اخبار ارز دیجیتال

برسی روند و تحلیل تکنیکال بیت ‌کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با ۱.۷۹ درصد افزایش به ۱۷,۲۵۰ دلار رسید. شروع متفاوت روز باعث شد که بزرگ‌ترین رمزارز بازار از نظر ارزش بازار قبل از رسیدن به بالاترین سطح یعنی ۱۷۲۶۰ دلار به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱۷۱۲۳ دلار سقوط کند. در حال حاضر بیت‌کوین از اولین سطح مقاومت اصلی (R1) در ۱۷۲۳۷ دلار عبور کرده‌است.

تحلیل‌ تکنیکال بیت کوین

بیت کوین باید از سقوط به سطوح پایین‌تر از اولین سطح مقاومت (R1) و زیر سطح ۱۷,۰۸۴ دلار جلوگیری کند تا بتواند دومین سطح مقاومت اصلی (R2) را در ۱۷,۳۳۵ دلار دوباره هدف قرار دهد. حرکت به سمت بالاترین قیمت صبحگاهی ۱۷۲۶۰ دلار نشان دهنده یک جلسه معاملاتی صعودی است. با این حال، اخبار حوزه کریپتو باید مثبت باشد تا شاهد سقوط این رمزارز نباشیم.

در صورت تداوم روند افزایشی، بیت کوین احتمالا مقاومت را در ۱۷۵۰۰ دلار و سومین سطح مقاومت اصلی (R3) را در ۱۷۵۸۶ دلار آزمایش خواهد کرد.

در سناریوی نزولی، سقوط از نخستین سطح مقاومت، اولین سطح حمایت اصلی (S1) را با قیمت ۱۶۹۸۶ دلار وارد بازی خواهد کرد. بیت کوین باید از سقوط به زیر ۱۶۸۵۰ دلار و دومین سطح پشتیبانی اصلی (S2) در ۱۶۸۳۳ دلار اجتناب کند. در غیر این صورت، سطح پشتیبانی اصلی سوم (S3) 16582 دلار خواهد بود. البته شایان ذکر است که یک رویداد نامطلوب در بازار کریپتو، ارزش‌های زیر ۱۶۰۰۰ دلار را وارد بازی خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

میانگین‌های متحرک نمایی و نمودار کندل استیک ۴ ساعته که در زیرارائه شده، نشانگر سیگنال صعودی است. بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه و در حال حاضر ۱۶۹۲۵ دلار است. پس از تقاطع صعودی در روز شنبه، متحرک نمایی ۵۰ روزه از متحرک نمایی ۱۰۰ روزه فاصله گرفت و متحرک نمایی ۱۰۰ روزه به میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه نزدیک شد که سیگنال‌های صعودی را ارائه کرد.

اگر بیت کوین بتواند بالاتر از اولین سطح حمایت (S1) در ۱۶,۹۸۶ دلار و متحرک نمایی ۲۰۰ روزه ۱۶,۹۲۹ دلار باقی بماند از عبور از دومین سطح مقاومت (R2) در ۱۷,۳۳۵ دلار و رسیدن به سومین سطح مقاومت (R3) در ۱۷,۵۸۶ دلار پشتیبانی می‌کند.

تکنیکال بیت کوین

با این حال، سقوط از اولین سطح حمایت ۱۶۹۸۶ دلار و متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در ۱۶۹۲۹ دلار خرس‌ها را وارد میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یعنی ۱۶۸۸۴ دلار می‌کند. سقوط از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۱۶۸۸۴ دلار یک سیگنال نزولی ارائه خواهد داد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا