اخبار ارز دیجیتالتحلیل ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

ملاقات عضو هیئت CFTC با مدیر عامل ریپل

کارولین فَم، وکیل آمریکایی و یکی از پنج عضو هیئت کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در ایالات متحده، روز دوشنبه با مدیر عامل ریپل (Ripple / XRP)، برد گارلینگ‌هوس، ملاقاتی داشت. این ملاقات موجب خوشحالی حامیان ریپل شد و پیرامون قرار گرفتن این رمزارز تحت نظارت این سازمان به‌عنوان یک کالا، پرسش‌هایی را به‌وجود آورد.


بر اساس توییت کارولین فم در ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور)، وی در راستای «تور آموزشی» خود در دنیای رمزارزها از دفتر ریپل لبز (Ripple Labs) در سانفرانسیسکو بازدید کرد.


برد گارلینگ‌هوس در این رابطه اظهار کرد که این ملاقات یک «مشارکت دولتی با بخش خصوصی» بوده که احتمالاً منظور وی از این حرف، تعامل بین یک شرکت خصوصی نظیر ریپل با نهاد نظارتی آمریکایی بوده است.


ملاقات فم با مدیر عامل ریپل موجب شد بسیاری از کارشناسان و ناظران رویکرد سازمان CFTC در تعامل با پروژه‌های کریپتویی را با عملکرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در این کشور مقایسه کند.

لازم به ذکر است سازمان SEC به‌دلیل رویکرد مبهم خود پیرامون این موضوع با انتقادهای شدیدی روبرو شده است. پیش از این فم، عضو هیئت CFTC، این آژانس نظارتی را به‌دلیل «افراط در تحمیل قوانین» مورد انتقاد قرار داده است.

آیا ریپل از دسته اوراق بهادار خارج می شود؟

برخی دیگر زمان ملاقات عضو CFTC با مدیر عامل ریپل را مسئله‌ای تصادفی نمی‌دانند و حتی پیش‌بینی کردند که ریپل تحت نظارت سازمان CFTC قرار خواهد گرفت که یعنی این آژانس تنها تنظیم‌کننده این دارایی در بازارها خواهد بود.


رئیس سازمان SEC، گَری گِنسلِر، عقیده خود مبنی بر وجود مشخصه‌های اوراق بهادار در اکثریت توکن‌های کریپتویی را تا کنون بارها و بارها تکرار کرده است.

این سازمان در ماه جولای (تیر ماه) اعلام کرد که در پی تشکیل پرونده برای ۹ پروژه عرضه اولیه رمزارز (ICO) به‌دلیل فروش اوراق بهادار غیرقانونی است؛ همچنین بر اساس گزارشات، SEC تحقیقات خود بر روی صرافی‌های رمزارز برتر ایالات متحده یعنی کوین‌بیس (Coinbase) و بایننس (Binance) به‌دلیل لیست کردن این رمزارزها آغاز کرده است.


ریپل و سازمان SEC اخیراً درخواستی را برای صدور یک حکم اجمالی در پرونده در جریان خود به دادگاه ارائه کرده‌اند تا قانون‌شکنی ریپل در فروش رمزارزهای این پروژه مشخص شود. هر دو طرف از قاضی پرونده ریپل، آنالیزا تورس، درخواست کردند که بدون پیش‌برد پرونده به دادرسی و محاکمه، یک حکم فوری صادر کند.


مدیر عامل ریپل پس از ثبت درخواست‌ خاطرنشان کرد که سازمان SEC علاقه‌ای به اعمال قانون ندارد. وی معتقد است این آژانس نظارتی با پافشاری بیش از حد در نظر دارد تا «صلاحیت قضایی خود را فراتر از حد اعطاشده از سوی مجلس دولت گسترش دهد».


ریپل از دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) تا کنون درگیر پرونده خود با سازمان SEC بوده و در تلاش است تا مشخص کند ریپل در کدام دسته از دارایی‌ها قرار می‌گیرد. تنها زمان نشان خواهد داد که طی دادگاه مربوطه ریپل یک اوراق بهادار شناخته می‌شود و یا در دسته کالاها قرار می‌گیرد.


بر اساس آمار کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، قیمت ریپل در حال حاضر و پس از انتشار این اخبار با رشدی نزدیک به ۵ درصد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته به ۰.۴۰ دلار رسیده است.

ریپل چیست؟

ریپل یک رمزارز و سیستم مالی است که با هدف انتقال تراکنش‌ها از پایگاه‌های داده متمرکز تحت کنترل موسسات مالی به یک زیرساخت آزادتر همراه با کاهش هزینه‌ها طراحی شده است.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا