اخبار بیت کوینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

قیمت بیت کوین پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به ۲۲,۵۰۰ دلار رسید

بازارهای مالی در سطح دنیا تماماً متمرکز بر افزایش نرخ بهره و تصمیم فدرال رزرو بودند و این نهاد در روز ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) طی یک تصمیم تاریخی اقدام به افزایش ۰.۷۵ درصدی نرخ بهره کرد. این بیشترین رقم افزایش در ۲۸ سال اخیر برای ایالات متحده بود که در راستای تورم افسارگسیخته و بی‌سابقه خود در ۴۰ سال اخیر صورت گرفت.


داده‌های کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) و تریدینگ‌ویو (TradingView) نشان می‌دهند که بیت کوین و به‌طور کل بازار رمزارزها در ساعات اولیه معاملاتی روز ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد)، به‌دلیل شایعات پیرامون سقوط کمپانی سرمایه‌گذاری تری اَروز کپیتال (Three Arrows Capital / 3AC) و ادامه مقابله با اثرات تعلیق پلتفرم سلسیوس، تحت فشار زیادی قرار گرفتند.

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال پس از افزایش نرخ بهره

اما با اعلام رئیس فدرال رزرو، جروم پاول، مبنی بر افزایش نرخ بهره به میزان ۰.۷۵ درصد، قیمت بیت کوین به‌طور مختصر تا ۲۲,۵۲۰ دلار بالا آمد و سپس تا ۲۱,۵۰۰ دلار اصلاح داشت.


بازار آلت کوین‌ها نیز، در راستای محقق نشدن پیش‌بینی‌های ترسناک در رابطه با افزایش ۱.۰ درصدی نرخ بهره شاهد صعودی نه‌چندان قوی بود و به آن‌چه از تصمیمات فدرال رزرو در ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) انتظار داشت رسید.


همچنین بازارهای سنتی واکنش مثبتی به این اعلامیه نشان دادند و شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ (S&P 500)، داو جونز (Dow Jones) و نزدک (Nasdaq) همگی در محدوده سبز مورد معامله قرار گرفتند، اما معامله‌گران باید در مورد قیمت‌های بسته‌شده در پایان روز معاملاتی و شروع آن‌ها در روز بعد هشیاری به‌خرج دهند.

تحلیل افزایش نرخ بهره و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

طولی نکشید که پس از اعلام افزایش نرخ بهره توسط جروم پاول به میزان ۰.۷۵ درصد، دیدگاه‌ها در مورد زمان کاهش این نرخ به یک توافق و نقطه مشترک برسند؛ نظریه‌ها بر این است که کاهش نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.


دلیل اصلی افزایش نرخ بهره آمریکا، تورم فوق‌العاده بالا در این کشور است که طبق آخرین اعلام آمار سالیانه، شاخص بهای مصرف‌کننده (CPI) 8.6 درصد برآورد شده است؛ رقمی که بیشتر از پیش‌بینی و انتظارات تحلیل‌گران بازار بود.


برخی تحلیل‌گران معتقدند این اقدام فدرال رزرو و افزایش بی‌سابقه نرخ بهره در ۲۸ سال اخیر، بخشی از تمهیدات این دولت برای پیش‌روی و جلو افتادن از سرعت بالای تورم است تا بتواند برای توقف افزایش نرخ بهره و پیش‌گیری از بدتر شدن وضعیت اقتصادی، فرصت کافی برای برقراری شرایط لازم را به‌دست آورد.


به‌طور کلی افزایش نرخ بهره و اثرات آن که تا حد زیادی دور از انتظار نبود، در بازار ارزهای دیجیتال به‌اصطلاح پیش‌خور شده بود، چرا که قیمت رمزارزها پس از این اعلامیه تغییر چندانی نداشتند و در حال حاضر، تحولات در بازار ارزهای دیجیتال بیشتر توسط پیشرفت‌های پیرامون همین حوزه رقم می‌خورند.


هم‌اکنون ارزش کل بازار رمزارزها در محدوده ۹۳۱ میلیارد دلار قرار دارد و نرخ سلطه بیت کوین بر بازار (دامیننس بیت کوین) ۴۴.۵ درصد برآورد شده است.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا