اخبار بیت کوینتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

فعالیت نهنگ های بیتکوین برای جلوگیری از ضرر

به‌گفته یکی از تحلیل‌گران در پلتفرم کریپتو کوانت (CryptoQuant)، در دوره‌های کاپیتولاسیون (فروش کلی سرمایه‌گذاران از روی ترس) فعالیت نهنگ های بیتکوین برای مقابله با ضرر شامل مجموعه‌ای از الگوهای معاملاتی می‌شود.


این تحلیل‌گر تایید‌شده با نام مستعار “eth_whalehunter”، طی یک پست در وب‌سایت کریپتو کوانت نوشت طی رویدادهای کاپیتولاسیون، نهنگ های بیتکوین موجودی خود را جهت کاهش ضرر به بازار مشتقات انتقال داده و اقدام به باز کردن موقعیت‌های لانگ (Long / خرید) جدید یا پوشش موقعیت‌های قبلی می‌کنند.


پلتفرم کریپتو کوانت نیز روز گذشته در صفحه رسمی توییتر خود با انتشار عکس زیر و نقل قول از این تحلیل‌گر نوشت شاخص میانگین ورود بیت کوین به صرافی‌ها یکی از اندیکاتور های قدرتمند برای تشخیص کف در بازار نزولی است.

شاخص میانگین ورود بیت کوین به صرافی‌ها
شاخص میانگین ورود بیت کوین به صرافی‌ها – CryptoQuant

به گفته این تحلیل‌گران، پیگیری فعالیت نهنگ های بیتکوین سرمایه‌گذاران را در تشخیص کف بازار کمک کرده و شاخص‌ میانگین ورود یا خروج بیت کوین از صرافی‌ها (Bitcoin Exchange Inflow/Outflow Mean) یک معیار معتبر برای تشخیص کف در بلندمدت محسوب می‌شود.


بر اساس این شاخص، عددی بزرگ‌تر از ۲.۵ بیت کوین (BTC) به‌معنی ورود این رمزارز به صرافی‌ها و بزرگ‌تر از ۱۰ BTC به‌معنای خروج آن از بازار است و همچنین نشان‌دهنده کف‌های محلی (Local Bottom) قیمت بیت کوین هستند.

البته این تحلیل‌گر علاوه‌بر استفاده از استراتژی میانگین هزینه دلاری (DCA)، به معامله‌گران توصیه کرد از دیگر شاخص‌های آن‌چین (درون شبکه‌ای / On-Chain) مانند سود یا زیان خالص تحقق نیافته (Net Unrealized Profit/Loss / NUPL)، پوئل (Puell Multiple)، ارزش بازار به ارزش تحقق یافته (Market Value to Realized Value / MVRV) و هش ریت بیت کوین (BTC Hashrate) نیز استفاده کنند.


اما فعالیت نهنگ های بیتکوین جهت کاهش ضرر، نشان‌دهنده افزایش فعالیت آن‌ها در بازار است. اخیراً، فعالیت نهنگ های بیتکوین کاهش ذخایر این رمزارز در صرافی‌ها به‌میزان ۸.۷ درصد از عرضه کل در گردش آن را به‌همراه داشته است.


در همین راستا و بر اساس گزارشات قبلی از نشریه یوتودی (U.Today)، یکی از این نهنگ‌ها از ماه سپتامبر (شهریور) تا کنون، نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه را به خرید بیت کوین اختصاص داده و ۵,۰۰۰ واحد از آن را وارد بازار کرده است.

بازار مشتقات چیست؟

بازار مشتقات (Derivatives Market) شامل پلتفرم‌های معاملاتی ارائه‌دهنده معاملات آتی یا فیوچرز (Futures) و آپشن یا اختیار (Options) برای دارایی‌ها می‌شود.

منبع: U.Today

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا