اخبار بیت کوینتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

شاخص نوسانات بیت کوین از یک صعود بزرگ خبر می دهد

یکی از اقتصاددانان در شبکه اجتماعی توییتر با انتشار تصویری نشان داد که شاخص نوسانات بیت کوین (Bitcoin Volatility Index) با کاهش خود به محدوده‌ای رسیده که از لحاظ تاریخی همیشه یک حرکت نجومی برای قیمت این رمزارز در پی داشته است.

این شاخص متعلق به پلتفرم بیت‌مِکس (BitMEX) است و طبق توضیحات آن، این شاخص روند ۳۰ روزه نوسانات سالانه میانگین قیمت بیت کوین بر حسب زمان (Time Weighted Average Price) را بین ساعت‌های ۱۱:۳۰ الی ۱۲:۰۰ به وقت جهانی (UTC) ارزیابی می‌کند.

در این شاخص، میانگین قیمت بر حسب زمان (TWAP) از طریق ارزیابی قیمت در فواصل زمانی ۱ دقیقه‌ای در یک بازه ۳۰ دقیقه‌ای محاسبه می‌شود. شاخص نوسانات بیت کوین نشان می‌دهد که آخرین قیمت بیت کوین به چه اندازه نسبت به میانگین خود انحراف داشته است و یا به عبارتی دیگر، نوسان اخیر قیمت بیت کوین چقدر بوده است.

مقادیر بالا در این شاخص به این معنی است که این رمزارز در روزهای اخیر تحرکات قیمتی شدید و ناگهانی داشته است و مقادیر پایین آن، نشان‌دهنده یک بازار بی‌رونق برای بیت کوین است.

در نمودار پایین مقادیر شاخص نوسانات بیت کوین و تغییرات آن در سال‌های اخیر به‌نمایش درآمده است:

نمودار شاخص نوسانات بیت کوین
نمودار شاخص نوسانات بیت کوین – TradingView

همان‌طور که مشاهده می‌شود، نقاطی که در آن‌ها قیمت بیت کوین تغییر روند داشته در این نمودار مشخص شده‌اند. به‌نظر می‌رسد هر زمان که مقدار این شاخص پایین‌تر از ۲۵ قرار گرفته و در آن‌جا یک کف تشکیل داده است، پس از آن قیمت بیت کوین شاهد افزایش نوسانات و حرکات قابل توجه بوده و مقدار این شاخص نیز افزایش یافته است.

سه نمونه از این روند طی سال‌های گذشته رخ داده است که دو مورد از آن‌ها با صعود قیمت بیت کوین و مورد دیگر با سقوط آن همراه بوده‌اند.

از بررسی این نمودار پیدا است که شاخص نوسانات بیت کوین مجدداً وارد این محدوده تاریخی شده و رقم فعلی آن ۲۴.۵۹ برآورد شده است. چنانچه بنا بر تکرار تاریخ و روندهای مشابه قبلی باشد، بیت کوین ممکن است در آینده نزدیک صعود قیمت قابل توجهی را تجربه کند.

بر اساس آمار وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، هم‌اکنون قیمت بیت کوین با روز گذشته تقریباً تفاوتی نداشته اما با ۷ درصد کاهش نسبت به ۷ روز اخیر، نزدیک به ۱۹,۱۰۰ دلار در بازارها معامله می‌شود.

منبع: NewsBTC

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا