اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ارزش کل قفل شده کاردانو به بالاترین حد خود رسید

ارزش کل قفل شده کاردانو (Total Value Locked / TVL) در اکوسیستم دیفای (DeFi) این شبکه بلاک چین، به‌تازگی به سقف تاریخی جدید در ۳۳۶.۸ میلیون واحد ADA رسیده که با قیمت فعلی این رمزارز، برابر با ۱۱۰ میلیون دلار است.


به گزارش تیم خبری صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، ارزش کل قفل شده کاردانو در سال میلادی جدید رو به افزایش بوده است و در این اکوسیستم، صرافی غیرمتمرکز مین‌سواپ (Minswap) در حال حاضر بزرگ‌ترین پروتکل دیفای در شبکه کاردانو با ۴۰ میلیون دلار ارزش کل قفل شده است و ۳۶ درصد از کل این آمار را در اختیار دارد. پس از مین‌سواپ، پروژه‌های وینگ‌رایدرز (WingRiders)، ایندیگو (Indigo) و استیبل کوین جد (Djed) قرار دارند.

پادکست ارزش کل قفل شده کاردانو

ارزش کل قفل شده کاردانو 01
ارزش کل قفل شده کاردانو از ابتدای سال ۲۰۲۳ – DefiLlama

مطالعه بیشتر: آشنایی با حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای

بر اساس گزارش پلتفرم تحلیل‌گر دیفای‌لاما (DefiLlama)، ارزش کل قفل شده کاردانو، سال ۲۰۲۳ را در سطح ۴۹ میلیون دلار آغاز کرد و از آن زمان تا کنون روندی صعودی داشته که اخیراً به مرز ۱۱۰ میلیون دلار رسیده‌است. بخشی از این رشد را می‌توان به افزایش قیمت کاردانو (ADA) نسبت داد که از سطح ۰.۲۵ دلار در ابتدای سال، تا به امروز به ۰.۳۲ دلار رسیده‌است.


مسئله مهم دیگر این است که محاسبه ارزش کل قفل شده کاردانو بر پایه رمزارز ADA رشد قابل توجهی داشته و از ۱۹۸.۶ میلیون واحد ADA تا ۳۳۴.۸ میلیون واحد ADA در هنگام نشر این خبر افزایش یافته‌است.


بلاکچین کاردانو یک مرکز برای قراردادهای هوشمند (Smart Contract) با توان عملیاتی بالا است که آن را به یک انتخاب مناسب برای توسعه‌دهندگان از لحاظ مقیاس‌پذیری و امنیت تبدیل کرده‌است.

در حال حاضر رقبای این شبکه، بلاک چین‌های سولانا (Solana / SOL) و آوالانچ (Avalanche / AVAX) محسوب می‌شوند که خود آن‌ها در رقابت با پرچم‌دار پلتفرم‌های قرارداد هوشمند یعنی اتریوم هستند.


اما در رابطه با ارزش کل قفل شده در شبکه، کاردانو فاصله بسیار زیادی با بلاک چین بایننس با ۴.۷۴ میلیارد دلار ارزش کل قفل شده دارد. هدف اصلی کاردانو طبیعتاً اتریوم است، اما ابتدا باید رقبای اتریوم را از سر راه خود بردارد و تلاش‌ها جهت رشد اکوسیستم دیفای خود را بیش از پیش کند.


بر اساس گزارش وب‌سایت کریپتوگلوب (CryptoGlobe)، آمارها نشان می‌دهند که ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاران کاردانو در محدوده ضرر، ۴ درصد بدون سود یا ضرر و ۱۶ درصد از خریداران ADA به سود غیرواقعی (Unrealized Gain) رسیده‌اند.


حامیان کاردانو اظهار می‌کنند این شبکه یک تیم توسعه بسیار قوی و نقشه راه (Roadmap) استواری برای آینده دارد که کاردانو را در درازمدت به یکی از مدعیان اصلی در فضای کریپتو تبدیل خواهد کرد.


اکنون که سرمایه‌گذاری‌ها در کاردانو رو به افزایش است، جامعه این رمزارز پیش‌بینی می‌کنند این شبکه و ارز دیجیتال طی ماه مارس (اسفند-فروردین) روندی رو به رشد را تجربه کند.

بر اساس تخمین (Estimate) بیش از ۱,۰۰۰ کاربر وب‌سایت کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) در مورد قیمت کاردانو، این افراد به‌طور میانگین پیش‌بینی می‌کنند قیمت این رمزارز در پایان ماه مارس به ۰.۳۹۷۱ دلار می‌رسد که با توجه به قیمت فعلی، رشدی به میزان ۱۷ درصد خواهد داشت.

با توجه به موارد گفته شده، پیش‌بینی شما از آینده این ارز دیجیتال چیست؟

شما می‌توانید با مطالعه مطالب بخش تحلیل تکنیکال صرافی او‌ام‌پی فینکس از آخرین تغییرات بازار ارزهای دیجیتال مطلع شوید.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا