روی بیت کوین است و شکاف (Gap) بزرگی در عرضه بین قیمت فعلی تا ۲۷,۰۰۰ دلار وجود دارد.

لیکویید شدن موقعیت ‌های فروش بیت کوین

تحلیل‌گر معروف بازار ارزهای دیجیتال، دیلان لُکلِر، با انتشار نمودار زیر پیامدهای صعود بیت کوین به ۲۳,۰۰۰ دلار را برای معامله‌گران آتی (Futures) نشان داد و اثباتی دیگر در مورد سلطه دیدگاه نزولی بین معامله‌گران بازار ارائه کرد.

موقعیت های فروش بیت کوین
موقعیت های فروش بیت کوین در آستانه لیکویید شدن

با توجه به نمودار بالا، تعداد زیادی از موقعیت‌های فروش (Short) بیت کوین بین روزهای ۱۵ ژوئن تا ۱۵ ژوئیه (۲۵ خرداد الی ۲۴ تیر) باز شده بودند که هم‌اکنون، این موقعیت‌ها در وضعیت خوبی به‌سر نمی‌برند.


با این که بازگشت روند نزولی بیت کوین هنوز هم محتمل است، حرکت صعودی فعلی رمزارز برتر بازار نشان از ادامه صعود آن در کوتاه‌مدت دارد.


در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به سطح ۱.۰۵ تریلیون دلار رسیده است و دامیننس بیت کوین (نرخ سلطه بیت کوین بر بازار) ۴۲.۱ درصد برآورد شده است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا