اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

محدوده مقاومتی مهم ؛ چگونه وارد معامله بیت کوین شویم

رهبر ارزهای دیجیتال، بیت کوین (BTC)، به‌تازگی وارد یک محدوده مقاومتی بسیار مهم بین ۱۹,۶۰۰ دلار و ۱۹,۷۵۰ دلار شده است. چنانچه بیت کوین از این محدوده یک شکست صعودی موفق داشته باشد، مقاومت بعدی پیش روی آن در ابتدا سطح ۲۰,۱۰۰ دلار و سپس ۲۰,۷۰۰ دلار خواهد بود.


علاوه‌بر این، شکست صعودی و موفق رمزارز برتر بازار از این محدوده موجب بازگشت قیمت به ارزش بازار (Market Cap) خود در میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (۲۰۰W MA) می‌شود.


از این رو، هر سرمایه‌گذاری که به ‌فکر معامله بیت کوین در سطوح فعلی است، بهتر است موقعیت معاملاتی خود را نزدیک به ۱۹,۳۰۰ دلار باز کند؛ گرچه کمی بالاتر از این سطح قیمتی نیز برای معامله بیت کوین معقول خواهد بود.


قیمت بیت کوین هنگام نشر این خبر با رشد ۲.۲۸ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت اخیر در محدوده ۱۹,۶۱۷ دلار قرار گرفت و بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، ارزش بازار بیت کوین بالاتر از ۳۷۶,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار رسیده است.

نمودار 4 ساعته بیت کوین
نمودار ۴ ساعته بیت کوین – TradingView

قیمت بیت کوین در نمودار ۴ ساعته خود یک حرکت صعودی را آغاز کرده و بالاتر از خطوط میانگین متحرک نمایی ۹ و ۲۰ روزه خود (۹&20 EMA) قرار گرفته است. قیمت این دارایی با رسیدن به دومین انحراف باندهای بولینگر (Bollinger Bands) تا حدی با مقاومت روبرو شده است.

سرمایه‌گذاران جهت معامله بیت کوین باید توجه زیادی به این سطح باند بولینگر داشته باشند، چرا که در بازار فعلی این سطح نقطه ورودی کوتاه‌مدت برای فروشندگان بوده است. البته ناگفته نماند که نزدیک به ۱۲ ساعت پیش، میانگین متحرک نمایی ۹ روزه خط همتای ۲۰ روزه خود را به‌سمت بالا قطع کرده که این مسئله نشانگر حرکات صعودی جدید برای بیت کوین است.

چنانچه قیمت بیت کوین کندل ۴ ساعته خود را بالاتر از انحراف دوم باندهای بولینگر ببندد، سناریوی نزولی برای این دارایی اعتبار خود را از دست خواهد داد.

باند بولینگر چیست؟

باند بولینگر نوعی نمودار آماری و اندیکاتور تحلیل تکنیکال متشکل از نوسانات قیمت یک دارایی در طول زمان است که فرمول محسابه آن توسط جان بولینگر در دهه ۸۰ میلادی معرفی شده است.

منبع: CoinEdition

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا