تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تحلیل آنچین کاردانو در تاریخ ۸ فوریه

میزان دارایی‌های قفل‌شده در پروتکل‌های دیفای (DeFi) کاردانو (Cardano / ADA) روز گذشته از مرز ۱۰۰ میلیون دلار عبور کرد.


به گزارش تیم تحلیل او ام پی فینکس، تحلیل آنچین کاردانو توسط پلتفرم دیفای‌لاما (DeFiLlama) نشان داد که پلتفرم‌های دیفای در شبکه کاردانو موفق به جذب بیش از ۱۰۳ میلیون دلار ارزش کل قفل‌شده (TVL / Total Value Locked) شده‌اند. این آمار در مقایسه با ماه ژانویه رشدی دوبرابری داشته است. ارزش کل قفل‌شده کاردانو در ماه گذشته ۴۸.۹۵ میلیون دلار برآورد شده است.

پادکست تحلیل آنچین کاردانو


تحلیل آنچین کاردانو توسط دیفای‌لاما، افزایش ارزش کل قفل‌شده در این بلاکچین اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) را به‌دلیل وجود چند عامل می‌داند که اصلی‌ترین آن‌ها رشد بازار ارز دیجیتال در سال میلادی جدید است. حرکت صعودی قیمت بیت کوین که موفق شد از ۱۵,۰۰۰ دلار به ۲۴,۰۰۰ دلار در اوایل ماه فوریه (هفته گذشته) برسد، در رشد قیمت کاردانو (ADA) نیز تاثیرگذار بوده است.

تحلیل آنچین کاردانو 01
عملکرد قیمت کاردانو در سه ماه اخیر – TradingView

روند افزایشی ارزش کل قفل‌شده دیفای کاردانو از کل بازار رمزارزها سرعت بیشتری داشته است. به بیان دقیق‌تر، از ۱ ژانویه (۱۱ دی) تا روز گذشته ارزش کل قفل‌شده در تمام پلتفرم‌های دیفای بازار از ۳۸ میلیارد دلار به ۴۸ میلیارد دلار افزایش یافته و رشدی به میزان ۲۰ درصد داشته است. ارزش کل قفل‌شده کاردانو در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.


در رابطه با قیمت ارز دیجیتال ADA باید گفت که این رمزارز طی زمستان ارز دیجیتال (Crypto Winter) شاهد کاهش ۷۰ درصدی قیمت خود نسبت به سقف تاریخی سال ۲۰۲۱ بوده است. اما اکنون با بهبود نسبی بازار ارزهای دیجیتال، به نظر می‌رسد کاربران بیشتری در اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps) سرمایه‌گذاری کرده‌اند.


از دیگر موارد پیرامون تحلیل آنچین کاردانو می‌توان به به‌روزرسانی‌ها و ارتقای سطح مقیاس‌پذیری (Scalability) این بلاک چین اشاره کرد. هدف اصلی بلاک چین کاردانو در عصر باشو (Basho) در نقشه راه (Roadmap) خود، بهبود سطح عملکرد و مقیاس‌پذیری است. کدنویسی بلاک چین کاردانو طبق بیت کوین پیش رفته است و تفاوت آن با بلاک چین بیت کوین ارائه قرارداد هوشمند (Smart Contract) است که از طریق هارد فورک آلونزو (Alonzo Hard Fork) در این شبکه پیاده‌سازی شد.


اما مسئله مهم بعدی در تحلیل آنچین کاردانو راه‌اندازی استیبل کوین جد (DJED) بود. صرافی غیرمتمرکز (DEX) مین‌سواپ (MinSwap) که ۳۲ درصد از بازار کاردانو را به خود اختصاص داده، موفق به جذب ۳۴.۰۷ میلیون دلار از سرمایه کاربران شده است. در این بین، ۱۱ میلیون دلار از این سرمایه قفل‌شده متعلق به استیبل کوین الگوریتمی جد است.


استیبل کوین جد کاردانو طی ۷ روز اخیر بیشترین تعداد حساب‌های جدید را میان تمامی اپلیکیشن‌های دیفای کاردانو داشته است. بر اساس آمار منتشرشده از صفحه توییتری کاردانو دیلی (Cardano Daily)، این رشد برای استیبل کوین جد ۱۴,۵۸۷ درصد برآورد شده است.


استیبل کوین جد پس از یک سال طراحی و توسعه، در هفته گذشته تحت شبکه اصلی (Mainnet) کاردانو راه اندازی شد و هدف آن، پوشش در برابر نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال و استفاده در پروتکل‌های دیفای کاردانو است. همچنین، این پروژه در نظر دارد تا در ماه‌های آتی با بیش از ۴۰ پروتکل در شبکه اتریوم ادغام شود.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا