اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

هاردفورک وسیل کاردانو روزهای روشنی پیش رو دارد

بنیان‌گذار کاردانو (ADA)، چارلز هاسکینسون، دو هفته پس از این که به جامعه رمزارزها اطمینان داد هاردفورک وسیل کاردانو (Vasil Hard Fork) دیگر به تعویق نخواهد افتاد، روز گذشته در رابطه با این ارتقای شبکه صحبت‌های جدید انجام داد.


وی در ویدیوای زنده در روز گذشته مخصوصاً اظهار کرد «وضعیت وسیل خوب است» و «از عملکرد نود نسخه ۱.۳۵.۳ راضی است» و معتقد است که پس از آزمایش نسخه‌های ۱.۳۵.۱ و ۱.۳۵.۲ و در صورت عدم بروز مشکل، احتمالاً این نود آخرین نسخه از هاردفورک وسیل کاردانو باشد.


همچنین، هاسکینسون افزود که آزمایش‌کنندگان این هاردفورک از عملکرد آن بسیار راضی هستند و مشکل خاصی دیده نشده که این فرآیند را دچار اختلال کند.


با این حال، وی بیان کرد انسان به‌راحتی در یک مسئله غرق می‌شود و پیامدهای کلی و مضامین اصلی آن را نمی‌تواند درک کند، اما هاردفورک وسیل کاردانو ثبات خود را پیدا کرده است؛ وضعیتی که هر رمزارز و هر اکوسیستم بلاک چین باید آن را داشته باشد.

دفاع از کاردانو در برابر پیام‌ های توهین آمیز

هاسکینسون در پاسخ به پیام‌های توهین‌آمیز افرادی که عملکرد قراردادهای هوشمند این شبکه را مورد تمسخر قرار داده بودند، اظهار کرد علی‌رغم باور اشتباهی که وجود دارد، در پلتفرم کاردانو تعداد زیادی اپلیکیشن غیرمتمرکز (DApp) و کد پیاده‌سازی شده است که باید از عملکرد صحیح و سازگاری آن‌ها با نسخه قبلی اطمینان حاصل کرد.


وی افزود که به‌روزرسانی‌های زیادی همراه با اپلیکیشن‌های واقعی در پلتفرم پلوتوس (Plutos) انجام شده‌اند که بیش از ۲۰۰ صرافی باید برای ادامه کار، این به‌روزرسانی‌ها را انجام دهند.

خوش بینی در مورد هاردفورک وسیل کاردانو

هاسکینسون در پایان صحبت‌های خود بیان کرد نظام اقتصادی موجود همچنان ثبات لازم را ندارد و بسیاری از مردم متحمل ضرر شده‌اند که مسئله‌ای دردناک است، اما معتقد است روزهای روشن در راه هستند.


در حال حاضر قیمت توکن بومی شبکه کاردانو، ADA، در محدوده ۰.۵۵ دلار قرار دارد که از روز گذشته ۶.۵۲ درصد کاهش داشته اما نسبت به هفت روز اخیر، موفق به ثبت ۱.۱۷ درصد رشد شده است.


طبق آمار پلتفرم کوین‌مارکت‌کپ (Coinmarketcap)، ارزش بازار فعلی کاردانو ۱۸.۷۴ میلیارد دلار برآورد شده است و در جایگاه ششم برترین رمزارزهای بازار قرار دارد.

فورک در بلاک چین چیست؟

زمانی که یک بلاک چین بنا به تغییر یک پروتکل، وضعیت یا . . . به دو بخش مختلف تقسیم‌بندی می‌شود، به اصطلاح یک فورک صورت گرفته است و دو نوع سافت فورک و هارد فورک را دارد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا