تحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل تکنیکال و آنچین کاردانو؛ آیا وقت خرید ADA است؟

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت کاردانو (ADA) طی دو هفته اخیر موفق شد از مرز ۰.۴۰ دلار عبور کند؛ اما پس از آن، یک اصلاح ۲۲ درصدی را نیز تجربه کرد. تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال در شبکه‌های اجتماعی و روند فعالیت نهنگ های کاردانو نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران این رمزارز احتمالاً برای حرکت صعودی بعدی ADA آماده می‌شوند.

پادکست تحلیل تکنیکال و آنچین کاردانو


قیمت ارز دیجیتال ADA در روز ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن) از سطح ۰.۴۱ دلار عبور کرد و نرخ رشد خود از ابتدای سال ۲۰۲۳ را به ۶۷ درصد رساند. اما این رمزارز در تاریخ ۷ مارس (۱۶ اسفند) یک اصلاح ۲۲ درصدی داشت و به سطح ۰.۳۲ دلار رسید که منجر به ایجاد یک روند نزولی در تمایلات جامعه این رمزارز بین شبکه‌های اجتماعی شد.


پلتفرم تحلیل‌گر بلاک چین سنتیمنت (Sentiment)، در آخرین گزارش خود از تحلیل آنچین کاردانو نوشت که صحبت‌ها راجع به این رمزارز در رسانه‌های کریپتویی مهم طی ۳۰ روز اخیر کاهش قابل توجهی داشته‌اند. نمودار زیر نشان می‌دهد که چگونه تسلط کاردانو در شبکه‌های اجتماعی از ۱.۴ درصد در ۱۰ فوریه (۲۱ بهمن)، به ۰.۶۹ درصد در ۸ مارس (۱۷ اسفند) کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال و آنچین کاردانو
نمودار تسلط کاردانو در شبکه‌های اجتماعی در برابر قیمت – Santiment


نرخ تسلط در شبکه‌های اجتماعی به بررسی میزان اشتراک‌گذاری عبارت کاردانو (Cardano) بین شبکه‌های اجتماعی برتر می‌پردازد. به‌طور کل، کاهش تسلط در شبکه‌های اجتماعی، نشان‌دهنده ذهنیت منفی میان اکثریت فعالان بازار است که ممکن است سرمایه‌گذاران را به فکر خرید ارز دیجیتال در کف‌های قیمتی بیاندازد.


یکی دیگر از شاخص‌های آنچین کاردانو نشان‌گر پتانسیل بالا برای صعود قیمت ADA، افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان در شبکه کاردانو طی روزهای اخیر است. این شاخص از ۱ فوریه (۱۲ بهمن) تا به امروز نزدیک به ۴۰ درصد رشد داشته است.

تحلیل تکنیکال کاردانو
سطح فعالیت توسعه‌دهندگان شبکه در برابر قیمت – Santiment


این شاخص آنچین، اصلاحات کدنویسی و دیگر تحولات فنی یک پروژه در مرکز توسعه عمومی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. افزایش فعالیت توسعه‌دهندگان در راستای بهبودپذیری محصول، رفع خطاها یا اضافه‌شدن ویژگی‌های جدید در شبکه می‌تواند موج جدیدی از تقاضا را به‌وجود آورد.


از دیگر شاخص‌های آنچین کاردانو که توسط سنتیمنت مورد بررسی قرار گرفت، نسبت ارزش بازار به ارزش واقعی (Market Value to Realized Value / MVRV) کاردانو بود که چشم‌اندازی از عملکرد آینده قیمت ارائه می‌دهد. همان‌طور که در تصویر زیر پیدا است، اکثر افرادی که ارز دیجیتال ADA را طی ۳۰ روز گذشته خریداری کرده‌اند، هم‌اکنون با ۱۶ درصد در محدوده ضرر قرار دارند. احتمالاً بخش بزرگی از این سرمایه‌گذاران قصد فروش دارایی‌ها با این میزان از ضرر را نخواهند داشت.

آنچین کاردانو
شاخص MVRV کاردانو در برابر قیمت – Santiment


بر اساس تاریخچه عملکرد و الگوها، پیش از این‌که سرمایه‌گذاران ADA اقدام به برداشت سود کنند، لازم است که قیمت ADA یک مسیر رشد ۲۰ درصدی را تا ۰.۳۷ دلار طی کند. در پی این مسیر، ارز دیجیتال ADA ممکن است روند صعودی خود را تا منطقه برداشت سود بعدی در سطح ۰.۴۲ دلار ادامه دهد.


با تمام آن‌چه که گفته شد، در صورتی که ADA در حفظ حمایت ۰.۲۵ دلاری موفق ظاهر نشود، این احتمال وجود دارد که مسیر نزولی تا ۳۵ درصد ادامه پیدا کند و قیمت ADA به ۰.۲۰ دلار برسد.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت کاردانو روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب_مسئولیت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا