تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل کاردانو و بررسی روند قیمت، امروز ۱۴ اسفند

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، قیمت کاردانو (ADA) در روز شنبه ۱.۷۵ درصد پایین آمد و در پی یک کاهش ۲.۲۸ درصدی در روز جمعه، این روز را در سطح ۰.۳۳۷ دلار به پایان رساند.

پادکست تحلیل کاردانو ۱۴ اسفند

در ادامه می‌توانید بررسی روند و تحلیل کاردانو امروز را ملاحظه کنید:

تحلیل کاردانو 01
نمودار قیمت ۱ روزه کاردانو – TradingView

کاردانو روز شنبه را با یک حرکت صعودی آغاز کرد و توانست پیش از بازگشت به‌ پایین، سقف ۰.۳۴۷ دلاری را ببیند. این رمزارز با رسیدن به اولین سطح مقاومتی مهم (R1) در ۰.۳۵۶ دلار، تا کف ۰.۳۳۱ دلاری کاهش داشت. البته، کاردانو با فاصله‌گرفتن از اولین حمایت مهم خود (S1) در ۰.۳۲۶ دلار، موفق شد تا پایان روز در سطح ۰.۳۳۷ دلار یک حمایت را تشکیل دهد.


گزارش هفتگی توسعه شبکه کاردانو در روز جمعه، سرمایه‌گذاران این رمزارز را ناامید کرد. این شبکه در هفته‌ای که گذشت، شاهد ایجاد پروژه‌ای جدید نبوده که ممکن است این عدم فعالیت از سوی توسعه‌دهندگان به‌دلیل افزایش سخت‌گیری‌های نهادهای نظارتی و قانونی باشد. به این ترتیب، شمار پروژه‌های جدید در هفته‌های آتی نمای واضح‌تری از این شرایط را نشان خواهد داد.


همچنین، در راستای راه‌اندازی استیبل کوین USDA توسط کمپانی ایمورگو (EMURGO)، رویکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در برابر استیبل کوین‌ها حائز اهمیت خواهد بود. کمپانی ایمورگو قرار بود در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ استیبل کوین USDA را در شبکه کاردانو راه‌اندازی کند. عدم به‌روزرسانی خبری در این مورد و نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سه ماهه اول سال، می‌تواند بر تمایلات خریداران اثر منفی بگذارد.


از دیگر عوامل منفی در کل بازار ارزهای دیجیتال می‌توان به توقف فعالیت شبکه پرداخت رمزارز بانک سیلورگیت (Silvergate) در واکنش به قطع فعالیت با چندین صرافی ارز دیجیتال معتبر جهانی نظیر کوین‌بیس (Coinbase) و Crypto.com اشاره کرد.

تحلیل کاردانو با بررسی تغییرات تکنیکال

طبق تحلیل کاردانو در وب‌سایت تحلیلی-خبری اف اکس امپایر (FXEmpire)، رمزارز ADA در روز جاری با ثبت ۰.۸ درصد رشد به سطح ۰.۳۴۰ دلار رسید. کاردانو پیش از رسیدن به سقف روزانه در ۰.۳۴۳ دلار، ابتدا تا کف ۰.۳۳۵ دلاری کاهش یافت. این رمزارز جهت هدف‌گرفتن اولین مقاومت مهم خود (R1) در ۰.۳۴۶ دلار و سقف روز شنبه در ۰.۳۴۷ دلار، باید از نقطه پیوت (Pivot) در سطح ۰.۳۳۸ دلار فاصله بگیرد.

تحلیل کاردانو 02
نمودار قیمت ۱ ساعته کاردانو – TradingView

بازگشت قیمت کاردانو به سطح ۰.۳۴۵ دلار می‌تواند یک حرکت صعودی برای این رمزارز در پی داشته باشد، اما به‌روزرسانی‌های این شبکه و عملکرد کل بازار ارزهای دیجیتال برای حمایت از این حرکت ضروری است. کاردانو در صورت تشکیل یک شکست صعودی، احتمالاً دومین مقاومت مهم (R2) در ۰.۳۵۴ دلار و سپس مقاومت ۰.۳۶۰ دلاری را تست کند. سومین سطح مقاومتی مهم (R3) برای کاردانو در ۰.۳۷۰ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت کاردانو در سناریوی نزولی

سناریو نزولی برای کاردانو در صورت نزول قیمت هنگام رسیدن به نقطه پیوت در ۰.۳۳۸ دلار اتفاق خواهد افتاد که ممکن است کاهش تا اولین حمایت مهم (S1) در ۰.۳۳۰ دلار را در پی داشته باشد. اما جهت جلوگیری از یک فروش کلی در بازار، قیمت کاردانو نباید پایین‌تر از سطح ۰.۳۲۰ دلار برسد. دومین حمایت مهم (S2) کاردانو در ۰.۳۲۲ دلار می‌تواند مانع از این اتفاق شود. سومین سطح حمایتی مهم (S3) برای این رمزارز نیز در سطح ۰.۳۰۶ دلار قرار دارد.

تحلیل کاردانو 03
نمودار قیمت ۴ ساعته کاردانو – TradingView

بررسی میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) در نمودار قیمت ۴ ساعته کاردانو، سیگنال‌هایی نزولی را نشان می‌دهند. قیمت این رمزارز هنگام نشر این تحلیل پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۵۰D EMA) در سطح ۰.۳۵۵ دلار قرار دارد.

میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه نسبت به میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) عقب‌نشینی کرده و همین اتفاق بین میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه با همتای ۲۰۰ روزه آن (۲۰۰D EMA) افتاده است که مجموعاً سیگنال‌های نزولی را برای قیمت نشان می‌دهند.


عبور از اولین مقاومت مهم (R1) در ۰.۳۴۶ دلار می‌تواند ادامه حرکت به‌سمت مقاومت مهم دوم (R2) در ۰.۳۵۴ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در ۰.۳۵۵ دلار را در پی داشته باشد. اما عدم موفقیت ADA در عبور از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۳۵۵ دلار) بازگشت به سطوح مهم حمایتی را در دستور کار قرار می‌دهد. در هر صورت، شکست صعودی از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه به‌منزله یک سیگنال صعودی برای کاردانو تلقی می‌شود.


با توجه به سناریو‌های فوق، به نظر شما قیمت کاردانو روند خود را به چه صورت ادامه خواهد داد؟


شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

سلب_مسئولیت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا