اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

کاردانو بالاتر از ریپل و در مسیر ۱ دلار

ارز دیجیتال ADA، توکن بومی شبکه کاردانو، موفق شد طی حرکت صعودی اخیر خود جایگاه بالاتری را بین ۱۰ رمزارز برتر بازار پیدا کند. این دارایی در چند روز گذشته و با افزایش ارزش بازار استیبل کوین BUSD رتبه هفتم خود را از دست داد و این زمانی بود که قیمت ADA با ریزش ناگهانی بازار کاهش پیدا کرد.


با این حال، حرکت صعودی بازار در روزهای اخیر باعث شد ADA بتواند جایگاه هفتم خود را مجدداً به‌دست آورد. این رمزارز با روند صعودی خود حتی توانست ریپل (XRP) را نیز پشت سر بگذارد و به ششمین رمزارز برتر بازار تبدیل شود. کاردانو با عبور از محدوده مقاومتی ۰.۵۵ دلار موفق به انجام این کار شد.

کاردانو ششمین رمزارز برتر بازار

ارزش بازار کاردانو (ADA) در روز شنبه به ۱۹.۱ میلیارد دلار رسید که این بالاترین سطح برای این دارایی طی دوه ماه اخیر محسوب می‌شود. آخرین باری که این سطح برای کاردانو دیده شد در تاریخ ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) بود که با ریزش بازارها، ارزش این دارایی نیز کاهش پیدا کرد و از آن تاریخ تا کنون، ارزش بازار کاردانو از مرز ۱۹ میلیارد دلار عبور نکرده بود.


این رکورد جدید موجب شد کاردانو رمزارز ریپل با ۱۸.۶۸ میلیارد دلار ارزش بازار را پشت سر بگذارد. پس از این حرکت صعودی ارزش بازار ADA کمی پایین‌تر از ۱۹ میلیارد دلار آمد، اما همچنان رتبه ششم بازار را برای خود حفظ کرده است.


هر دوی این ارزهای دیجیتال هم‌اکنون در اصلاح پس از حرکت صعودی خود قرار دارند که این مسئله‌ای عادی است. حرکت صعودی اخیر بازار، به صنعت رمزارزها جان تازه‌ای بخشید و دارایی‌های برتر بازار یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) به سقف‌های جدیدی دست یافتند.

تحلیل تکنیکال کاردانو

تحلیل تکنیکال کاردانو

افزایش ارزش بازار کاردانو اثر مستقیم صعود قیمتی ADA در تحرکات اخیر بازار بوده است. ADA پس از دو ماه موفق شد سطح مقاومتی ۰.۵۵ دلار را شکسته و از آن عبور کند.


از اواسط ماه ژوئن تا اوایل جولای (اواخر خرداد تا اوایل تیر ماه) ADA پس از چندین بار تلاش برای شکست مقاومت ۰.۵۰ دلار، موفق به انجام این کار نشد. این دارایی طی چند حرکت صعودی و مثبت توانست قیمت خود را در سطح بالا نگه دارد، اما تمامی این تلاش‌ها با رسیدن به سطح ۰.۵۰ دلار با مقاومت روبرو شدند و در اواخر ماه جولای بود (اوایل مرداد) که ADA موفق شد قیمت خود را بالاتر از نیم دلار حفظ کند.


کاردانو در ماه آگوست توانست جایگاه خود را بالاتر از این محدوده قیمتی مستحکم کند و اکنون قصد دارد سطح مقاومتی ۰.۵۵ دلار را تحت سلطه خود درآورد. ADA با تبدیل کردن ۰.۵۰ دلار به سطح حمایتی، از روز ۵ آگوست (۱۴ مرداد) تا کنون موفق به ثبت یک حرکت صعودی نشده است. علی‌رغم بهبود وضعیت بازار، کاردانو تا روزهای اخیر نتوانست به ۰.۵۵ دلار برسد.


این رمزارز طی ساعت اخیر توانست به سطح ۰.۵۸ دلار برسد و در صورت تداوم حمایت خریداران، قیمت کاردانو ممکن است بالاتر از سطح مقاومتی ۰.۶۵ دلار قرار گیرد.

ارزش بازار چیست؟

ارزش بازار، سرمایه موجود و نقدی یک کمپانی رمزارز است. در بازار ارزهای دیجیتال، ارزش بازار میزان ارزش تمام توکن‌ها یا کوین‌های در گردش ضرب در قیمت نقدی آن مانند دلار یا ریال است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا