تحلیل آنچینتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

تحلیل عملکرد بیت کوین در آستانه انتشار داده‌ های تورم آمریکا

معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال در حال آماده‌شدن برای انتشار داده‌های تورمی ایالات متحده هستند؛ با توجه به این موضوع، بررسی نمودار و تحلیل عملکرد بیت کوین در تاریخ ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد) نشان داد که قیمت بیت کوین به کف‌های خود طی روزهای اخیر رسیده است.

نمودار ساعتی بیت کوین
نمودار ساعتی بیت کوین

وضعیت بد برای بازار در صورت افزایش تورم

داده‌های کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) و تریدینگ‌ویو (TradingView) نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین در صرافی بیت‌اِستمپ (BitStamp) و در آخرین کندل روزانه خود به ۲۲,۶۶۸ دلار رسیده که کمترین مقدار برای آن از ۵ آگوست (۱۴ مرداد) تا کنون بوده است.


حرکت صعودی بیت کوین در روز گذشته متوقف شد و با نزدیک شدن به انتشار آخرین نسخه از شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) آمریکا، ذهنیت معامله‌گران در بازار به‌سمت ریسک‌گریزی متمایل شده است.


داده‌های تورمی ماه جولای قرار بوده که در روز جاری و در ساعت ۸:۳۰ به وقت شرقی منتشر شوند و انتظارات در مورد آن‌ها نشان از افزایش تورم دارد.


ویلیام کلمنته، تحلیل‌گر ارشد کمپانی بلاک‌وِر (Blockware)، در راستای اهمیت تورم و تاثیر آن بر رمزارزها در توییتر نوشت که داده‌های شاخص CPI در قیمت بیت کوین به‌شدت تاثیرگذار و اساسی خواهد بود.


همراه با این پست توییتر، نمودار زیر ارائه شد که انتشار شاخص CPI در ماه‌های اخیر و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین را به تصویر کشیده است.

قیمت بیت کوین با انتشار شاخص تورم
تغییرات قیمتی بیت کوین هنگام انتشار شاخص تورم

معامله‌گر و تحلیل‌گر شناخته‌شده بازار، دَن کریپتو تریدز، پیرامون تحلیل عملکرد بیت کوین در مقابله با شاخص تورم بیان کرد انتشار شاخص CPI با رقم ۹.۱ درصد یا بالاتر از آن عاملی نزولی برای قیمت بیت کوین خواهد بود؛ این در حالی است که انتظارات فعلی برای این شاخص ۸.۷ درصد است.


وی در ادامه افزود به نظر می‌رسد روند صعودی بازار در روزهای اخیر، به‌دلیل پیش‌بینی‌ها مبنی بر اتمام دوران اوج تورم در ماه گذشته بوده است. اکنون، چنانچه امروز این دیدگاه مورد تایید قرار نگیرد، بازار در کوتاه‌مدت روزهای سختی را سپری خواهد کرد؛ چرا که روزهای اوج تورم تا یک الی دو ماه دیگر ادامه پیدا می‌کند و احتمالاً فدرال رزرو تغییر سیاست‌های خود را نیز به تعویق خواهد انداخت.


الکس کروگِر، تحلیل‌گر حوزه اقتصاد کلان، دیدگاهی تحقیرآمیز در رابطه با تحلیل عملکرد بیت کوین در مواجهه با تورم از خود ارائه کرد و شاخص CPI را یک «رقم کوچک» عنوان کرد که تاثیر بزرگی بر دارایی‌های پرریسک می‌گذارد.

تحلیل عملکرد بیت کوین

در نتیجه عوامل بالا، قیمت بیت کوین در یک محدوده کلاسیک از سطوح حمایتی و مقاومتی در حال سیر کردن است.


هنگام نشر این خبر، بیت کوین در محدوده ۲۳,۰۰۰ دلار معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته، نزدیک به ۱,۰۰۰ دلار رشد داشته است.


دَن کریپتو تریدز سطح ۲۴,۳۰۰ دلاری را برای صعود بیت کوین در صورت شکست و حفظ آن معرفی کرد و چنانچه این رمزارز روندی نزولی را در پیش گیرد، حمایت ۲۱,۰۰۰ دلاری باید شکسته شود.


در این بین، کمپانی تحلیل‌گر داده‌های درون‌شبکه‌ای (آن‌چین / On-Chain) وِیل‌مَپ (Whalemap) به تحلیل و بررسی میزان خرید و فروش نهنگ‌های بازار پرداخت و روز گذشته اعلام کرد که بیت کوین به محدوده انباشت نهنگ‌ها بازگشته است.


این کمپانی با انتشار تصویر زیر بیان کرد سطوح قیمتی که نهنگ‌ها به انباشت در آن می‌پردازند، عموماً به‌عنوان حمایت یا مقاومت برای بیت کوین در نظر گرفته می‌شوند و سوال این‌جا است که آیا بیت کوین یک جهش صعودی دارد و یا به ریزش خود ادامه می‌دهد.

ورود سرمایه به بیت کوین
نقاط انباشت بیت کوین توسط نهنگ‌ها

نهنگ ارز دیجیتال چیست و چه تاثیری بر بازار دارد؟

منظور از نهنگ ارز دیجیتال، آدرس کیف پولی است که حجم بسیار زیادی از یک رمزارز را دارد و تحلیل‌گران به‌دلیل تاثیر زیاد آن بر قیمت‌ها هنگام خرید و فروش، آن‌ها را زیر نظر می‌گیرند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا