اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

احتمال صعود قیمت بیت کوین در هفته اقتصادی پیش رو

بیت کوین با گذراندن یک روند تثبیت قیمتی (Consolidation) در چند هفته اخیر، اکنون به‌دنبال یک عامل برای صعود از سطح ۲۰,۰۰۰ دلار می‌گردد. اما صعود قیمت بیت کوین (BTC) در راستای همبستگی این رمزارز با بازار سهام، تا حدی به‌دلیل عوامل بازدارنده اقتصادی در سطح کلان به تاخیر افتاده است.


با این که تحلیل و یافته‌های کارشناسان این حوزه همچنان شامل احتمال صعود قیمت بیت کوین می‌شود، خرس‌ها و گاوهای بازار در جدال برای کنترل شرایط، برتری خاصی نسبت به یکدیگر ندارند.


در حال حاضر بیت کوین در محدوده ۱۹,۲۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۲ درصد رشد داشته است. ثبات قیمت بیت کوین در نزدیکی سطح روانی ۲۰,۰۰۰ دلار نیز به کاهش نوسانات این دارایی کمک کرده است.

نمودار روزانه بیت کوین
نمودار روزانه بیت کوین – CoinMarketCap

رشد اخیر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، پس از اصلاح آن و رسیدن به کف ۱۸,۷۰۰ دلاری رقم خورده است. با این حال، این رمزارز از محدوده حمایتی خود در ۱۸,۹۰۰ دلار فاصله گرفته و به‌گفته کارشناسان، قیمت فعلی بیت کوین در این بازار خرسی به اصطلاح عامیانه «تخفیف خورده» است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بر اساس خلاصه ارائه‌شده از تحلیل تکنیکال سطح فعلی قیمت بیت کوین، توصیه برای «فروش» این رمزارز بالاترین رتبه را با عدد ۱۴ دارد، ۱۰ تحلیل شامل یک روند «خنثی» (Neutral) می‌شوند و فقط ۲ توصیه برای «خرید» (Buy) بیت کوین وجود دارند.

خلاصه تحلیل تکنیکال بیت کوین
خلاصه تحلیل تکنیکال بیت کوین – TradingView

در همین راستا، یکی از کارشناسان شناخته‌شده در معاملات ارزهای دیجیتال به‌‌نام مایکل ون دی پوپ، اظهار کرد رویدادهای مرتبط با اقتصاد کلان در هفته پیش رو ممکن است اثر مثبتی بر دارایی‌های پرریسک بگذارند و احتمال صعود قیمت بیت کوین نیز وجود دارد.


وی در روز گذشته طی یک ویدیو در یوتیوب بیان کرد عواملی نظیر سخنرانی وزیر خزانه‌داری آمریکا، جنت یِلِن، بر بازده اوراق قرضه تاثیر می‌گذارد و احتمالاً حرکت بعدی قیمت بیت کوین را مشخص خواهد کرد. این در حالی است که بازده اوراق قرضه ده ساله به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۰۸ تا کنون رسیده است.


مایکل ون دی پوپ می‌گوید: «تغییر روند در بازده اوراق قرضه عموماً بر دارایی‌ها پرریسک، به‌ویژه بیت کوین اثر مثبت می‌گذارد و امروز که شاهد سقف‌های جدید برای آن هستیم، مشخص است که این هفته چگونه به‌پایان خواهد رسید. بازده اوراق قرضه کاهش پیدا می‌کند و به احتمال فراوان، شاهد صعود قیمت بیت کوین خواهیم بود.»


پوپ در ادامه تاکید کرد که گزارش درآمدهای کمپانی‌های بزرگ مانند اپل، مایکروسافت و آمازون نیز بر بازار تاثیرگذار هستند و فرصتی برای بازکردن موقعیت‌های معاملاتی به‌وجود می‌آورند.


همچنین وی خاطرنشان کرد شاخص اولیه مدیران خرید (Flash Manufacturing PMI) برای برخی کشورهای اروپایی و ایالات متحده عاملی کلیدی محسوب می‌شود و در مناطق آسیایی، سرمایه‌گذاران باید توجه خود را متمرکز بر آمار شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) چین و گزارش دیدگاه آینده (Outlook Report) بانک مرکزی ژاپن قرار دهند.


این تحلیل‌گر در رابطه با رفتار قیمتی (پرایس اکشن / Price Action) بیت کوین اظهار کرد سطح مهم فعلی برای رمزارز برتر بازار محدوده ۱۹,۶۰۰ دلار است که با عبور از آن، موقعیت‌های لانگ (Long) فعال شده و احتمال صعود قیمت بیت کوین در ابتدا تا ۲۰,۷۰۰ دلار و سپس ۲۲,۱۰۰ دلار وجود دارد.


اما در غیر این صورت، چنانچه قیمت بیت کوین سطح ۱۹,۰۰۰ دلار را بشکند و در ادامه از ۱۸,۵۰۰ دلار عبور کند، ممکن است طی یک حرکت کوتاه تا کف ۱۷,۶۰۰ دلاری کاهش داشته باشد.

اقتصاد کلان چیست؟

اقتصاد کلان (Macro Economics) به شاخه‌ای از علم اقتصاد گفته می‌شود که بر مسائلی از قبیل عوامل اقتصادی عمومی و در سطح بزرگ، مانند نرخ بهره بانک‌ها و تولیدات ملی تمرکز دارد.

منبع: Finbold

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا