اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

بی ان وای ملون خدمات ارز دیجیتال ارائه می دهد

قدیمی‌ترین بانک آمریکا یعنی بی ان وای ملون (BNY Mellon)، موفق شد جهت ارائه خدمات ارز دیجیتال به مشتریان ویژه و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) مجوز دریافت کند.

به گزارش وال‌استریت ژورنال (Wall Street Journal) در روز گذشته، این مجوز از سوی نهاد نظارتی شهر نیویورک صادر شده و بی ان وای به اولین بانک بزرگ در ارائه خدمات کریپتویی و محصولات سرمایه‌گذاری سنتی به‌صورت همزمان در یک پلتفرم تبدیل شد.

بر اساس مقررات این مجوز، این بانک آمریکایی کلیدهای مورد نظر جهت انتقال رمزارز مشتریان را ذخیره می‌کند و به آن‌ها خدمات حساب‌داری نیز ارائه خواهد داد. این خدمات حساب‌داری برای مدیران حوزه سرمایه‌گذاری، علاوه‌بر ارزهای دیجیتال شامل کارنامه مالی آن‌ها در بازارهای سهام، اوراق قرضه، کالاها و . . . می‌شود.

بی ان وای ملون از این برنامه خود در اوایل سال ۲۰۲۱ رونمایی کرده بود. این سازمان قصد دارد تا رمزارز شرکت‌های سرمایه‌گذاری را نگهداری کند و انتقال آن‌ها را برعهده گیرد و به آن‌ها خدمات حضانت دارایی در سرویس حساب‌داری خود را ارائه کند.

بی ان وای ملون در راستای پیروی از قوانین و مقررات، با کمپانی بلاک چینی چینَلیسِس (Chainalysis) جهت تحلیل و پیگیری تراکنش‌های رمزارزها توسط این بانک قرارداد بسته است. خدمات این سازمان قرار است تا پایان هفته جاری راه‌اندازی شود و قصد دارد پس از برخورداری از شرایط لازم، به مشتریان بیشتری این خدمات را ارائه دهد.

علاوه‌بر این، بی ان وای ملون در نظرسنجی درون‌سازمانی خود توضیح داد که سازمان‌های زیادی خواستار یک زیرساخت مالی مقیاس‌پذیر، سازگار با هر دو دسته از دارایی‌های سنتی و دیجیتال هستند.

با توجه به این‌که اکثر سازمان‌های وام‌دهنده در درجه اول، به‌دلیل نگرانی‌ها پیرامون قانون‌گذاری رمزارزها از پذیرش این دارایی‌ها خودداری کرده‌اند، این حرکت بانک بی ان وای ملون یک حرکت نمادین محسوب می‌شود. در این بین، نوسانات موجود در بازار ارزهای دیجیتال مانعی دیگر برای ورود بانک‌های سنتی به این حوزه است.

با این حال، تصمیم این بانک بر ارائه خدمات کریپتویی نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال یک بخش شناخته‌شده و معتبر بوده که می‌تواند موج جدیدی از مشتریان را برای نهادهای سنتی به‌همراه داشته باشد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا