اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

تراکنش‌های نهنگ‌ های کاردانو به بالاترین حد خود در ۴ ماه اخیر رسید

حجم تراکنش‌های نهنگ‌ های کاردانو در روزهای اخیر و پس از رسیدن قیمت این رمزارز به کف ۰.۴۰ دلاری، به بالاترین میزان خود در ۴ ماه اخیر رسید. به نظر می‌رسد که در آستانه راه‌اندازی هاردفورک (Hard Fork) پیش روی کاردانو و متعاقباً بهبود عملکرد شبکه آن، نهنگ‌ها مشغول «خرید در کف» رمزارز ADA شده‌اند.


طبق آمار پلتفرم تحلیل‌گر داده‌های درون‌شبکه‌ای سنتیمنت (Santiment)، تراکنش‌های نهنگ‌ های کاردانو (تراکنش‌هایی که ارزش آن‌ها بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار است) پس از ادامه روند نزولی برای این رمزارز به رقم ۱,۰۸۵ تراکنش در اوایل ماه جاری رسید که بیشترین میزان آن از ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) را نشان می‌دهد.

حجم تراکنش‌های نهنگ های کاردانو
میزان تراکنش‌های نهنگ های کاردانو در چهار ماه اخیر

همان‌طور که سنتیمنت اشاره کرد، این حجم از تراکنش‌ها عموماً برای رمزارز تغییرات قیمتی را در پی دارند و از آمار و قیمت فعلی ۰.۵۸۲ دلاری ADA پیدا است که نهنگ‌ها در کف قیمتی این رمزارز به فعالیت پرداخته‌اند.

اما افزایش حجم تراکنش‌های نهنگ‌ های کاردانو از پنج هفته پیش شروع شد که در پی یک فروش کلی پس از ۷ ماه و ریزش قیمت ADA در بازار بود. لازم به ذکر است ظاهراً سرمایه‌گذاران ADA در این بازار خرسی دارایی‌های خود را نگه داشته‌اند.

داده‌های تاریخچه قیمت صرافی کوین‌بیس (Coinbase) نشان می‌دهند که مدت زمان حفظ ADA به‌طور میانگین معمولاً ۱۲۱ روز است که یعنی کاربران ADA در این پلتفرم پیش از فروش یا انتقال دارایی خود، تقریباً ۴ ماه آن را در کیف پول خود نگه می‌دارند.


طبق آمار این صرافی رمزارز، زمان نگهداری (Hold) طولانی‌ نشانه یک روند انباشت برای آن ارز است و مدت زمان کوتاه نگهداری، افزایش فعالیت پیرامون آن را نشان می‌دهد.

خرید و مشاهده قیمت کاردانو


بر اساس گزارش نشریه خبری کریپتوگلوب (CryptoGlobe)، حتی با کاهش فعالیت‌ها در بلاک چین، تعداد آدرس‌های کاردانو از ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) تا کنون به سقف تاریخی خود و ۵.۲ میلیون آدرس رسیده است.


طبق آخرین داده‌های متعلق به ADA از پلتفرم آماری کریپتوکامپر (CryptoCompare)، تعداد آدرس‌های آن در ماه گذشته با افزایش ۲.۹۹ درصدی به ۵.۲ میلیون رسید که بخشی از آن مربوط به افزایش تعداد هولدرهای آن از ۵۲۹,۰۰۰ به ۶۷۹,۰۰۰ نفر در ماه آوریل و همچنین، افزایش هولدرهای کوتاه‌مدت آن از ۳.۸۴ میلیون به ۴.۱۴ میلیون بوده است.


این انباشت پیش از اجرای هاردفورک وسیل (Vasil) صورت گرفته که قرار است در ماه ژوئن (خرداد-تیر) راه‌اندازی شود. طبق گفته‌های مدیرعامل کاردانو، چارلز هاسکینسون، این هاردفورک بهبودهای چشم‌گیری در عملکرد شبکه رقم خواهد زد.

منبع: CryptoGlobe

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا