اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

دامیننس بیت کوین به بالاترین حد خود در ۷ ماه اخیر رسید

با رسیدن بیت کوین به سطح ۲۹,۰۰۰ دلاری خود، روزی دیگر در روند شکست آن برای رسیدن به مرز ۳۰,۰۰۰ دلار رقم خورد. گرچه با بالا رفتن دامیننس بیت کوین (سلطه بیت کوین در برابر دیگر رمزارزها)، آلت کوین‌ها روزهای سخت‌تری را سپری می‌کنند و در تمامی نمودارهای آن‌ها ضررهای سنگینی به چشم می‌خورد. اتریوم پایین‌تر از سطح ۱,۹۰۰ دلاری تقلا می‌کند و کاردانو نیز به زیر ۰.۵ دلار سقوط کرد.


روزهای اخیر برای بیت کوین به هر شکلی که ممکن بود جهت ایجاد یک حرکت صعودی غیرممکن شد و با تلاش‌های فراوان برای رسیدن، نزدیک شدن و حتی کمی بالاتر قرار گرفتن از ۳۰,۰۰۰ دلار با واکنش خرس‌های بازار (فروشندگان) مواجه شد و بیشتر به سمت پایین کشانده شد.


این اتفاق در هفته اخیر سه مرتبه تکرار شد که اولین دفعه بیت کوین پایین‌تر ۲۹,۰۰۰ دلار بازگشت داشت. این اتفاق به‌طور مشابه در روزهای ۲۳ و ۲۴ می (۲ و ۳ خرداد) نیز برای این رمزارز رقم خورد.


اما روز گذشته بیت کوین با جهشی ۲,۰۰۰ دلاری توانست ۳۰,۰۰۰ دلار را لمس کند، اما این حرکت هم به‌سرعت خنثی شد و پایین‌تر از آن قرار گرفت و هم اکنون، بیت کوین در تلاش است تا قیمت خود را بالاتر از ۲۹,۰۰۰ دلار حفظ کند.


در حالی که دامیننس بیت کوین بالاتر از ۴۵ درصد قرار گرفته است، ارزش بازار آن با کاهشی به میزان ۵۶۰ میلیون دلار مواجه شد. این نرخ از سلطه بیت کوین آخرین بار در اکتبر سال ۲۰۲۱ (مهر-آبان ۱۴۰۰) در بازار مشاهده شد.

نمودار بیت کوین در ده روز اخیر
نمودار قیمتی بیت کوین در ده روز اخیر

دامیننس بیت کوین و بازار تمام قرمز آلت کوین‌ها

همان‌طور که گفته شد، آلت کوین‌ها شرایط بدتری را نسبت به بیت کوین سپری می‌کنند. اتریوم در صدر این لیست با کاهش ۶ درصدی در میانگن روزانه قرار دارد که در نتیجه آن، هم‌ اکنون دومین رمزارز برتر بازار زیر ۱,۹۰۰ دلار قیمت دارد. این در حالی که چند روز پیش نزدیک به ۲,۱۰۰ دلار در صرافی‌ها معامله می‌شد.


قیمت توکن صرافی بایننس (BNB) نیز نسبت به ۲۴ ساعت گذشته با بیش از ۵ درصد کاهش در محدوده ۳۱۰ دلاری قرار گرفت. در این بین، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، پولکادات (DOT)، دوج کوین (DOGE)، شیبا اینو (SHIB) و لایت کوین (LTC) نیز با کاهشی مشابه مواجه شده‌اند.


اما سولانا (SOL) و آوالانچ (AVAX) متحمل ضررهای بیشتری شدند و به ترتیب با ۹.۵ و ۱۴ درصد کاهش در محدوده‌های قیمتی ۴۴ و ۲۴ دلار معامله می‌شوند.


قابل ذکر است که آلت کوین‌هایی که ارزش بازار آن‌ها در گروه متوسط یا پایین دسته‌بندی شده است، روندی مشابه را طی کرده‌اند.


جای تعجبی ندارد که بالارفتن دامیننس بیت کوین در شرایط وخیم بازار، ارزش کل بازار رمزارزها را با میانگین ۶۰ میلیارد دلار کاهش به‌صورت روزانه به رقم فعلی ۱.۲۵۰ تریلیون دلار رسانده است.

بازار قرمزتر از همیشه رمزارزها
بازار قرمزتر از همیشه رمزارزها

منبع: CryptoPotato

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا