سلبریتی‌های کریپتو

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو؛ بیوگرافی و دارایی

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو و یکی از بنیانگذاران آن است که پیش‌تر به همراه ویتالیک بوترین به عنوان هم بنیانگذار، رمز ارز اتریوم را به دنیای کریپتو معرفی کرده بودند. چارلز هاسکینسون به علاوه، یکی از تأثیرگذارترین افراد در حوزه بلاکچین است که جدای از کاردانو و اتریوم، به راه اندازی شرکت اینپوت اوتپوت هنگ کنگ هم کمک کرده است. این شرکت به ارائه خدمات بلاکچین می‌پردازد.

در ادامه این مطلب از صرافی او‌ ام‌ پی فینکس به زندگی نامه و بیوگرافی چارلز هاسکینسون و آخرین اظهار نظرهای او در توئیتر خواهیم پرداخت:

زندگی نامه و ثروت چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون متولد ۵ نوامبر ۱۹۸۷ در هاوایی است. اعضای خانواده او همه در رشته‌های پزشکی مشغول به کار بودند اما او مسیر متفاوتی از خانواده‌اش را در پیش گرفت و شروع به تحصیل در رشته ریاضی کرد.

چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) یکی از افراد مشهور حوزه ارز دیجیتال است که بیشتر به عنوان خالق کاردانو و هم بنیان‌گذار اتریوم شناخته می‌شود. به لطف فعالیت‌های او امروزه همه می‌توانیم کاردانو و اتریوم را از صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری کنیم. با این حال، امروزه نام چارلز هاسکینسون را بیشتر همراه با اینپوت اوتپوت هنگ کنگ (IOHK) می‌شنویم.

چارلز هاسکینسون هم بنیان‌گذار شرکت اینپوت اوت پوت هنگ گنگ است. این شرکت یکی از برجسته‌ترین شرکت‌های تحقیقاتی و مهندسی زیرساخت بلاکچین و همچنین یک سازمان کاملاً غیرمتمرکز است که متعهد به عالی‌ترین اصول سخت‌گیری آکادمیک و توسعه نرم افزار است.

در بیوگرافی چارلز هاسکینسون می‌بینیم که او یک ریاضیدان اهل کلرادو و کارآفرین فناوری است. به علاوه اینکه چارلز هاسکینسون کاردانو را بنیان‌گذاری کرده است، هم بنیان‌گذار اتریوم هم است که هر دو پروژه، جزو محبوب‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال در جهان هستند.

کاردانو یکی از مقیاس پذیرترین شبکه‌های ارز دیجیتال است که تمام کاربران سراسر جهان به راحتی به آن دسترسی دارند. کاربران می‌توانند در اکثر صرافی‌های رمز ارز خارجی و ایرانی با مشاهده قیمت کاردانو بر اساس استراتژی های معاملاتی خود اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتال کنند.

چارلز هاسکینسون در ابتدا، زندگی حرفه‌ای خود را با مشاوره آغاز کرد اما در سال ۲۰۱۳ آن را رها کرد تا تمرکز خود را به کلی روی ارزهای دیجیتال و بلاکچین قرار دهد. او معتقد است که عرضه محدود بیت کوین آن را به شکل جدیدی از طلای دیجیتال تبدیل کرده است.

مطالعه بیشتر: هاسکینسون ، IOG ، اقتصاد کلان و کاردانو

مطالعه بیشتر: بلاکچین چیست و چگونه کار می کند؟

اخبار چارلز هاسکینسون به ما می‌گویند که او در اواخر سال ۲۰۱۳، شبکه بیت شرز (BitShares) را توسعه داد که یک پلتفرم معامله غیرمتمرکز است. سپس پروژه آموزش بیت کوین (Bitcoin Education Project) را شروع کرد و در این دوره با ویتالیک بوترین و سایر هم بنیان‌گذاران اتریوم آشنا شد.

چارلز هاسکینسون خالق کاردانو

هاسکینسون خالق کاردانو، برای مدتی مدیرعامل اتریوم بود اما در ژوئن ۲۰۱۴ به دلیل اینکه با دیدگاه ویتالیک بوترین برای پروژه اتریوم مخالف بود، اتریوم را ترک کرد. او در نهایت، به همراه جرمی وود (Jeremy Wood) که یکی دیگر از بنیان‌گذاران اتریوم است، پروژه بلاکچین خود را با نام اینپوت اوتپوت هنگ کنگ که یک شرکت توسعه بلاکچین و ارز دیجیتال برای مؤسسات دانشگاهی، دولت‌ها و شرکت‌ها است، آغاز کرد.

شاخص‌ترین پروژه‌ای که اینپوت اوتپوت منتشر کرده است، ارز دیجیتال محبوب کاردانو است. ارز دیجیتال کاردانو، یک پلتفرم بلاکچین و قرارداد هوشمند است که از ارز دیجیتال بومی خود به نام ادا (ADA) استفاده می‌کند.

هاسکینسون چندین آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری بلاکچین را در سراسر جهان از جمله در دانشگاه ادینبورگ، مؤسسه فناوری توکیو و دانشگاه وایومینگ تأمین مالی کرده است. او از مشکل فزاینده مصرف انرژی بالای بیت کوین انتقاد کرده است و ادعا می‌کند که کاردانو پلتفرم سازگارتری با محیط زیست است.

دارایی چارلز هاسکینسون چه مقدار است؟

طبق آخرین اخبار چارلز هاسکینسون دارایی خالص او ۵۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. او این ثروت خود را مدیون پروژه‌های موفقی مانند اتریوم، کاردانو و اینپوت اوتپوت است.

دارایی چارلز هاسکینسون۵۸۰ میلیون دلار
منبع درآمدکاردانو، اتریوم، اینپوت اوتپوت
تاریخ تولد۵ نوامبر ۱۹۸۷
محل تولدهاوایی

پروژه‌های مهم هاسکینسون

چارلز هاسکینسون یکی از مشهورترین چهره‌های حوزه ارزهای دیجیتال است که بیشتر به خاطر فعالیت‌ها و خدماتش در بلاکچین اتریوم و کاردانو شناخته می‌شود. او از کودکی علاقه زیادی به کامپیوتر داشت و ساعت‌های زیادی را صرف تقویت مهارت‌های فنی خود کرد.

در نهایت او تصمیم گرفت از مسیر شغلی که خانواده‌اش انتخاب کرده بودند، دور شده و در رشته ریاضیات پیشرفته در دانشگاه دنور مشغول به تحصیل شود. در ادامه به بررسی فعالیت‌های مؤثر چارلز هاسکینسون در کاردانو و اتریوم و سایر پروژه‌های بپردازیم.

شرکت اینپوت اوتپوت هنگ کنگ

شرکت اینپوت اوت پوت هنگ کنگ، یک پلتفرم تحقیقاتی و توسعه است که در تلاش است تا با استفاده از فناوری همتا به همتای بلاکچین سرویس‌های مالی در دسترس برای همه را ایجاد کند. این شرکت در سال ۲۰۱۵ توسط چارلز هاسکینسون و جرمی وود توسعه یافت.

شرکت اینپوت اوتپوت یک شرکت مهندسی است که ارزهای دیجیتال و بلاکچین را برای سازمان‌های تحقیقاتی و دولتی ایجاد می‌کند.

چارلز هاسکینسون و کاردانو

تا الان مطمئناً پاسخ این سؤال که خالق کاردانو کیست را گرفته‌ایم و می‌دانیم که خالق کاردانو چارلز هاسکینسون است. چارلز هاسکینسون همراه با تأسیس کاردانو، سابقه طولانی در حوزه رمز ارز دارد. تمرکز اصلی او ایجاد یک بلاکچین کاملاً غیرمتمرکز است که می‌تواند به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

کاردانو یکی از بزرگ‌ترین رمز ارزهای بازار بر اساس ارزش بازار است. کاردانو به گونه‌ای طراحی شده است که نسل جدیدی از رمز ارز و حتی پیشرفته‌تر از اتریوم باشد. بلاکچین کاردانو دارای ویژگی‌های غیرمتمرکز، انعطاف پذیر و مقیاس پذیر است که همچنین می‌توان قراردادهای هوشمند را روی آن اجرا کرد.

با استفاده از قراردادهای هوشمند کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را اجرا کنند، توکن‌های جدید، بازی و … را ایجاد کنند.

پروژه کاردانو در حال حاضر به سرعت در حال توسعه و بهبودی است اما انتقادهایی به پیشرفت و نقشه راه طولانی آن وارد شده است. از این رو این تیم باید راه حل‌هایی برای بهبود سرعت توسعه، بدون به خطر انداختن پلتفرم، ارائه دهد.

انتقاد دیگری هم که به کاردانو وارد شد، این است که چارلز هاسکینسون خالق کاردانو، قدرت زیادی در تصمیم گیری دارد و می‌تواند پروژه را بدون نظارت رها کند.

نقش چارلز هاسکینسون در بلاکچین اتریوم

 هاسکینسون به عنوان یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، تجربه زیادی در صنعت بلاکچین دارد و روی بسیاری از پروژه‌های بزرگ هم کار کرده است. او تئوری اعداد ریاضی و تحلیلی را مطالعه کرده است و در اواخر سال ۲۰۱۳ به پروژه اتریوم پیوست.

مدت زیادی طول نکشید تا هاسکینسون اتریوم را ترک کرد و پروژه کاردانو را توسعه داد. اتریوم یک بلاکچین غیرمتمرکز است که امکان اجرای قراردادهای هوشمند و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. اتریوم بر اساس ارزش بازار دومین رمز ارز جهان بعد از بیت کوین است و به جرئت می‌توان گفت که یکی از بهترین و محبوب‌ترین پروژه‌های بلاکچین است.

پروژه های خالق کاردانو

اختلافات ویتالیک بوترین با هاسکینسون

بنیان‌گذاران اتریوم، ویتالیک بوترین و چارلز هاسکینسون با یکدیگر اختلافی ندارند و هر دوی آن‌ها حامیان جدی پروژه‌های بلاکچین بوده‌اند. با این وجود، آن‌ها در مورد چگونگی توسعه اتریوم در آینده با هم اختلاف نظر داشتند.

دو تا از بنیان‌گذاران اتریوم می‌خواستند این پروژه به عنوان یک شرکت غیرانتفاعی باقی بماند اما چارلز هاسکینسون می‌خواست آن را به یک شرکت انتفاعی تبدیل کند. در نهایت آن‌ها اختلافات خود را حل کردند اما به هر حال، هاسکینسون از اتریوم جدا شد و کاردانو را راه اندازی کرد.

آخرین توییت چارلز هاسکینسون

چارلز هاسکینسون از جمله افرادی است که فعالیت زیادی در فضایی مجازی، از جمله توییتر ندارد. در واقع، آخرین پست او در توییتر به تاریخ ۳ اوت ۲۰۲۰ بر می‌گردد.

آخرین توییت چارلز هاسکینسون

در تصویر بالا آخرین توییت چارلز هاسکینسون را می‌بینید. او در این توییت نوشته است:  «کاردانو یک پلتفرم متن باز است که سعی دارد هویت اقتصادی را به میلیاردها کاربری که به دنبال آن هستند، از طریق اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ارائه دهد، این اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز به کاربران اجازه می‌دهند هویت، ارزش و حاکمیت را مدیریت کنند.»

در این مقاله به طور مختصر درباره چارلز هاسکینسون خالق کاردانو؛ بیوگرافی و دارایی او صحبت کردیم. چارلز هاسکینسون یکی از افراد مشهور در حوزه رمز ارز و بلاکچین است. او هم بنیان‌گذار یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال، اتریوم و همچنین کاردانو است. کاردانو بلاکچین نسل ۳ است که مانند اتریوم امکان اجرای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد. چارلز هاسکینسون همچنین یکی از بنیان‌گذاران شرکت اینپوت اوتپوت هنگ کنگ است که با هدف ایجاد ارزهای دیجیتال و بلاکچین به سازمان‌های مختلف ایجاد شده است. دارایی خالص چارلز هاسکینسون ۵۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است. به نظر شما کدام پروژه چارلز هاسکینسون از همه بهتر است؟ کاردانو یا اتریوم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اطلاعات بیشتر درباره چارلز هاسکینسون خالق کاردانو

چارلز هاسکینسون کیست؟

چارلز هاسکینسون هم بنیان گذار دو تا از ارزهای دیجیتال برتر، اتریوم و کاردانو است.

تاریخچه ارز دیجیتال کاردانو را از کجا ببینیم؟

کاربران می‌توانند تاریخچه ارز دیجیتال کاردانو را در صرافی او ام پی فینکس بررسی کنند.

دارایی چارلز هاسکینسون چه مقدار است؟

دارایی خالص چارلز هاسکینسون ۵۸۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

مطالعه بیشتر

‫۷ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا