اخبار بیت کوین

مارکت کپ بیت کوین کمپانی متا را پشت سر گذاشت

مارکت کپ بیت کوین به‌تازگی به رتبه ۱۱ دارایی‌های برتر دنیا دست یافته و اکنون در یک قدمی کمپانی تولیدکننده خودروهای الکتریکی یعنی تسلا (Tesla) قرار گرفته است. به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، علی‌رغم یک هفته پر از آشفتگی برای رمزارزها در پی سقوط بانک‌های سیلیکون ولی (Silicon Valley) و سیگنچر (Signature)، مارکت کپ بیت کوین (ارزش بازار / Market Capitalization) موفق شد جای کمپانی متا (Meta)، غول تکنولوژی، را بگیرد.

پادکست مارکت کپ بیت کوین


مطالعه بیشتر: ارزش بازار یا مارکت کپ چیست؟


هنگام نشر این خبر، آمار ارزش بازار کمپانی‌های سطح جهان (Companies Market Cap) نشان می‌دهد که مارکت کپ بیت کوین به ۴۷۱.۸۶ میلیارد دلار رسیده و متا را با ۴۶۹ میلیارد دلار پشت سر گذاشته است.


این آمار به‌صورت لحظه‌ای اقدام به بررسی و رتبه‌بندی مارکت کپ ارزهای دیجیتال، شرکت‌های عمومی، فلزات گران‌بها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری (ETF) می‌کند.

مارکت کپ بیت کوین 01
رتبه‌بندی کمپانی‌ها و دارایی‌ها از لحاظ مارکت کپ – Companies Market Cap


جالب این‌جا است که تنها ۲۴ ساعت قبل، مارکت کپ بیت کوین نزدیک به ۳۷ میلیارد دلار کمتر از کمپانی متا بوده و حالا توانسته جای آن را بگیرد. بیت کوین با رشد ۹.۷ درصدی مارکت کپ طی ۲۴ ساعت اخیر، موفق شد جایگاه ۱۱ را بین برترین دارایی‌های دنیا به خود اختصاص دهد.


ناگفته نماند که طبق گزارشات اخیر نشریه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، بیت کوین توانست در تاریخ ۲۰ فوریه (۱ اسفند) برای سومین بار جایگاه ویزا (Visa)، یکی از برترین شبکه‌های پرداختی دنیا را از لحاظ ارزش بازار از آن خود کند.


اکنون بین مارکت کپ بیت کوین و ویزا شکافی بیش از ۲۰ میلیارد دلار ایجاد شده است؛ اما با این حال همچنان با ارزش بازار طلا فاصله بسیار قابل توجهی دارد. طلا از لحاظ ارزش بازار در رتبه نخست دنیا به ارزش ۱۲.۵۹ تریلیون دلار و کمپانی اپل (Apple) با ۲.۳۸ تریلیون دلار، رتبه دوم را در اختیار دارد.


بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت لحظه ای بیت کوین در سطح ۲۴,۴۴۲ دلار قرار دارد و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۹ درصد رشد داشته است.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا